Показник рівня конкурентоспроможності підприємства – узагальнюючий показник життєздатності підприємства, його вміння ефективно використовувати свій виробничий, науково-технічний, трудовий, фінансовий потенціал. Показник відображає результати роботи всіх підрозділів, тобто стан внутрішнього середовища, а також здатність його реагування на зміну зовнішнього [1].
Інноватизація виробництва полягає у використанні технологічних та управлінських новинок для модернізації, покращення або адаптації компанії до змін, що ефективно впливає на рівень конкурентоспроможності підприємства. Загалом використання інновацій в компанії веде за собою низку позитивних зрушень:
- зниження норм витрат сировини та матеріалів;
- зниження собівартості продукції;
- покращення якості продукції;
- розширення асортименту товару;
- швидка адаптація до змін потреб споживачів;
- модернізація старого обладнання за рахунок інноваційних технологій;
- зменшення кількості виробничого браку.
Окрім використання різного роду інновацій, одним з головних етапів інноватизації є селективне порівняння, що полягає у проведенні аналогії про поточну проблему, з інформацією про інші проблеми. Цей процес вимагає застосувати креативність, погляду на проблему з іншого боку та генерування рішення виходячи з результату.
Шляхом інноватизації відбувається покращення, здешевлення, зміна етапів виробництва для отримання комерційного результати, при цьому підвищення кількісних та якісних характеристик товару. За рахунок процесу інноватизації забезпечується конкурентоспроможність підприємства, що обумовлено застосуванням креативного підходу до можливого використання інноваційних технологій до виробництва продукції. Існують різні методи оцінювання конкурентоспроможності підприємства: графічні, матричні, розрахункові та комбіновані методи, які показують потребу підприємства у підвищенні показника.
Ґрунтовний аналіз конкурентоспроможності допоможе визначити життєдіяльність підприємства на ринку та здатність до застосування НДДКР на основі інноватизації. Стабільне застосування технологічних новинок забезпечить компанію конкурентними перевагами та розширить її діяльність.
Список використаних джерел:
1. Лазарищак С.Я., Живенков Є.С. Вплив інноваційної діяльності на підвищення конкурентоспроможності підприємств молокопродуктового під комплексу // Глобальні та національні проблеми економіки. - 2015. - №7. - С.38-41
|