:: ECONOMY :: АСПЕКТИ ТА НАСЛІДКИ ВІДКРИТТЯ РИНКУ ЗЕМЛІ В УКРАЇНІ :: ECONOMY :: АСПЕКТИ ТА НАСЛІДКИ ВІДКРИТТЯ РИНКУ ЗЕМЛІ В УКРАЇНІ
:: ECONOMY :: АСПЕКТИ ТА НАСЛІДКИ ВІДКРИТТЯ РИНКУ ЗЕМЛІ В УКРАЇНІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

АСПЕКТИ ТА НАСЛІДКИ ВІДКРИТТЯ РИНКУ ЗЕМЛІ В УКРАЇНІ

 
26.11.2019 10:37
Автор: Бутков Олександр Романович, студент групи ЕФ-21, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, м. Харків
[Секція 1. Економіка та підприємництво;]

Головним завданням кожної держави, урядів є створення та розвиток економічної системи. Однією з головних складових цієї системи є земельний ринок.Останнім часом дуже активно обговорюється ринок землі як фактор, який може пожвавити економіку та залучити додаткові інвестиції, та чи так це насправді.

Цим питанням займалися ряд науковців, серед яких О. Пєтухова, У. Шарп, О. Паньков, С. Коваль та інші.

Актуальність даної проблеми полягає в тому, що в Україні вже з наступного року уряд планує відкрити ринок землі, що суттєво вплине на економічну ситуацію в країні та потік іноземних інвестицій.

Дана робота аналізує основні аспекти  продажу останнього цінного активу в Україні та наслідки такого рішення.

За даними сайту державної статистики, сільське господарство, у тому числі земельні ресурси, дає 10% до ВВП за виробничим методом підрахунку [2]. Україна має 60,3 млн га земель, тобто 6% від усієї території Європи. Площа сільгоспугідь – 42,7 млн га (70% території України), а ріллі – 32,5 млн га (78,4% усіх сільськогосподарських угідь). Водночас, чорноземів у нас 17,4 млн га, тобто 8% усіх світових запасів. Вільного ринку землі немає, натомість діє мораторій на продаж с/г землі. За цей час земельні відносини в Україні сформувалися у вигляді оренди земель (короткострокової у 7-10 років) та довгострокової – емфітевзису (49 років і більше).

За прогнозами Мінфіну, ціна за 1га буде 1-2,2 тис. доларів. Це значно менше, ніж в Європі. Для порівняння, у Нідерландах гектар у середньому коштував 81 тис. 836 дол. Удвічі дешевше земля в Люксембурзі й Італії – 42,7 тис. дол. і 40,2 тис. дол. за гектар відповідно. Середня ціна гектара сільськогосподарської землі у Великій Британії становила 28 тис. 140 дол., в межах 10-15 тис. дол. два роки тому можна було купити гектар землі в Греції, Іспанії, Польщі, Швеції, Фінляндії. Найдешевша земля серед європейських країн – у Румунії (2,5 тис. дол.), Латвії, Хорватії та Словаччині (3,6 тис. дол.) [1]. Через дешевизну МВФ та іноземні інвестори прагнуть отримати доступ до української землі.

Уряд запевняє громадян, що першочергове право на придбання землі матимуть ті фермери, які на цій землі працюють, а держава буде отримувати дохід від продажу державної власності. Але рядовий український фермер не має коштів, щоб викупити ту землю, на якій він працює. Навіть при мінімальній ціні в 1 тис. доларів фермеру, щоб придбати 10 тис. га, потрібно 10 млн. доларів. Отже, землю буде скупляти той, у кого є на це гроші. Це олігархи та іноземні інвестори. І саме тому, що влада хоче закрити доступ до української землі для іноземців, МВФ не подовжує відносини та не надає черговий грошовий транш. У випадку, коли ринок буде відкритий для всіх, у тому числі й для нерезидентів, місцеві підприємці не витримають конкуренцію, що призведе до занепаду вітчизняного сільського господарства, зубожіння фермерів, а той одноразовий дохід від продажу, який отримають власники землі та економічний підйом в перспективі нівелюється та матиме негативний ефект. Тому, якщо вже прийняте рішення відкриття ринку землі, то для стабілізації становища держава має внести поправки до законопроєкту, зокрема, на початку допомагати фермерам, видавати кредити під невисокі відсотки, установити ціну на землю, яка буде задовольняти інтереси громадян, створити чіткий та прозорий механізм ринку землі, запровадивши земельний банк, збалансувати процедуру купівлі-продажу, яка буде фіксувати документально та в електронному вигляді факт передання землі, бо це необхідно для запобігання рейдерства та чорного ринку землі, та ні в якому разі не допустити заходження на ринок іноземних компаній, хоча цього вимагає МВФ, так як українські фермери не витримають конкуренції, що призведе до банкрутства.

Висновок: відкриття ринку землі може покращити економічні умови та бути передумовою для економічного зростання, але держава має виконувати головну регулюючу роль у цьому питанні, а саме, визначити обґрунтовану ціну, контролювати те, кому земля продається, підтримувати малий та середній агробізнес субсидіями на землю, обмежити розмір купівлі-продажу землі в одні руки, не працювати в інтересах МВФ, які хочуть отримати доступ до ринку, а налагоджувати власний, внутрішній, щоб місцеві фермери були конкурентоспроможні, селяни отримали справедливу плату за їх землю, а економіка країни зростала. 

Список використаних джерел:

1. Eurostat [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://ec.europa.eu/eurostat/web/main/home

2. Офіційний сайт Державної служби статистики України [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.ukrstat.gov.ua.

________________

Науковий керівник: Микитась Вікторія Володимирівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри економічної теорії та економічних методів управління, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, м. Харків



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ГОТЕЛЬНОГО БІЗНЕСУ
29.11.2019 11:39
УПРАВЛІННЯ ТЕХНІЧНИМИ ФАКТОРАМИ ПІДВИЩЕННЯ ПРОДУКТИВНОСТІ ПРАЦІ НА ПІДПРИЄМСТВІ
29.11.2019 10:53
ПІДТРИМКА ВІТЧИЗНЯНИХ ВИРОБНИКІВ ЗАПЧАСТИН Й ДЕТАЛЕЙ ДЛЯ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ ТА СТИМУЛЮВАННЯ ЇХ РОЗВИТКУ
28.11.2019 17:56
РИНОК СИРУ В УКРАЇНІ: СТАН, ТЕНДЕНЦІЇ, ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ
28.11.2019 17:45
ВПЛИВ ДЕРЖАВНИХ ІНСТИТУТІВ НА СТРУКТУРУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ
28.11.2019 17:22
ПРОБЛЕМИ МАЛИХ ІННОВАЦІЙНИХ ПІДПРИЄМСТВ УКРАЇНИ
27.11.2019 16:24
ОРГАНІЗАЦІЯ ЗАХИСТУ КОМЕРЦІЙНОЇ ТАЄМНИЦІ НА ПІДПРИЄМСТВІ
27.11.2019 15:21
АНАЛІТИЧНА ОЦІНКА РИНКУ СОКІВ В УКРАЇНІ
27.11.2019 15:08
ОЦІНКА ТУРИСТИЧНОЇ ПРИВАБЛИВОСТІ ВІННИЧЧИНИ
27.11.2019 10:31
УПРАВЛІННЯ КРЕДИТОРСЬКОЮ ЗАБОРГОВАНІСТЬ ЯК ОДИН ІЗ МЕТОДІВ ЕФЕКТИВНОГО УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ
26.11.2019 19:36




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.271 сек. / Mysql: 1570 (0.214 сек.)