:: ECONOMY :: КЛАСИФІКАЦІЯ ОСНОВНИХ ОЗНАК СИСТЕМИ МЕНЕДЖМЕНТУ ТУРИЗМУ :: ECONOMY :: КЛАСИФІКАЦІЯ ОСНОВНИХ ОЗНАК СИСТЕМИ МЕНЕДЖМЕНТУ ТУРИЗМУ
:: ECONOMY :: КЛАСИФІКАЦІЯ ОСНОВНИХ ОЗНАК СИСТЕМИ МЕНЕДЖМЕНТУ ТУРИЗМУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 23



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

КЛАСИФІКАЦІЯ ОСНОВНИХ ОЗНАК СИСТЕМИ МЕНЕДЖМЕНТУ ТУРИЗМУ

 
17.05.2019 12:54
Автор: Байда Б.Ф., кандидат економічних наук, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;]

Впровадження системного підходу для аналізу процесів розвитку системи менеджменту туризму в сьогоднішніх нестабільних умовах функціонування держави є особливо актуальним. Дослідження питань управління сферою туризму дає змогу опанувати напрями, форми, результати та наслідки взаємодії та взаємовпливу в системі менеджменту туризму на усіх ієрархічних рівнях. Класифікація сприяє у розкритті суттєвих ознак системи менеджменту туризму, виявленні специфічних рис формування, розвитку і беззаперечно вдосконалення.

Система туризму – це є сукупність і єдність відносин, процесів і явищ, які відбуваються в туристичній  галузі держави, що складається в результаті взаємодії двох субсистем – об’єкта туризму (туристичних підприємств, організацій і туристичних регіонів) і суб’єкта туризму (туристи, споживачі туристичних продуктів і послуг) з зовнішнім середовищем: економікою, політикою, соціальною сферою в цілому та ін.

Система – це багатогранна конструкція,що дає змогу розглядати об’єкт дослідження із врахуванням системно-структурних, функціональних характеристик та ознак; множина взаємопов’язаних елементів, що утворюють єдине ціле,  взаємодіють із середовищем та між собою, і мають мету [4].

Під системою можна розкрити багато різноманітних понять, як туристична(сфера обслуговування – транспортна система, медична система, система керування базами даних), так і логічних (банківська система, політична система, система рівнянь). 

В системному аналізі використовують різні визначення поняття «система». Зокрема, за  В. М. Сагатовським [5], система – це скінченна множина функціональних елементів й відношень між ними, виокремлена з середовища відповідно до певної мети в межах визначеного часового інтервалу [2]. 

Згідно з Ю. І. Черняком [6], [7], система – це відображення у свідомості суб’єкта (дослідника, спостерігача) властивостей об’єктів та їх відношень у вирішенні завдання дослідження, пізнання. Відома також велика кількість інших визначень поняття «система» [1], [2] що використовуються залежно від контексту, галузі знань та цілей дослідження.

Елементом системи називають найпростішу складову частину системи, яку умовно розглядають як неподільну. Поняття неподільності є умовним та визначається залежно від конкретних завдань.

Під системою називають складову частину системи, яка сама є системою. У сукупності елементи й підсистеми називають компонентами системи. Поділ системи на окремі елементи й підсистеми є неоднозначним та залежить від мети й конкретних завдань дослідження [2, с. 144].

Зв’язком називають співвідношення між компонентами системи, засновані на взаємозалежності і взаємообумовленості. Поняття «зв’язок» характеризує чинники виникнення й збереження цілісності та властивостей системи. З формального погляду зв’язок визначають як обмеження кількості ступенів вільності компонент системи [2, с. 144].

Метою системи називають її бажаний майбутній стан. Залежно від стадії пізнання об’єкта, етапу системного аналізу у цей термін вкладають різний зміст – від ідеальних устремлінь, що виражають активну свідомість окремих осіб або соціальних систем, до конкретних цілей-результатів. У першому випадку можуть формулюватися цілі, досягнення яких є неможливим, але до яких можна безупинно наближатися. У другому – цілі мають бути досяжними в межах певного інтервалу часу і формулюються іноді навіть у термінах кінцевого продукту діяльності. Часто розрізняють суб’єктивні та об’єктивні цілі. Суб’єктивна ціль – це суб’єктивний погляд дослідника (керівника, власника) на бажаний майбутній стан системи. Об’єктивна ціль – це майбутній реальний стан системи, тобто стан, до якого буде переходити система при заданих зовнішніх умовах і керівних впливах. Суб’єктивні й об’єктивні цілі системи у загальному випадку можуть розрізнятися. Зокрема, вони не збігаються, якщо система є погано дослідженою або якщо суб’єкт, який визначає цілі, недостатньо обізнаний із закономірностями функціонування системи чи ігнорує їх [4, с. 21].

Структурою системи називають сукупність необхідних і достатніх для досягнення цілей відношень (зв’язків) між її компонентами. При цьому в складних системах структура відображає не всі елементи та зв’язки між ними, а лише найістотніші, що мало змінюються при поточному функціонуванні системи й забезпечують існування системи та її основних властивостей. Структура характеризує організованість системи, стійку упорядкованість її елементів і зв’язків. Структурні зв’язки є відносно незалежними від елементів і можуть виступати як інваріант при переході від однієї системи до іншої, переносячи закономірності, виявлені й відбиті у структурі однієї з них, на інші.

Стан системи – це чітка сукупність визначених  значень та параметрів (властивостей) у певний момент часу. Визначають або через вхідні впливи й вихідні сигнали (результати), або через макропараметри, макровластивості системи (тиск, швидкість, температура, уставний фонд тощо) [4, с. 21].

