:: ECONOMY :: SMM – ЯК МАЙДАНЧИК ПРОДАЖУ ТОВАРІВ ТА ПОСЛУГ ДЛЯ ПІДПРИЄМСТВА :: ECONOMY :: SMM – ЯК МАЙДАНЧИК ПРОДАЖУ ТОВАРІВ ТА ПОСЛУГ ДЛЯ ПІДПРИЄМСТВА
:: ECONOMY :: SMM – ЯК МАЙДАНЧИК ПРОДАЖУ ТОВАРІВ ТА ПОСЛУГ ДЛЯ ПІДПРИЄМСТВА
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

SMM – ЯК МАЙДАНЧИК ПРОДАЖУ ТОВАРІВ ТА ПОСЛУГ ДЛЯ ПІДПРИЄМСТВА

 
16.10.2019 11:37
Автор: Гелевачук Зоя Йосипівна, асистент кафедри маркетингу, Криворізький економічний інститут Державний вищий навчальний заклад «Київський національний економічний університет ім. В. Гетьмана», м. Кривий Ріг; Бруханська Анастасія Вікторівна, студентка спеціальності 075 Маркетинг, Криворізький економічний інститут Державний вищий навчальний заклад «Київський національний економічний університет ім. В. Гетьмана», м. Кривий Ріг
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;]

За даними аналітичного агентства We Are Social і однієї з найбільших SMM-платформ Hootsuite в своїх звітах про глобальний цифровий ринок Global Digital 2018, аудиторія соціальних мереж у 2018 році налічувала 3,196 млрд. чол. [3, 4], а це плюс 13% до показників 2017 року. 

Як показують дослідження, компанії, як правило, розміщують повідомлення в LinkedIn і Instagram переважно в робочий час. Інші мережі, такі як Facebook і Twitter, розподіляють розклад публікацій після роботи і рано вранці. У всіх секторах телекомунікаційних послуг, як правило, вважають за краще Twitter, в той час як компанії в сфері споживчих товарів (тобто, товари для дому) найбільшою мірою використовують Facebook. Крім того, час, який проводить в мережі середньостатистичний користувач збільшився до 6 годин на день, що прирівнюється до третини всього часу неспання. Такому приросту посприяло те, що соціальні мережі вийшли з рамок розваги для підлітків. Соціальні мережі сьогодні - це майданчик для спілкування, навчання і роботи, покупки, продажі товарів та послуг. 

У результаті дослідження було виявлено що пошукова система Google продовжує домінувати в рейтингу найбільш відвідуваних Інтернет - ресурсів у світі, причому SimilarWeb і Alexa ставлять пошуковий гігант на перше місце в своїх таблицях. Інша велика платформа Alphabet - YouTube - займає друге місце в обох списках, а Facebook посідає третє місце. Фактично, щомісячні показники активних користувачів Facebook неухильно росли протягом 2018 року, а в останньому оголошенні про доходи платформи повідомляється про зростання користувачів в річному обчисленні майже на 10 відсотків. 

За даними We Are Social і Hootsuite соціальними мережами в Україні тепер користуються на 7 мільйонів людей більше (+ 15% до минулорічних показників), що в цілому становить 47% населення, а 53% з них активно шукають товари та послуги через глобальні соціальні майданчики. Можна дійти висновку: існує величезна кількість людей, які виходять в Інтернет саме для того, щоб користуватися соціальними мережами [3]. 

Отже, одне з головних завдань маркетингу - перебувати там, де є вільна ніша - неохоплена аудиторія, тому таке велике і активне середовище, як соціальні мережі, не могло залишитися без уваги маркетологів. Почали розроблятися унікальні інструментарії для того щоб максимально ефективно взаємодіяти з користувачами. Так з'явився Social Media Marketing (SMM) - комплекс заходів по просуванню в соціальних мережах [2].

Аналіз переваг маркетингу в соціальних мережах виявив наступні моменти.

1. Користувачі вважають за краще ділитися цікавим їм контентом зі своїми читачами, друзями, передплатниками. У соціальних мережах використовується два основні підходи «сарафанного радіо». Перший підхід можна назвати точковим поширенням. Полягає він у тому, щоб адресно відправляти контент про свій продукт або послуги потенційним покупцям зі свого оточення. Другий підхід - соціальне поширення за допомогою текстових записів в Facebook і ВКонтакті, коротких повідомлень-tweet в Twitter або фотовідеоматеріалу в Instagram. З маркетингової точки зору цей підхід найбільш дієвий, оскільки дозволяє охопити більшу аудиторію в порівнянні з точковим [1].

2. Таргетинг - наступна, ключова перевага соціальних мереж. Вона має на увазі фокусування рекламної компанії на певну цільову аудиторію. Зареєстровані користувачі повідомляють про себе велику кількість інформації: вік, стать, геолокацію, місце навчання, роботи, сімейний стан і так далі. Всі ці факти, які деякі користувачі вважають незначними, дуже корисні для роботи в соціальних мережах. Вони дозволяють вибудовувати взаємодію з потенційними користувачами.

3. Інтерактивна взаємодія. Розглядаючи традиційну рекламу (друковані видання, білборди, телевізор тощо), можна помітити, що спілкування з аудиторією має односторонній характер: рекламодавець доносить інформацію про свій товар, але не отримує швидкий зворотний зв'язок. У випадку з соціальними мережами цей процес двосторонній: користувачі мають можливість висловити свою думку за допомогою особистих повідомлень, коментарів і опитувань, що в цілому дає більш глибоку взаємодію з аудиторією, на відміну від традиційної реклами [2].

