:: ECONOMY :: СТАДІЇ БЮДЖЕТНО-ПОДАТКОВОГО ПРОЦЕСУ В ОРГАНАХ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ТА ЙОГО ОБЛІКОВО-АНАЛІТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ :: ECONOMY :: СТАДІЇ БЮДЖЕТНО-ПОДАТКОВОГО ПРОЦЕСУ В ОРГАНАХ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ТА ЙОГО ОБЛІКОВО-АНАЛІТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
:: ECONOMY :: СТАДІЇ БЮДЖЕТНО-ПОДАТКОВОГО ПРОЦЕСУ В ОРГАНАХ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ТА ЙОГО ОБЛІКОВО-АНАЛІТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

СТАДІЇ БЮДЖЕТНО-ПОДАТКОВОГО ПРОЦЕСУ В ОРГАНАХ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ТА ЙОГО ОБЛІКОВО-АНАЛІТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

 
14.11.2019 16:43
Автор: Рішняк Валентина Миколаївна, магістрант кафедри аудиту та оподаткування, Центральноукраїнський національний технічний університет
[Секція 6. Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі;]

Відповідно до статті 140 Конституції України, органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, є районні та обласні ради [2]. В умовах децентралізації влади на рівні кожного району, міста чи села потрібно ретельно досліджувати можливості наповнення місцевих бюджетів та запроваджувати напрямки раціонального витрачання кошів у розрізі відповідних програм. 

Важливою структурною складовою бюджетних надходжень є податкові надходження. Саме тому необхідно розглядати у поєднанні бюджетний процес та податковий. Так, відповідно до Бюджетного кодексу України, бюджетний процес – це «регламентований бюджетним законодавством процес складання, розгляду, затвердження, виконання бюджетів, звітування про їх виконання, а також контролю за дотриманням бюджетного законодавства» [1]. Проте поняття податкового процесу у Податковому кодексі України відсутнє. 

Податковий процес можна розглядати як у вузькому розумінні (виходячи з бюджетно-процесуальної позиції), так і в широкому (виходячи з економічної суті). Так, податковий процес у вузькому розумінні є діяльністю органу місцевого самоврядування зі складання, розгляду та виконання податкових бюджетів. У широкому економічному розумінні податковий процес є складною системою, яка синтезує комплекс відносин з управління податками.

Отже, пропонуємо розглядати бюджетно-податковий процес як регламентовані законодавством відносини з управління податками в контексті складання, розгляду, затвердження, виконання бюджетів, звітування про їх виконання, а також контролю за дотриманням законодавства при формуванні бюджетів.

Виходячи з цього, важливими стадіями бюджетно-податкового процесу органів місцевого самоврядування є: 

• складання проекту бюджетів  з урахуванням податкової складової; 

• розгляд проекту та ухвалення рішення про місцевий бюджет; 

• виконання бюджету (зокрема, в частині податкових надходжень);

• підготовка та розгляд звіту про виконання бюджету та прийняття на цій основі управлінських рішень.

Обліково-аналітичне забезпечення бюджетно-податкового процесу органів місцевого самоврядування передбачає необхідність концентрації даних бухгалтерського обліку для підготовки необхідних форм звітності, а також планових документів (фінансових планів, кошторисів). Перевірена на предмет достовірності та повноти інформація слугуватиме основою для здійснення аналітичних розрахунків з метою подальшого прийняття необхідних управлінських рішень.

Список використаних джерел:

1. Бюджетний кодекс України від 08.07.2010 р. № 2456-VI (редакція від 25.09.2019 р.). URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2456-17 (дата звернення: 07.11.2019 р.).

2. Конституція України від 28.06.1996 р. (редакція від 21.02.2019 р.). URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254 (дата звернення: 07.11.2019 р.).

________________

Науковий керівник: Лисенко Алла Миколаївна, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри аудиту та оподаткування Центральноукраїнського національного технічного університету



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ОБГРУНТУВАННЯ ПЕРСПЕКТИВ РОЗВИТКУ РИНКУ ДЕРЖАВНИХ БОРГОВИХ ЦІННИХ ПАПЕРІВ В УКРАЇНІ
28.11.2019 18:00
НЕТАРИФНЕ РЕГУЛЮВАННЯ ТА МИТНИЙ КОНТРОЛЬ ПРИ ПЕРЕМІЩЕННІ НАГРІВАЛЬНИХ ПРИЛАДІВ ЧЕРЕЗ МИТНИЙ КОРДОН УКРАЇНИ
28.11.2019 17:32
СТРАТЕГІЧНЕ ФІНАНСОВЕ ПЛАНУВАННЯ В ДІЯЛЬНОСТІ КОНСТИТУЦІЙНИХ ОРГАНІВ УКРАЇНИ
28.11.2019 09:40
ФАКТОРИ, ЩО ОБУМОВЛЮЮТЬ ОБСЯГИ ПОДАТКОВИХ ПЛАТЕЖІВ ПІДПРИЄМСТВ
25.11.2019 16:35
ПОДАТКОВА СОЦІАЛЬНА ПІЛЬГА: ЗАСТОСУВАННЯ ТА ПРИНЦИПИ РОЗРАХУНКУ
25.11.2019 16:14
ОБГРУНТУВАННЯ НЕОБХІДНОСТІ ВПРОВАДЖЕННЯ ПОДАТКОВОГО КОНТРОЛІНГУ НА ПІДПРИЄМСТВІ
21.11.2019 11:41




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.211 сек. / Mysql: 1599 (0.166 сек.)