:: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ФІНАНСОВОГО КОНТРОЛЮ ЗА ВИКОНАННЯМ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ :: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ФІНАНСОВОГО КОНТРОЛЮ ЗА ВИКОНАННЯМ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ
:: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ФІНАНСОВОГО КОНТРОЛЮ ЗА ВИКОНАННЯМ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОСОБЛИВОСТІ ФІНАНСОВОГО КОНТРОЛЮ ЗА ВИКОНАННЯМ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ

 
26.09.2019 20:47
Автор: Гупаловська Мирослава Богданівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри фінансів ім. С.І. Юрія, Тернопільський національний економічний університет; Шкварок Тетяна Василівна, студентка магістратури, Тернопільський національний економічний університет
[Секція 6. Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі;]

Фінансова складова діяльності держави завжди має ключове значення у правових і економічних процесах. Важливим елементом фінансової системи держави виступає бюджет.  З кожним роком місцеві бюджети набувають все більшої ваги як за обсягом фінансових ресурсів, так і у розв’язанні соціально-економічних проблем регіонів, де проживає переважна більшість населення України. У зв’язку з цим питання бюджетного контролю на місцевому рівні є важливими та актуальними. 

Фінансовий контроль виконання місцевих бюджетів має важливе значення у забезпеченні функціонування фінансового механізму органів місцевого самоврядування. Дотаційність місцевих бюджетів, недоліки при формуванні дохідної частини бюджету та рівень порушень у використанні їх коштів, є причиною не належної реалізації певних соціально-економічних функцій місцевого самоврядування.

Серед усіх стадій бюджетного процесу чи не найбільше державного контролю потребує стадія виконання бюджетів. Адже саме на цій стадії бюджетного процесу здійснюється практична реалізація фінансових планів та рішень, шляхом доведення бюджетних ресурсів до їх кінцевих одержувачів із безпосереднім залученням до процесу значної кількості учасників.

У процесі виконання місцевих бюджетів контрольними повноваженнями наділено цілий ряд органів влади. На всіх етапах надходження та використання коштів до місцевих бюджетів контроль здійснюють органи Державної казначейської служби України.

Казначейський контроль у сфері виконання бюджетів – це контроль з метою визначення фактичної відповідності законодавству певної діяльності чи фінансових операцій, реалізації визначених повноважень або угод, пов’язаних з надходженням чи використанням коштів в ході виконання бюджетів [1].

Важливе місце в системі органів контролю за виконанням місцевих бюджетів належить Державній аудиторській службі. Діяльність Державної аудиторської служби спрямована на забезпечення належного рівня бюджетної дисципліни в регіонах і державі загалом. Поряд з ревізіями та перевірками бюджетів широкого застосування набуває така форма контролю виконання місцевих бюджетів, як державний фінансовий аудит. Державний аудит виконання місцевих бюджетів (аудит виконання бюджету) – це форма державного фінансового контролю, спрямована на виявлення причин, що перешкоджають ефективному формуванню та виконанню місцевих бюджетів, а також розробка пропозицій щодо усунення таких причин [2].

Для якісного та всебічного контролю за виконанням місцевого бюджету державний фінансовий аудит і ревізія мають здійснюватись в комплексі, доповнюючи одне одного.

Державний фінансовий контроль здебільшого орієнтований на дотриманні законності управління фінансами територіальних громад. Громадський контроль спрямований на дослідження відповідності практики управління місцевими фінансами інтересам громадян. Тому вбачаємо за доцільне широке залучення громадськості до вирішення бюджетних питань на місцевому рівні.

Список використаних джерел:

1. Теленик С. С. Особливості казначейського контролю у сфері виконання місцевих бюджетів в Україні. Форум права. 2011. № 1. С. 1012-1017

2. Данчевська І.Р. Перспективи розвитку державного фінансового аудиту виконання місцевих бюджетів. Інтелект ХХІ. 2017. № 5. С. 107- 110



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
МІСЦЕВІ ФІНАНСИ ЯК ОСНОВА ФІНАНСОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
20.08.2019 10:58
ПРАВОВИЙ АУДИТ В УКРАЇНІ: ЧИННИК ПРАВОВОЇ СВІДОМОСТІ ТА САМОДИСЦИПЛІНИ ГРОМАДЯНИНА
13.08.2019 12:30




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.226 сек. / Mysql: 1599 (0.176 сек.)