:: ECONOMY :: АНАЛІЗ РИТМІЧНОСТІ ТА ОЦІНКА ВПЛИВУ СЕЗОННИХ КОЛИВАНЬ НА ОБСЯГ РЕАЛІЗАЦІЇ ТОВАРІВ ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА :: ECONOMY :: АНАЛІЗ РИТМІЧНОСТІ ТА ОЦІНКА ВПЛИВУ СЕЗОННИХ КОЛИВАНЬ НА ОБСЯГ РЕАЛІЗАЦІЇ ТОВАРІВ ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА
:: ECONOMY :: АНАЛІЗ РИТМІЧНОСТІ ТА ОЦІНКА ВПЛИВУ СЕЗОННИХ КОЛИВАНЬ НА ОБСЯГ РЕАЛІЗАЦІЇ ТОВАРІВ ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

АНАЛІЗ РИТМІЧНОСТІ ТА ОЦІНКА ВПЛИВУ СЕЗОННИХ КОЛИВАНЬ НА ОБСЯГ РЕАЛІЗАЦІЇ ТОВАРІВ ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА

 
25.11.2019 15:39
Автор: Хмелюк Альона Василівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри фінансів та обліку, Дніпровський державний технічний університет; Соломикіна Вікторія Вікторівна, Дніпровський державний технічний університет
[Секція 3. Облік, статистика і аудит;]

Як відомо, будь-яке підприємство, в тому числі і торгівельне створюється з метою одержання прибутку. Торгівельні підприємства, на відміну від виробничих одержують прибутки за рахунок обслуговування процесів обміну, реалізовуючи певну кількість товарів. Тому, важливою складовою збільшення обсягів прибутковості товарів є їх налагоджена ритмічна їх реалізація. Ритмічність – це рівномірна реалізація продукції за однаковий відрізок часу на протязі звітного періоду [2]. 

Неритмічна робота приводить до суттєвого погіршення всіх економічних показників роботи: збільшення надпланових залишків продукції на складах підприємства; сповільнення оборотності капіталу; невиконання контрактів та договорів поставки, як наслідок сплата штрафних санкцій; несвоєчасного надходження виручки; перевитрати фонду оплати праці, тому що спочатку працівникам оплачують вимушені відпустки, а потім понаднормові години.

Все це призводить до підвищення обсягу витрат, зменшення прибутку та погіршення фінансового стану торгівельного підприємства [3].

Обєктом дослідження є діяльність Товариства з обмеженою відповідальністю «АРДОР-ТРЕЙД». ТОВ “АРДОР-ТРЕЙД” є єдиним ексклюзивним дистриб'ютором лакофарбового підприємства ТОВ ПП «ЗІП». Мета “АРДОР-ТРЕЙД” - налагодження та забезпечення комфортного співробітництва між підприємством та споживачем, поширення якісної лакофарбової продукції і необхідних супутніх товарів. ТОВ «АРДОР-ТРЕЙД» повністю підтримує філософію ТОВ ПП «ЗІП» - працювати ефективно, чути свого споживача, пропонувати якісні продукти за доступною вартістю.

Аналіз ритмічності реалізації продукції ТОВ «АРДОР-ТРЕЙД» здійснено за допомогою показників рівномірності. Оцінка ритмічность реалізації лакофарбової продукції ТОВ «АРДОР-ТРЕЙД» представлена в табл. 1 та на рис.1.







Отже, ритмічність роботи оптового складу ТОВ «АРДОР-ТРЕЙД» складе:

2018 рік: К ритм = 15,05+25,0+25,0+19,77 = 84,82 %

2019 рік: К ритм = 16,27+25,0+25,0+17,69 = 83,96 %.

Таким чином, аналіз рівномірності реалізації продукції ТОВ «АРДОР-ТРЕЙД» свідчить про незначну аритмічність її реалізації. Аритмія реалізації продукції в 2018 році складає 15,18%, а в 2019 році 16,04%. 

Аналіз динаміки реалізації лакофарбової продукції свідчить про збільшення обсягу продажу продукції. Так, 2019 році в порівнянні з 2018 роком обсяг продажу збільшився на 11,51%. Поквартальна динаміка свідчить про значне збільшення обсягів реалізації в 1 та 2 кварталах, на 20,6% и 17% відповідно. Цілком очевидно, що має місце сезонність.

Слід відмітити, що у розвитку соціально-економічних процесів поєднується необхідність і випадковість, тому поряд з тенденцією їм притаманні відхилення від тренда, сезонні коливання, структурні зрушення [1, с.274].

Слід відмітити, що існує коло соціально-економічних процесів, яким притаманні сезонні коливання, це: реалізація товарів широкого вжитку, будівельних товарів, коливання попиту, сезонні піднесення і спади пов’язані з нерівномірним використанням ресурсів. Означенні процеси потребують вивчення їх характеру і регулювання. При вимірюванні сезонних коливань обчислюють індекси, сукупність яких утворює сезонну хвилю. На нашу думку, дослідження процесів сезонності має здійснюватися саме фахівцями торгівельних підприємств. 

Досліджуване підприємство ТОВ «АРДОР-ТРЕЙД» здійснює реалізацію лакофарбової продукції. Звичайно, на перший погляд, реалізація такої продукції не відноситься до продуктових товарів, але сезонністю нехтувати не потрібно. Тому, в подальшому аналізі дослідимо наявність даного явища щодо реалізації продукції оптом.

