:: ECONOMY :: СИСТЕМА ОПОДАТКУВАННЯ – СКЛАДОВА ЧАСТИНА ІНСТИТУЦІЙОГО УСТРОЮ КРАЇНИ :: ECONOMY :: СИСТЕМА ОПОДАТКУВАННЯ – СКЛАДОВА ЧАСТИНА ІНСТИТУЦІЙОГО УСТРОЮ КРАЇНИ
:: ECONOMY :: СИСТЕМА ОПОДАТКУВАННЯ – СКЛАДОВА ЧАСТИНА ІНСТИТУЦІЙОГО УСТРОЮ КРАЇНИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

СИСТЕМА ОПОДАТКУВАННЯ – СКЛАДОВА ЧАСТИНА ІНСТИТУЦІЙОГО УСТРОЮ КРАЇНИ

 
15.04.2019 15:37
Автор: Штефан Наталя Миколаївна, кандидат технічних наук, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»; Корольова Інна Дмитрівна, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»
[Секція 6. Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі;]

Удосконалення системи оподаткування повинно здійснюватися у двох напрямках (рис.1).




Податкові трансакційні витрати – це витрати, які несе бізнес у зв’язку із процедурами сплати податків. Впровадження електронної системи сплати податків мінімізує контакти бізнесу і податківців ( до тих пір, поки не виникає проблемних питань, які майже ніколи не вирішуються на користь бізнесу).

Одним із напрямків удосконалення системи оподаткування є введення прогресивної ставки ЄСВ. Уряд планує збільшення надходжень до бюджету шляхом підвищення мінімальної заробітної плати і, таким чином, підвищення бази для розрахування ЄСВ у разі підвищення мінімальної заробітної плати.

Мінімальна заробітна плата у 2018 році становить 3723 грн. В 2019 році планується збільшення мінімальної заробітної плати до 4 170 грн. Таким чином, враховуючи кількість зайнятого населення працездатного віку (табл.1) та ставку ЄСВ, можна визначити додаткові надходження до державного бюджету (Нбюдж), припускаючи, що всі працюючі отримують мінімальну заробітну плату.




Таким чином, планується, що бюджет додатково отримає 1.534 млрд. гривень. При цьому більшість навантаження, як завжди, припаде на основну масу населення з мінімальним рівнем заробітної плати. Підвищення рівня мінімальної заробітної плати декларується державою як один з напрямів боротьби з тіньової економікою.

Для розрахування додаткових надходжень до бюджету при впровадженні прогресивної ставки ЄСВ, визначимо питому вагу працюючих на державних підприємствах (табл.2). На державних підприємствах висвітлюється вся сума заробітної плати робітника, а не тільки мінімальна заробітна плата, як намагаються робити більшість приватних підприємств. Питома вага державних підприємств і організацій, органів державної влади та місцевого самоврядування за даними таблиці 6 дорівнює 27.1%. Передбачимо, що половина працюючих на державних підприємствах отримує середню заробітну плату ( на рівні 9300 грн), друга половина - мінімальну. При цьому можна зауважити, що розрахунок буде заниженим, тому що не всі приватні підприємства, акціонерні товариства, товариства з обмеженою відповідальністю виплачують  своїм робітникам і показують у звітності тільки мінімальну заробітну плату.




Таким чином, надходження до бюджету при впровадженні  прогресивної ставки ЄСВ (Нпрогрбюдж) наступні:




Де Кнедерж – кількість працюючих на недержавних підприємствах,

Кв  кількість працюючих, які отримують високу заробітну плату.

Зв – заробітна плата, яка є вищою за 50 000 грн.

В розрахунку було застосовано саме 50 000 грн, щоб не порушувати вимогу закону щодо максимальної величини бази нарахування єдиного соціального внеску, яка визначається як максимальна сума доходу застрахованої особи на місяць, що дорівнює 15 розмірам мінімальної заробітної плати, встановленої законом [1].




Додаткові надходження до бюджету при впровадженні прогресивної ставки ЄСВ (ДНпрогрбюдж) наступні:




де Нрбюдж - надходження до бюджету з однаковою ставкою ЄСВ для всіх категорій працюючих і мінімальною заробітною платою на рівні 2018 року.




Як можна побачити з отриманих результатів, різниця відчутна. При цьому чергове підвищення мінімальної заробітної плати не зрівняє остаточно заробітну плату освітян, лікарів із зарплатою прибиральниць, двірників та інших некваліфікованих професій. Дешева робоча сила дає власникам підприємств можливість отримувати прибуток і бути конкурентоспроможним на ринку лише за рахунок цього фактору. В таких умовах у них немає стимулів інвестувати у технологічний розвиток виробництва.

Таким чином, причина багатьох проблем економічної динаміки – у недосконалості системи стимулів та мотивів, що вирішальним чином впливають на економічну поведінку учасників ринку.

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

1. Праця України у 2017році.Державна служба статистики України.- Київ ТОВ Видавництво “Август Трейд”.- 2018 [Електронний ресурс] – Режим доступу http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2018/zb/07/zb_pu2017_pdf.pdf

http://www.wipo.int/edocs/pubdocs/en/wipo_pub_gii_2018-profile52.pdf

2. Статистична інформація. Економічна статистика України / Демографічна та соціальна статистика / Ринок праці / Зайнятість та безробіття . - Основні показники ринку праці. - [Електронний ресурс] – Режим доступу http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2007/rp/ean/ean_u/osp_rik_b_07u.htm



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК І КОНТРОЛЬ ФОРМУВАННЯ ЗВІТНОСТІ З ПОДАТКУ НА ДОДАНУ ВАРТІСТЬ
12.04.2019 09:18
АКЦИЗНИЙ ПОДАТОК ТА ЙОГО РОЛЬ У СИСТЕМІ ОПОДАТКУВАННЯ СПОЖИВАННЯ В УКРАЇНІ
09.04.2019 16:02




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.210 сек. / Mysql: 1599 (0.164 сек.)