На сучасний стан, все більше число підприємств переносить свою дію в інтернет.
Українці стали все частіше дивитися відео за допомогою цифрових пристроїв, а не телевізорів, платити за контент і змінювати соцмережах з мессенджерами. На відміну від традиційних медіа, Інтернет - єдине медіа, у якого зростає популярність серед населення. У 2019 його охоплення зріс до 73% або 23 млн користувачів в місяць. Найцікавішу для бізнесу аудиторію в діапазоні від 18 до 40 років набагато легше знайти в Інтернеті, ніж охопити за допомогою ТВ. Ця аудиторія в середньому проводить в мережі в місяць на 16 годин більше, ніж за переглядом телевізора. І навіть під час перегляду телепрограм половина Інтернет користувачів паралельно відволікаються на свої цифрові гаджети. Згідно з останнім звітом Digital trends, люди щодня витрачають в середньому 6 годин і 42 хвилини на інтернет. Іншими словами, кожна людина проводить в глобальній мережі більше 100 днів на рік. Найбільш активно сучасні люди користуються соцмережами, які, до речі, мають безліч опцій для просування бізнесу.
Сьогодні будь-який власник смартфона може оперативно знайти будь-яку інформацію, а потім моментально нею поділитися з тисячами інших людей. Подання про компанію, її продуктах і послугах у споживачів формується вже на етапі ознайомлення з її сайтом або сторінкою в соцмережах.
Месенджери витісняють вже звичні нам соціальні мережі. Найбільш швидкозростаючим виявився telegram з ростом охоплення на 600% за рік.
Digital marketing - це цифровий маркетинг. Тобто просування бренду і залучення клієнтів за допомогою всіх можливих цифрових каналів - соціальні мережі, інтернет, e-mail розсилка, контекстна реклама, контент-маркетинг і т. д.
Інструменти Діджитал-маркетингу: цифрове ТБ і онлайн-радіо,реклама в додатках, месенджерах, онлайн-іграх, SMS і MMS-розсилка, SEO та SEM, контекстна реклама, банери і тізерна реклама, SMM, email-маркетинг, партнерський маркетинг.
Одне з головних переваг Діджитал-маркетингу - це відстань між споживачем і компанією і швидкість отримання маркетингової інформації. Інтернет дозволяє зменшити відстань між клієнтом і компанією до нуля. Традиційний маркетинг має обмеження за критерієм відстані і швидкості відправки маркетингових повідомлень. Перевагою Діджитал -Маркетинг є те, що він здатний охопити цільову аудиторію при мінімальній кількості фінансових витрат і ресурсів. Для традиційного маркетингу все також існують високі бар'єри для входу на інший географічний ринок. Діджитал -маркетинг відкриває великі можливості для проведення досліджень. Традиційний маркетинг вимагає великих витрат на проведення досліджень, а також великий обсяг людських ресурсів.
Діджіталізація бізнесу в Україні прискорюється. Компанії починають масово впроваджувати цифрові інструменти. Ці сервіси стають ключовим пунктом, який вирізняє успішні країни, що розвиваються бізнеси від тих, що втрачають довіру клієнтів і присутність на ринку.
Цифровізація не тільки здатна створювати нові бізнес-процеси, організаційні структури, регламенти і нові рольові моделі. Вона покликана спрощувати діяльність компаній. Але, незважаючи на це, впровадження в компанію цифрових технологій - це величезна праця і досить довгий процес.
Діджіталізація глибоко трансформує і оптимізує бізнес-процеси. Вона підвищує продуктивність компанії і покращує досвід взаємодії з клієнтами.
Діджіталізація бізнесу - це надзвичайно широке поняття, вона не пропонує єдиного вірного рецепту для кожної компанії. Сила цифровізації в індивідуальності та гнучкості. Будь-який бізнес може частково або повністю оцифрувати свої процеси і збільшити ефективність.
Яскравий приклад діджіталізаціі бізнесу в Україні:
Monobank - перший і єдиний український банк без відділень і власних банкоматів. Існує тільки додаток для Android і IOS, за допомогою якого клієнт взаємодіє з банком, а також здійснює всілякі транзакції. Оскільки система банкінгу побудована так, що немає необхідності у відкритті та обслуговуванні відділень.
Перший крок і фундаментальну підготовку до діджіталізаціі можна почати з правильної розробки корпоративного сайту або за допомогою функціональних eCommerce рішень, мобільних додатків, чат-ботів і подальшої розробки кастомних CRM/ERP-cистем. Так розвивати або запускати власний бізнес набагато простіше.
Список використаних джерел:
1. Лук'янець ТА. Економічний механізм маркетингу: Навч. посіб./ Київський національний економічний ун-т ім. Вадима Гетьмана. — К.: КНЕУ, 2015. -464 с.
2. Примак Т.О. Маркетингові комунікації в системі управління підприємством. — К.: Експерт, 2010. — 384 с.
________________
Науковий керівник: Мельников Сергій Михайлович, кандидат технічних наук, доцент, Національний аерокосмічний університет ім. М.Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут»
|