:: ECONOMY :: ГУМАНІЗАЦІЯ ПРАЦІ ЯК СКЛАДОВА ЧАСТИНА УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ :: ECONOMY :: ГУМАНІЗАЦІЯ ПРАЦІ ЯК СКЛАДОВА ЧАСТИНА УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ
:: ECONOMY :: ГУМАНІЗАЦІЯ ПРАЦІ ЯК СКЛАДОВА ЧАСТИНА УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ГУМАНІЗАЦІЯ ПРАЦІ ЯК СКЛАДОВА ЧАСТИНА УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ

 
18.11.2019 09:13
Автор: Крикун Ольга Олександрівна, кандидат економічних наук, доцент, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна; Унгур’ян Катерина Дмитрівна, здобувач вищої освіти, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна; Завадська Карина Андріївна, здобувач вищої освіти, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;]

Праця є основою економічного зростання, добробуту населення, розвитку окремого працівника будь-якого підприємства та прогресу суспільства в цілому. В середині минулого століття великої значимості набула роль людини як агента трудової діяльності. У зв’язку з цим, з початку 70-х років в усьому світі все більше утверджується ідея гуманізації економіки. ЇЇ зміст полягає в тому, що при розгляданні взаємодії матеріальних та людських ресурсів на передній план ставиться людини. Ця тенденція пояснюється зростанням вимог різних видів діяльності до особистих якостей та здібностей персоналу, а також підвищенням потреб персоналу у праці та підвищенням ролі висококваліфікованого працівника у виробництві.

Все масштабніший перехід суспільства до гуманізації праці та виробництва визначається створенням економічних, матеріально-технічних та соціально-психологічних умов для ефективної і творчої праці персоналу. Зміна змісту і форм організації праці, оптимальний обмін ресурсами, усунення монотонності й одноманітності праці з метою підвищення задоволеності працею, створення оптимальних умов для самореалізації працівників підприємства це називається гуманізація праці. Для того, щоб запустити процес гуманізації праці необхідно керівництву дотримуватися уставу колективного договору і декларованих положень [4].

Саме тому розвинуті країни докладають значних зусиль для поліпшення умов праці, розвитку загальної та професійної освіти, охорони здоров’я, фізичної культури і спорту, забезпечення населення житлом, високоякісними побутовими послугами тощо [3].

А також, поряд з економічною діяльністю людини, загострюється увага до питань її духовної сфери діяльності та розвитку, зростання освіченості населення, покращення соціальних умов життя, розвитку сфери культури, підвищення зацікавленості працівника у розвитку та вдосконаленні виробництва тощо.

На практиці гуманізація праці забезпечується законодавчими актами, спеціальними галузевими та регіональними програмами, колективними договорами підприємств. ЇЇ метою слугує сприяти зростанню змістовності, найкращому пристосуванню матеріально-технічної бази виробництва до персоналу, широкій участі працівників у процесах управління та вирішення виробничих завдань на підприємствах і т.д.

Так як, застосування нових машин і механізмів висуває нові, доволі високі вимоги до можливостей та здібностей персоналу, дуже актуальною наразі є проблема узгодження матеріально-речового та особистісного чинників. Тому в сучасних умовах виникає необхідність узгодження вимог працівника до техніки та її функціонування і навпаки (бо саме техніка має слугувати працівнику, спрощувати умови її праці, створювати умови безпеки функціонування та ін.) [2].

Щодо класичної програми гуманізації праці, то вона складається з таких основних елементів: збагачення змістовності праці та підвищення відповідальності і самостійності під час виконання службових обов’язків; розвиток колективних форм організації праці; демократизація управління і розширення функцій та обов’язків працівників; широке залучення працівників до управління виробництвом; покращення умов праці; раціоналізація режимів праці та відпочинку. 

Також, на сьогоднішній день одне з важливих значень займає ступінь задоволення працівників працею. Наприклад, зростає роль факторів, які забезпечують подальше розгортання творчих здібностей персоналу, нове ставлення його до праці не тільки як до необхідності, а й як до потреби, до форми самовиявлення [1].

Про справжні творчі можливості конкретного працівника можна говорити лише на основі здійсненої діяльності, отриманих оригінальних дій в роботі. Гуманізація праці висуває до сучасного працівника наступні вимоги: бути наполегливим, готовим до сприйняття, обробки і передачі інформації, бути раціональним, здатним до групової роботи, бути старанним і точним, чесним, справедливим, прагнути до контактів, готовим правильно відреагувати на обґрунтовані заперечення, а також готовністю до прийняття рішень і досягати поставлених цілей.

Гуманізація праці й виробництва є багатоаспектною і складною проблемою, розв’язання якої передбачає використання творчої активності людини та мотивів її життєдіяльності. Тому основний акцент робиться на зміні змісту та умов праці, застосуванні функцій менеджменту, умінні адаптуватися в нових умовах, мотивувати, задовольняти матеріальні і соціальні потреби, потреби у знаннях, технологіях та техніці.

Список використаних джерел:

1. Колот A. M. Соціально-трудові відносини: теорія і практика регулювання. Монографія. Київ. КНЕУ, 2003. 230 с.

2. Єсінова Н. Економіка праці та соціально-трудові відносини. Навчальний посібник. Київ. Кондор, 2004. 429 с.

3. Основи економічної теорії: політекономічний аспект. Підручник. Відп. ред. Г. Н. Климко. Київ. Знання-Прес, 2002. 615 с. 

4. Богоявленська Ю., Ходаківський Є. Економіка та менеджмент праці. Навчальний посібник. Київ. Кондор, 2005. 328 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ МАРКЕТИНГУ В ТУРИЗМІ
29.11.2019 12:07
ПРОБЛЕМИ ТА НАПРЯМИ ВДОСКОНАЛЕННЯ УПРАВЛІННЯ ОРГАНАМИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ РОЗВИТКОМ РЕГІОНІВ
29.11.2019 11:46
ОСНОВНІ ЗАСАДИ ФУНКЦІОНУВАННЯ ГРОМАДСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ ТА ЇХ РОЛЬ У ФОРМУВАННІ ГРОМАДЯНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА В УКРАЇНІ
29.11.2019 11:42
УПРАВЛІННЯ БІЗНЕС-ПРОЦЕСАМИ З ВИКОРИСТАННЯМ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
28.11.2019 09:27
НЕТВОРКІНГ ЯК СПОСІБ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ НА ПРИКЛАДІ ТНК «ДАНОН»
27.11.2019 16:40
МЕТОДИКА ПІДВИЩЕННЯ ЗАДОВОЛЕНОСТІ ЧЛЕНІВ ПРОЕКТНОЇ КОМАНДИ
27.11.2019 14:58
ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕРНЕТ-МАРКЕТИНГУ ПРИ ФОРМУВАННІ ІМІДЖУ КОМПАНІЇ
27.11.2019 09:54
ОСНОВНІ ТЕНДЕНЦІЇ ВДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМ РОЗПОДІЛУ ТОВАРІВ ТА ПОСЛУГ НА ПІДПРИЄМСТВІ
26.11.2019 19:47
ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ЦИФРОВИХ СТРАТЕГІЙ ПІДПРИЄМСТВА
26.11.2019 19:30
УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ТА КОНТКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПРОДУКЦІЇЇ В СИСТЕМІ МЕНЕДЖМЕНТУ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ ТОВ «ОККО-РІТЕЙЛ»
26.11.2019 10:10




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.336 сек. / Mysql: 1570 (0.264 сек.)