В умовах ефективного функціонування України в Світовій організації торгівлі та підготовки до вступу в Європейський Союз, її економіка має відповідати принципам європейського ринку та працювати за ними, а вітчизняні підприємства повинні забезпечити споживачам необхідну кількість продукції високої якості на споживчих ринках. Це може бути досягнуто на основі розробки стратегії просування товару на зарубіжні ринки. Така стратегія повинна полягати не в простому нарощуванні обсягів експорту, а в сприянні створенню довгострокових конкурентних переваг та стабільному розширенні і якісному поліпшенню на основі цих переваг позицій країни на світовому ринку. І в цьому випадку просування є тим контекстом марки, у якому пов'язаний з нею вибір буде сприйматися як найкращий.
При формуванні стратегії просування товару промисловим підприємством чи бренду на ринок будуть визначені можливості конкурентів, відносини компанії з клієнтами та партнерами, аналіз сильних і слабких сторін компанії.
Стратегія просування товарів дозволяє зробити прогноз майбутнього розвитку з урахуванням стану ринку і ресурсів самої компанії. Так, за допомогою стратегії просування продукції можна дати оцінку ринкових ризиків і можливостей. Традиційно одним з етапів стратегії просування товарів промислового підприємства на ринок є реклама - у кожному конкретному випадку використовуються свої рекламні канали і носії.
Для визначення стратегії просування товарів промислового підприємства найбільш істотні наступні умови.
По-перше, різко розрізняється платоспроможність населення в ряді великих міст і на решті території країни.
По-друге, склалися різкі відмінності по групах підприємств: поряд з підприємствами високого технічного і технологічного рівня, фінансово стійкими, високорентабельними більшість підприємств мають відсталу технологію, застарілі виробничі фонди і відповідно низьку рентабельність. Нарешті, надмірна диференціація населення за рівнем доходів.
Слід визначити фактори, що визначають структуру системи маркетингових комунікацій:
1) Тип товару чи ринку. Ефективність засобів товаропросування на споживчих ринках і ринках товарів промислового призначення різна. Виробники товарів широкого вжитку, як звичайно, більше коштів витрачають на рекламу.
2) Етап життєвого циклу товару. На етапі виведення товару на ринок комунікаційні зусилля мають бути максимальними. Формування обізнаності з товаром і фірмою відбувається насамперед за допомогою реклами і “паблік рілейшинз”.
На етапі зростання реклама й “паблік рілейшинз” продовжують зберігати свою значущість, а стимулювання збуту можна скоротити, бо на цьому етапі потрібно менше спонукань.
На етапі зрілості рекламну кампанію провадять менш інтенсивно, і вона має нагадувальний характер, оскільки споживачам уже добре відомі товарні марки.
На етапі занепаду активно застосовують лише стимулювання збуту, а інші складові системи маркетингових комунікацій різко скорочуються.
Стратегія просування товару. Склад комунікаційного комплексу фірми значною мірою залежить від вибору однієї з двох стратегій товаропросування
Стратегія “проштовхування” товару передбачає інтенсивне стимулювання сфери торгівлі для просування товару по каналах збуту. Виробник активно нав’язує товар оптовикам. Ті, своєю чергою, активно працюють із роздрібною торгівлею, останні активно стимулюють продаж товару споживачам [10].
Стратегія “притягування” споживачів до товару передбачає значні витрати на рекламу і стимулювання споживачів для формування у них попиту на товар. У разі успіху споживачі почнуть запитувати товар у магазинах, роздрібні торгівці – в оптовиків, а ті, своєю чергою, – у виробників.
Таким чином, успіх стратегії просування товару гарантується, коли промислові підприємства, виходячи на міжнародний ринок, проводять глибокі маркетингові дослідження і враховувати особливості економічного, політико-правового, культурного середовища. Можна дати оцінку ринкових ризиків і можливостей, визначити вільні ніші ринку чи способи проникнення на вже зайняті, визначити основу для медіа-та креативної кампанії.
Список використаної літератури:
1. Ілясова Ю. В. Теоретичні аспекти міжнародного маркетингу в системі зовнішньоекономічної діяльності підприємств /Ілясова Ю.В. // Економічний вісник Донбасу. — 2008. — № 9. — С. 74-79.
2. Капустіна А.М. Міжнародний маркетинг та його роль у зовнішньоекономічній діяльності / А.М. Капустіна // Управління розвитком. – 2010. - №14. С. 152-154.
|