Міжособистісні конфлікти в філії Дружківської ЗШ І-ІІІ ступенів №17- НВК №10 в умовах нововведень можливо прогнозувати та попереджати, якщо використовувати спеціальний метод прогнозування конфліктних ситуацій для вирішення соціально-психологічних проблем переходу трудового колективу на нові форми організації і оплати праці.
Для вивчення висунутої гіпотези нами проводилося дослідження на предмет прогнозування та профілактики міжособистих конфліктів в установі освіти в умовах нововведень в колективі філії Дружківської ЗШ І-ІІІ ступенів №17- НВК №10.
Даний психологічний експеримент тривав два місяці (березень-квітень 2019р.р.). Було взято колектив співпрацівників, який в своє чергу було розподілено на 2 групи за функціональною ознакою – одна група – „управлінці” та одна група – „виробнича”: в першій групі – 4 людини, в другій – 10 людей. Причому, друга група була умовами виробництва поділена на бригади-діади (усього п’ять бригад-діад).
До першої групи увійшло 2 чоловіка і 2 жінки; до другої - 10 чоловіків.
За віком: 20 - 25 років - 3 чоловіка (21,4%); 26 - 30 років - 5 чоловік (35,7%); 31-35 років - 3 чоловік (21,4%); 36 - 40 років - 2 чоловік (14,3%); 41 - 45 років - 1 чоловіка (7,2%).
За освітою: вища освіта - 4 чоловіка (28,6%). Середня спеціальна - 8 чоловік (57,1%). Середня освіта – 2 (14,3%).
Стаж роботи: менш року - 1 чоловік (7,1%) 1 - 3 роки - 3 чоловік (21,4%) 3-5 років - 3 чоловік (21,4%) Більш 5 років - 3 чоловік (21,4%) Більш 10 років - 4 чоловіка (28,7%). Усі вищезазначені параметри відображають соціальні характеристики загальної кількості співпрацівників філії Дружківської ЗШ І-ІІІ ступенів №17- НВК №10.
Тестування проводилося: на початку та наприкінці експерименту - тест на оцінку рівня конфліктності особистості; на початку експерименту й наприкінці експерименту була проведена бесіда з керівниками філії Дружківської ЗШ І-ІІІ ступенів №17- НВК №10. На початку психологічного експерименту усі члени даного колективу заповнили також бланк опитування.
На нашу думку, міжособистісні конфлікти на філії Дружківської ЗШ І-ІІІ ступенів №17- НВК №10 в умовах нововведень можливо прогнозувати та попереджати, якщо умови, за яких можуть виникати міжособистісні конфлікти, можливо виявити ще до проведення інноваційних заходів. А заходи для зниження напруженості, особливо в умовах групового прийняття рішень, можливо приймати заздалегідь.
Список використаних джерел
1. Волошина О.В. Міжособистісний конфлікт та шляхи його подолання/ О.В. Волошина // Проблеми загальної та педагогічної психології: Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України / За ред. Максименка С.Д. – К.: ГНОЗІС, 2016. – Т.4, ч.3. – С.38-41.
2. Гришина Н.В. К вопросу о предрасположенности к конфликтному поведению/ Н.В. Гришина // Психические состояния (Под ред. А.А. Крылова и др.). — СПб., 2012. — С.90 - 96.
3. Задорожнюк И.Е., Китов А.И., Малахов С.В. Экономическая психология выходит на новые рубежи/ И.Е. Задорожнюк, А.И. Китов, С.В. Малахов // Психологический журнал. ― 2015. ― №2. ― С. 137-139.
4. Лебедев А.Н. Прогнозирование и профилактика межличностных производственных конфликтов в условиях нововведений/ А.Н. Лебедев // Психологический журнал. — 2012. — Т.13. — №5. — С. 71.
|