На сучасному етапі все частіше виникає потреба в оперативному зборі даних для налаштування системи міського управління в режимі онлайн, розробці проектів на основі думок і побажань жителів і залученні їх до управління містом. Для подібних завдань необхідно по-новому поглянути на дані, генеровані жителями міста в своїй регулярній практиці використання соціальних мереж.
Актуальність обраної теми обумовлена тим, що протягом останніх десятиліть на перший план виходять соціальні показники, пов’язані з якістю життя в місті, якістю міського середовища та задоволеністю міськими сервісами. На зміну традиційній економічній парадигмі приходить гуманістичний підхід, який розглядає суб’єктивне благополуччя і щастя городян як основну мету міського розвитку. Багато міст почали вимірювати рівень «валового міського щастя», проводячи опитування, з’ясовуючи рівень добробуту своїх громадян.
У зв’язку з цим нами запропоновано і апробовано підхід до використання даних соціальної мережі Instagram в управлінні міськими проектами, орієнтованими на підвищення суб’єктивного благополуччя і щастя жителів.
Опрацювання отриманих кількісних даних здійснюється на основі методів частотного і кореляційного аналізу [2]. Для систематизації оцінок і подання їх у зручному для користувача форматі застосована візуалізація за допомогою сервісу cartodb [1]. Схема формування індексу щастя за допомогою емоцій представлено на рисунку 1.
Дослідження, проведене на базі зібраних даних з популярної мережі Instagram, надає можливість у реальному часі слідкувати за зміною в часі емоцій людей у різних регіонах міста. Наукова новизна цього дослідження полягає в тому, що використовуються кілька підходів для оцінювання рівня щастя людей. Нами здійснена спроба в одному індексі поєднати як суб’єктивні оцінки людей (їхні емоції), так і об’єктивні оцінки контенту за допомогою комп’ютерних алгоритмів. Результати дослідження доцільно використати при формуванні проектів у сфері соціально-інфраструктурного розвитку міста. Також вони можуть стати у нагоді компаніям для оцінювання якості надаваних послуг.
Список використаних джерел
1. Офіційний сайт CARTO [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://carto.com/
2. Родионова Л. А. Методологические аспекты измерения и моделирования уровня счастья / Л. А. Родионова // Вопросы статистики. – 2012.
|