Здатність системи переходити з одного стану в інший, висувається твердження, що вона має певну поведінку. Поняттям системи користуються, коли не відомі закономірності (правила) перехід з одного стану до іншого. Ось так і зазначають, що система має якусь поведінку, та з’ясовують її характер, механізми, алгоритми тощо. Рівновага – це, як правило, здатність системи за умови відсутності зовнішніх впливів, що пробуджують (чи при постійних впливах), зберігати свою поведінку як найдовше. Системний підхід у вивченні феномена менеджменту туризму сприяє у розкритті суттєвих ознак системи менеджменту туризму, виявленні специфічних рис формування, розвитку і беззаперечно вдосконалення. Основні ознаки системи менеджменту наведено в класифікації основних ознак [4, с. 22].

Класифікація  основних ознак системи менеджменту туризму:

1. Основні ознаки системи менеджменту туризму, які пов’язані із структурою – це : ієрархічність (система менеджменту туризму з усіма структурно – функціональними елементами розглядається як підсистема (сфера) масштабної системи (національної економіки); цілісність (множина структурно – функціональних елементів, яким притаманна ознака впорядкованості); структурність ( декомпозиція системи менеджменту туризму на структурно – функціональні елементи та виявлення взаємозв’язків поміж ними).

2. Основні ознаки системи менеджменту туризму, які пов’язані із функціями та цілями – це: синергічність (цілеспрямованість поведінки та дії структурно – функціональних елементів системи менеджменту туризму); цілеспрямованість (усвідомлений процес впливу економічних суб’єктів через відповідні методи управління та засоби забезпечення на процес надання туристичних послуг); емерджентність (цілі, функції структурно – функціональних елементів системи менеджменту туризму можуть бути не синхронізовані з цілями та функціями усієї системи).

3. Основні ознаки системи менеджменту туризму, які пов’язані із особливостями взаємозв’язку із зовнішнім середовищем, ресурсами тощо: надійність (збереження значень параметрів системи менеджменту туризму у процесі її розвитку навіть за умови зниження активності, виявлення проблемності розвитку одного із елементів); адаптивність (намір системи менеджменту туризму рухатись до стану рівноваги у змінних умовах зовнішнього середовища); стійкість (надійність та міцність зв’язків у системі менеджменту туризму,здатність витримувати вплив негативних чинників); взаємодія (проявляється у певній формі кооперації усіх господарюючих суб’єктів у системі менеджменту туризму, що формує у своєрідний комплекс економічні відносини поміж ними, відбувається виявлення чинників, що підвищують рівень конкурентоспроможності сфери туризму, розроблення та впровадження політики, завдяки якій здійснюється усунення негативного впливу цих чинників); комунікативність (існування ускладненого ієрархічного вигляду комплексу зв’язків у системі менеджменту туризму, між елементами та зовнішнім середовищем, системою національної економіки); взаємозалежність (проявляється у певній формі кореляції системи менеджменту туризму та зовнішнього середовища); інтерактивність (розкривається через ступінь і характер взаємодії поміж елементами системи менеджменту туризму, системою національної економіки та іншими сферами) [4, с. 24].

Отже, класифікація, основних ознак системи менеджменту туризму, впливає на ступінь менеджменту туризму та має вагоме значення і вплив на ефективність, результативність економічних процесів у сфері туризму, діяльності суб’єктів господарювання та стан розвитку туризму загалом. Сприяє у розкритті суттєвих ознак системи менеджменту туризму, виявленні специфічних рис формування, розвитку і беззаперечно вдосконалення.

Список використаних джерел:

1. Волкова В. Н. Теория систем.  М.: Высшая школа, 2006, 188с. 

2. Горбань О. М., Бахрушин В. Є. Основі теорії систем та системного аналізу.  Запоріжжя, ГУ «ЗІДМУ», 2004, 239с.

3. «Енциклопедія кібернетики», відповідальний ред. В. Глушков, 2 тт., 1973, 774с.

4. Перегудов Ф.И., Тарасенко Ф.П. Введение в системный анализ. – М.: Высшая  школа, 1989, 55с.

5. Сагатовский В.Н. Основы систематизации всеобщих категорий. Томск. 1973, 38с.

6. Черняк Ю. И. Системный анализ в управлении экономикой. М. 1975., 616с.

7. Черняк Ю. И. Анализ и синтез систем в экономике. М.: Экономика, 1970. 506с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО АНАЛІЗУ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВ
30.05.2019 16:13
ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ СТИМУЛЮВАННЯ ПЕРСОНАЛУ НА ОСНОВІ КЛЮЧОВИХ ПОКАЗНИКІВ ЕФЕКТИВНОСТІ
29.05.2019 13:06
ОСНОВНІ ПРИЧИНИ НЕВДАЧ РЕФОРМУВАННЯ АПК
29.05.2019 12:51
CRM-СИСТЕМА ЯК ІНСТРУМЕНТ УДОСКОНАЛЕННЯ ВЗАЄМОВІДНОСИН З КЛІЄНТАМИ
27.05.2019 12:52
ОЦІНЮВАННЯ ПОТЕНЦІАЛУ РОЗВИТКУ КОМПЕТЕНТНОСТІ УПРАВЛІНСЬКИХ ПРАЦІВНИКІВ
23.05.2019 11:24
МЕНЕДЖМЕНТ СУБЪЕКТА ХОЗЯЙСТВОВАНИЯ НА МЕЖДУНАРОДНЫХ РЫНКАХ НА ОСНОВЕ ЦЕЛИ
21.05.2019 19:48




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.207 сек. / Mysql: 1570 (0.161 сек.)