Тобто, на основі наведених даних можна зробити висновок, що професійно побудований маркетинг в соціальних мережах може принести підприємству колосальну користь. 

Для побудови SMM слід визначитися з платформою, а саме - з конкретною соціальною мережею. Для цього знову звернемося до статистики. В Україні найпопулярнішим є додаток по аудиторії та за кількістю скачувань - Viber, за ним слідують WhatsApp, Instagram, Facebook та інші. Найпопулярніша в Україні соціальна мережа Facebook. [1]

Facebook - це безкоштовний додаток - соціальна мережа, яка дозволяє користувачам обмінюватися фотографіями, відеозаписами, повідомленнями, тощо. Завдяки візуалізації контенту, дана соціальна мережа - сприятливе місце для реклами послуг і товарів. 

З метою підтвердження цього аргументу, було проведено опитування серед користувачів додатка Facebook 14 - 35 років. Серед усіх опитаних тільки 0,5% вважають хорошим маркетинговим інструментом рекламу в друкованих виданнях, 8,6% вважають за краще рекламу по телевізору, а решта 90,9% вважають найефективнішою рекламою - рекламу в соціальних мережах [2].

На основі проведеного аналізу опитування респондентів щодо відношення до реклами має сенс скористатися технологією SMART. Технологія SMART - сучасний підхід до постановки цілей, за допомогою якої вони стають більш досяжними і дійсно працюють [2].

Виділимо на прикладі реклами в соціальних мережах за методологією SMART наступні моменти.

Найменування цілі - збільшення клієнтської бази за рахунок користувачів Facebook. 

S Збільшення клієнтської бази на 30%.

M Мета може бути вимірна за допомогою статистики продажів компанії.

A При достатній кількості тимчасових і матеріальних ресурсів мета досяжна.

R Мета значима, оскільки безпосередньо пов'язана з ефективністю бізнесу.

Т Мета повинна бути досягнута після закінчення 3-х місяців.

За етапом визначення мети йде етап розробки стратегії маркетингу в соціальних мережах.  

Аналіз стратегії маркетингу дозволив виділити такі його складові: 

1) Наповнення профілю - дуже важливий аспект. Користувачі не люблять невідомість, вони хочуть розуміти, кому залишають підписку. Для цього потрібно мати читабельний нік без великої кількості незрозумілих цифр і букв; яскравий і привабливий аватар профілю, якщо є бренд -логотипи бренду; в «шапці» профілю Facebook має бути зазначено УТП (унікальна торгова пропозиція) і чітка інформація, чим ви займаєтеся і які товари / послуги надаєте.

2) Наступний крок маркетингу в соціальних мережах - пошук вашої цільової аудиторії. Головна особливість цільової аудиторії з точки зору реклами в тому, що ці люди з більшою ймовірністю придбають товар або послугу. Після того, як цільова аудиторія визначена потрібно визначити майданчики, де слід шукати ваших потенційних клієнтів. Пошук найкраще здійснювати по геолокації (безпосередньо поруч з вами), по хештегам (пов'язаними з вашою тематикою), серед конкурентів з уже набраної аудиторією, серед користувачів з супутніми пропозиціями.

3) Далі розробляється контент-план. Елементи тематичної стратегії такі: основні теми публікацій; частота публікацій; стилістика публікацій; час публікацій; співвідношення промопостів і нейтральних постів. Як правило, просування в соціальних мережах вимагає витрат двох видів ресурсів: тимчасових і матеріальних. Важливо визначити, на які завдання вистачить компетенцій у вже наявних співробітників, а які краще за все передати на аутсорсинг. Найчастіше на аутсорсинг віддаються: написання текстів для публікацій, створення дизайну сторінки, обробка фотографій.

4) Останній важливий пункт - оцінка ефективності кампанії. SММ, як і інші маркетингові інструменти вимагають оптимізації, тому періодично необхідно проводити аналіз досягнутих результатів. Має сенс відстежувати конверсію відвідувачів з різних джерел: з профілю, з реклами у блогерів, з таргетированої реклами, з хештегів тощо. Це дозволить зрозуміти які джерела найбільш ефективні для просування товарів та послуг [2].

Список використаних джерел:

1. We are social ltd registered in england and wales, company number 06629464 - Электронный ресурс // https://wearesocial.com/blog/2018/01/global-digital-report-2018.

2. Слугина Ю.Н. Маркетинговые коммуникации в социальных сетях: проблемы и перспективы // Финансы: Теория и Практика. 2015. №2 (86). URL: https://cyberleninka.ru/artide/n/marketingovye-kommunikatsii-v-sotsi-alnyh-setyah-problemy-i-perspektivy.

3. Сайт аналітичного агентства We Are Social. Електронный ресурс. https://wearesocial.com/blog/2019/01/digital-2019-global-internet-use-accelerates

4. SMM-платформа Hootsuite. Електронный ресурс - https://hootsuite.com/.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ МАРКЕТИНГУ ДЛЯ КОМПАНІЙ ІНТЕРНЕТ-ПРОВАЙДЕРІВ
29.10.2019 20:22
ОРГАНІЗАЦІЯ ІННОВАЦІЙНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ
28.10.2019 11:23
ОРГАНІЗАЦІЙНІ ЗАСАДИ МЕХАНІЗМІВ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ ЩОДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СОЦІАЛЬНОЇ МОБІЛЬНОСТІ МОЛОДІ
26.10.2019 17:38




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.230 сек. / Mysql: 1570 (0.177 сек.)