На сучасному етапі розвитку міжнародної економіки все більшу роль для кожної країни світу відіграє зовнішня торгівля, яка забезпечує держави новими ринками збуту своєї продукції та дозволяє країнам покращувати рівень свого валового внутрішнього та валового національного продуктів. Така ситуація стосується і країн, які входять до масштабних та могутніх інтеграційних об’єднань, таких як Європейський Союз, до якого наразі входить 28 країн Західної та Центральної Європи. Німеччина, яка виступає учасником цього регіонального економічного об’єднання, на сучасному етапі свого розвитку є одним із лідерів серед держав ЄС. Ця країна займає п’яте місце серед найрозвинутіших держав світу та перше місце як найрозвинутіша країна Європи, також входить до Великої сімки [1]. Актуальність роботи полягає у зростаючій ролі Німеччини у розвитку економіки Європейського Союзу та збільшенні обсягів зовнішньої торгівлі в умовах сучасних процесів глобалізації.
Обсяги експорту Німеччини сягають рекордних масштабів серед інших країн світу, включаючи ті, що не входять до Європейського Союзу. Станом на 2017 рік загальний обсяг експорту Німеччини становив 1,434 трлн дол. (1,3 трлн євро). Для порівняння: такий показник збільшився з попереднього року на 6,3%. У 2016 році загальна кількість експорту знаходилась на рівні 1,322 трлн дол. Німеччина знаходиться на 1 місці за показником експорту серед країн ЄС та на 3 місці серед країн світу, поступаючись Китаю та США [1, 2].
На думку багатьох експертів, зростання експорту Німеччини забезпечується завдяки високому рівню конкурентоспроможності продукції, яка експортується з Німеччини та великим розмаїттям, яким характеризується наповнення експорту [3]. Станом на 2017 рік основними складовими експорту Німеччини виступали: автомобілі, машини, продукти хімічної промисловості, комп'ютерні та електронні вироби, електротехнічне обладнання, продукти фармацевтичної промисловості, метали, транспортне обладнання, продукти харчування, текстиль, гума та пластмасові вироби. Крім того, слід зауважити, що Німеччина продукує велику кількість автомобілів, які відносяться до відомих світових марок, таких як Porsche, Mercedes-Benz, Audi, BMW, Volkswagen, Opel, Maybach та інші. Автомобілі згаданих брендів становлять велику частку німецького експорту, забезпечуючи імідж німецької продукції по всьому світу.
Основними партнерами Німеччини по експорту виступають США (8,8%), Франція (8,2%), Китай (6,8%) Нідерланди (6,7%), Великобританія (6,6%), Італія (5,1%), Австрія (4,9%), Польща (4,7%) та Швейцарія (4,2%) [1].
Стосовно імпорту, то станом на 2017 рік загальний обсяг імпорту Німеччини склав 1,135 трлн дол. Для порівняння: у 2016 році цей показник становив 1,022 трлн дол. Варто зазначити, що за обсягами імпорту Німеччина також посідає перше місце серед країн Європейського Союзу та третє місце серед країн світу. На першому та другому місцях знаходяться США та Китай відповідно. Основними складовими німецького імпорту виступають машини, транспортні засоби, продукти хімічної промисловості, обладнання для обробки даних, нафта і газ, метали, електроустаткування, препарати фармацевтичної промисловості, продукти харчування та сільськогосподарська продукція. Імпортними партнерами Німеччини виступають Нідерланди (13,8%), Китай (7%), Франція (6,6%), Бельгія (5,9%), Італія ( 5,4%), Польща (5,4%), Чехія (4,8%), США (4,5%) та Австрія (4,3%) [1].
Варто зауважити те, що німецький імпорт певним чином забезпечує близько 5 млн робочих місць у країнах Європейського Союзу, з яких товар експортується до Німеччини. Наприклад, у Польщі кількість цих робочих місць становить 900 тисяч, а у Нідерландах – майже півмільйона. Загалом така кількість робочих місць сягає понад 3,4 млн серед усіх країн ЄС [3].
Отже, на сучасному етапі розвитку міжнародної економіки, елементами якої виступають потужні інтеграційні об’єднання, одну із найважливіших ролей відіграє зовнішня торгівля. Німеччина як провідна країна Європейського Союзу, займає лідируючі позиції серед країн Європи за чисельністю експорту та імпорту. На сучасному етапі свого розвитку ця могутня держава також забезпечує велику кількість робочих місць для країн, які експортують свою продукцію до Німеччини. Загалом Німеччина виступає своєрідним двигуном міжнародної економіки, який відіграє величезну роль в економічному розвитку не тільки ЄС, а й усього світу.
Список використаної літератури:
1. Офіційний сайт Центрального розвідувального управління [Електронний ресурс] // Режим доступу: https://www.cia.gov/index.html ;
2. Official website. Federal Statistical Office of Germany [Electronic resource] // URL: https://www.destatis.de/EN/Home/_node.html;
3. Official website. Deutsche Welle Global Media Forum in Bonn [Electronic resource] // URL: https://www.dw.com/en/top-stories/s-9097.
|