Маркетинг у політичній діяльність, спрямований на створення, підтримування чи зміну поведінки людей щодо певних політичних ідей, подій, організацій, гасел, переконань, особистостей. Якщо коротко це просування на політичному ринку політичного товару.
Політичні виборчі компанії є і залишаються наймаштабнішими та найдорожчими проектами маркетингу. Протягом багатьох років політики та їхні виборчі штаби використовують різноманітні маркетингові інструменти для інформування виборців про себе, свою партію або її політичну платформу. Саме тому застосування сучасних маркетингових підходів у політичних виборчих процесах потребує значного використання та його дослідження.
Напередодні виборів, дедалі актуальнішим стає питання, чи відповідає кожен із кандидатів тому образу, який намагаються нав'язати його електорату політтехнологи. Виборчі кампанії в Україні щоразу насичені маркетинговими ходами, а саме виборцю досить витончено намагаються «продати» товар у вигляді ідеї чи політика, який є її носієм. Особливість та основною мета політичного маркетингу – боротьба за голоси виборців.
Американський професор Філіп Ніффенеджер у своїй праці «Стратегії успіху від політичних маркетологів» запропонував концепцію політичного маркетингу для політичних кампаній, яка ґрунтується на теорії класичного маркетинг-міксу (4Р) [1]. Професор зазначає, що політичний маркетинг включає в себе ті ж самі складові комплексу маркетингу — товар (product), ціна (price), місце (place) і просування (promotion), що використовуються для здійснення впливу на поведінку виборців. При цьому реклама відіграє важливу роль у цьому процесі, та є більш пов’язаною з маркетинговими дослідженнями, в яких робиться акцент на процесі сегментації ринку виборців. Схема інтеграції усіх елементів політичного маркетингу та їх вплив на дослідження ринку зображені на рис. 1.
Аналітики стверджують, що нині в Україні використовуються різноманітні методи та форми політичного маркетингу серед яких як класичні так інноваційні. Це і стане основою подальшого дослідження.
Список використаних джерел:
1. Готун А.М. Маркетинг у політичній діяльності: аналіз сучасних моделей та інструментів використання. Наукові праці МАУП, 2014. Вип. 42 (3). С. 21-30.
|