Здійснимо характеристику сезонних коливань продажу товарів ТОВ «АРДОР-ТРЕЙД». Результати розрахунку представимо в табл. 2.




Отже, в результаті здійсненого дослідження поквартальної динаміки реалізації товарів ТОВ «АРДОР-ТРЕЙД» встановлено наявність сезонних коливань. Так, в першому та четвертому кварталах має місце сезонне зменшення обсягів реалізації лакофарбової продукції на 37,23% та 25,31% відповідно. В другому та третьому кварталах спостерігається збільшення реалізації на 39,1% та 23,44% відповідно.

Амплітуда сезонних коливань становить R = 139,1-62,77 = 76,33%.

Середнє лінійне відхилення L = 125,08/4 = 31,27%;

Середнє квадратичне відхилення 

Таким чином, розрахунки характеристик сезонності свідчать про сезонний характер реалізації продукції на регіональному оптовому ринку ТОВ «АРДОР-ТРЕЙД». Так, найбільше реалізовують лакофарбової продукції в третьому кварталі, а найменше в першому кварталі. Зміна значень кожного із показників за квартал може змінюватись  на + 31,27%. Графічно індекси сезонності у вигляді сезонної хвилі представлено на рис. 2.




Така ситуація повністю обумовлена погодними факторами і очевидно, що абсолютно доречне збільшення попиту населення на лакофарбову продукцію у весняно-літній період. Неритмічність роботи притаманна багатьом як торгівельним підприємствам так і суб’єктам малого бізнесу. Тому, на нашу думку, потрібно більш  ретельно вивчати не лише причини аритмії, а й наслідки.

Маємо зауважити і таке, що у зв’язку з нестабільністю економічної політики в країні, угоди між виробниками та посередниками укладаються на умовах фактичного виконання, тобто споживачі та виробники здійснюють своєрідну “страховку”. Тому, стабільна, тобто ритмічна робота торгівельного підприємства з продажу продукції повинна опиратися на реальний план реалізації продукції.

Таким чином, здійснивши аналіз динаміки обсягів реалізації лакофарбової продукції приватного підприємства ТОВ «АРДОР-ТРЕЙД» доведено вплив сезонних коливань на ринку та встановлено певну неритмічність продажу. Тому, з метою елімінування даних факторів та підвищення рівня ефективності продажу товарів, маємо надати керівництву підприємства наступні рекомендації: 

- необхідно ретельно розподіляти річний обсяг реалізації продукції по кварталах з урахуванням встановлених термінів та обсягів поставок продукції; 

- забезпечити рівномірне завантаження і ритмічну роботу всіх підрозділів підприємства враховуючі наступні фактори:

а) кількість робочих днів у році, кварталі; 

б) сезонність і змінності роботи;

в) домовленості з постачання продукції стороннім організаціям, згідно умов договорів;

г) сезонність збуту окремих видів продукції;

д) можливого вибуття основних фондів.

Налагоджена ритмічна реалізація товарів торгового підприємства ТОВ «АРДОР-ТРЕЙД» є важливою умовою підвищення ефективності його діяльності, прибутковості та рентабельності та фінансового оздоровлення підприємства в цілому.

Список використаних джерел:

1. Єріна А.М., Пальян З.О. Статистика: підручник. Київ: КНЕУ. 2010. 351с.

2. Савицька Г.В. Економічний аналіз діяльності підприємства. Навчальний посібник - 2-ге вид., випр. і доп. Київ.: Знання. 2005. 662 с.

3. Серединська В.М., Загородна О.М., Федорович Р.В. Економічний аналіз. Навчальний посібник. Тернопіль: Видавництво Астон, 2010. 661 с.

4. Цал-Цалко Ю.С. Фінансова звітність підприємства та її аналіз: навч. посібник. Київ: ЦУЛ. 2002. 360 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ОБЛІКУ НА СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВАХ
29.11.2019 16:24
ПІДХОДИ ДО ОБЛІКУ ПОТОЧНИХ ЗОБОВ’ЯЗАНЬ
29.11.2019 12:00
АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ІНВЕНТАРИЗАЦІЇ НА ПІДПРИЄМСТВАХ
28.11.2019 21:49
ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ ОБЛІКУ ЗАРОБІТНОЇ ПЛАТИ
28.11.2019 21:41
ВІЙСЬКОВИЙ ЗБІР ТА ЙМОВІРНІ ЗМІНИ ЩОДО НЬОГО В ЗАКОНОДАВСТВІ УКРАЇНИ У 2019 РОЦІ
28.11.2019 21:28
ПІДХОДИ ДО ОБЛІКУ ВИТРАТ РОСЛИННИЦТВА ТА МАШИННО-ТРАКТОРНОГО ПАРКУ
28.11.2019 18:25
ОБЛІК РОЗРАХУНКІВ З ПОКУПЦЯМИ ТА ЗАМОВНИКАМИ
27.11.2019 14:41
ВПЛИВ ОБЛІКОВОЇ ПОЛІТИКИ НА ФОРМУВАННЯ ФІНАНСОВИХ РЕЗУЛЬТАТІВ ПІДПРИЄМСТВА
27.11.2019 14:24
ПІДХОДИ ДО ОБЛІКУ ВИТРАТ ПАЛЬНОГО НА ПІДПРИЄМСТВІ
27.11.2019 10:51
ОБЛІКОВО-ПРАВОВІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ КАПІТАЛУ ПІДПРИЄМСТВА
25.11.2019 16:49




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.222 сек. / Mysql: 1599 (0.17 сек.)