Для ефективного управління дебіторською заборгованістю потрібно проектувати та удосконалювати систему. Тому що робота підприємства напряму залежить від дебіторської заборгованості, і це питання є одним з найважливіших у діяльності підприємства. Отже, як виглядає модель системи управління дебіторською заборгованістю на підприємстві? За допомогою рисунку 1 я зображу систему управління.
Система починається з об’єкту, тобто керованої підсистеми. Об’єкт утворюється в результаті здійснення поставки підприємством своїм замовникам або надання послуг і проведення ним платежів, у тому числі авансованих. Цей процес і є утворенням дебіторської заборгованості. Далі йде процес регулюючого впливу, який включає в себе три підпункти: реалізації розрахункових операцій, управління та реалізації виконавчих функцій. Розрахунковий блок на основі формування бази даних про дебіторів визначає склад, розмір, структуру і термін давності дебіторської заборгованості, що використовується блоком управління для розробки коригувальних управлінських впливів. Для цього керуюча підсистема розробляє цільові та функціональні способи, засновані на формулюванні цілей, завдань і принципів управління, оновлення складу і структури бази даних про дебіторів, розширенні теоретичних знань та узагальненні накопиченого досвіду з управління дебіторською заборгованістю, а також обліку імовірнісної поведінки дебіторів. У результаті цього вироблений комплекс засобів впливу реалізується виконавчим блоком, що здійснює корегування платежів потенційним дебіторам (на вході моделі управління). Саме так завершується один умовний цикл управління дебіторською заборгованістю.
Список використаних джерел:
1. Білик М. Д. Управління дебіторською заборгованістю підприємств / М. Д. Білик // Фінанси України. – Міністерство фінансів України, 12/2003. – No12. – С. 24–36.
2. Савчук В. Практична енциклопедія фінансового менеджера – К. : Баланс Бізнес Букс, 2017. – 976 с.
__________________________
Науковий керівник: Дзюбенко Олег Володимирович ,кандидат технічних наук, доцент кафедри економіки та маркетингу, Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут"
|