:: ECONOMY :: ПРОБЛЕМИ  ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ  ПОСЛУГ ТЕХНІЧНОГО КОНТРОЛЮ :: ECONOMY :: ПРОБЛЕМИ  ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ  ПОСЛУГ ТЕХНІЧНОГО КОНТРОЛЮ
:: ECONOMY :: ПРОБЛЕМИ  ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ  ПОСЛУГ ТЕХНІЧНОГО КОНТРОЛЮ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПРОБЛЕМИ ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ПОСЛУГ ТЕХНІЧНОГО КОНТРОЛЮ

 
27.11.2018 19:34
Автор: Іноземцева Тетяна Валеріївна, магістр, Донбаська державна машинобудівна академія
[Секція 1. Економіка та підприємництво;]

Розвиток автомобільного транспорту є стратегічним напрямом державної економічної політики України, оскільки функціонування цієї галузі є необхідною передумовою забезпечення належного рівня життя населення та економічного зростання держави. Проте на цей час у сфері автомобільного транспорту існує ряд серйозних проблем і передусім це неналежний рівень якості та технічної безпеки перевезень.

14 серпня 2011 року набрав чинності Закон України ("Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, щодо усунення надмірного державного регулювання у сфері автомобільних перевезень" № 3565-17 від 05.07.2011г.).

Даним нормативним актом прийняті наступні зміни в частині техогляду: скасовано процедуру державного технічного огляду для певних категорій транспортних засобів; для транспортних засобів, за якими техогляд обов'язковий, змінена процедура проходження (без участі державтоінспекції); «технічний огляд» перейменовано на «технічний контроль»; талон техогляду замінений на «протокол проходження технічного контролю», який є бланком суворої звітності із захисними елементами; для транспортних засобів, що підлягають технічному контролю, при одержанні автоцивілки (ОСЦПВ) вимагається протокол проходження технічного контролю. 

Але в основу зареєстрованого у ВР законопроекту №7317[2] покладені норми євродирективи, які повертають систему технічного контролю до старої системи.

Згідно з проектом закону планується впровадження в Україні положень нової Директиви 2014/45/ЄС [1], яка  враховує досвід держав-членів ЄС у вирішенні проблеми щодо корупційних ризиків під час проведення перевірок. Це є дуже важливим для України, тому що саме корупція стала головною причиною скасування технічних оглядів для приватного транспорту в Україні у 2011 році.

Проте законопроект ВР №7317 не лише відображає норми Директиви 2014/45/ЄС не повною мірою, а й створює поле для корупції, спотворюючи поняття євроінтеграції.

В Директиві 2014/45/ЄС міститься термін "свідоцтво придатності до експлуатації", і про електронний носій нічого не сказано, але зазначено, що свідоцтво може бути оформлено в електронному вигляді (з можливістю видачі друкованого на папері свідоцтва), а також те, що інформація про проведені перевірки повинна надаватися в електронному вигляді пунктами технічної перевірки для формування відповідної державної бази компетентним органом (електронні реєстри). Тобто водієві видається сертифікат, завірений печаткою експерта. І водій не зобов’язаний возити його з собою, оскільки вся інформація є в реєстрі.

В законопроекті використовується таке формулювання: "свідоцтво про придатність транспортного засобу до експлуатації – документ, що містить електронний носій, який підтверджує, що транспортний засіб перебуває в справному технічному стані та відповідає його конструкції".[1]

Тобто відсутність у водія паперового носія свідоцтва придатності до експлуатації при перевірці може бути використана як корупційна складова. 

Також у законопроекті серед підстав для відмови у видачі рішення про уповноваження пункту перевірки є таке визначення "негативний висновок за результатами проведених перевірок, експертиз та обстежень або інших наукових і технічних оцінок, необхідних для прийняття рішення про визначення пункту перевірки на придатність транспортних засобів до експлуатації".[1] . 

В той час, як в багатьох державах-членах ЄС діє зовсім інший принцип уповноваження цих суб’єктів – подали весь необхідний перелік документів, підтвердили свою відповідність вичерпному списку вимог, отримали місце в реєстрі і можуть проводити техогляди. В цьому випадку виникає мінімальний ризик  створення підстав для корупції під час уповноважування і скасування дозволу на здійснення техоглядів. В наших умовах такі нечіткі формулювання викликають додаткові умови для виникнення відносин поза правовим полем.

З урахуванням того, що передбачається проведення техогляду приватними  компаніями, акредитованих в Національному агентстві з акредитації та володіють необхідною матеріально-технічною базою. Фахівці техогляду будуть вносити регулярну плату МВС за доступ до реєстру.

Крім того у запропонованих змінах до закону України "Про дорожній рух" вбачається, що запроваджується перевірка на придатність до експлуатації як транспортних засобів, що перебувають в експлуатації, так і нових, з метою допуску їх до експлуатації. Це рішення також не відповідає актам законодавства ЄС – згідно з положенням статті 5 Директиви, перевірка має проводитись у разі реєстрації/перереєстрації транспортного засобу, кожної зміни його власника та виїзду транспортного засобу за межі зони митного контролю України. 

Таким чином, правове регулювання сфери технічного огляду, залишається досить суперечливим і не формалізованим в деяких аспектах. Тому, насамперед, перед прийняттям Закону №7317 необхідно привести у відповідність його положення до Директиві 2014/45/ЄС з метою зменшення корупційних ризиків. 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Директива Європейського парламенту і Ради 2014/47/ЄС від 3 квітня 2014 року.URL: https://mtu.gov.ua/files202014-47-%D0%84%D0%A1.pdf

2. Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері убезпечення експлуатації колісних транспортних засобів відповідно до вимог Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони №7317 від 17.11.2017 URL: http://w1.c1.rada.gov.ua /pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=62930

_________________________

Науковий керівник: Акімова Олена Володимирівна, доктор економічних наук, доцент, Донбаська державна машинобудівна академія 

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЕКОНОМІЧНА БЕЗПЕКА ПІДПРИЄМСТВА: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ
28.11.2018 10:51
СОЦІАЛЬНЕ ПІДПРИЄМНИЦТВО – ІННОВАЦІЯ У СОЦІАЛЬНІЙ СФЕРІ
28.11.2018 10:32
РОЗВИТОК DIGITAL-БІЗНЕСУ В УКРАЇНІ
27.11.2018 21:40
УПРАВЛІННЯ ВИРОБНИЧИМ ПОТЕНЦІАЛОМ В КОНТЕКСТІ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
27.11.2018 20:30
РОЗВИТОК ПІДХОДІВ ДО ВИМІРЮВАННЯ ЛЮДСЬКОГО КАПІТАЛУ ПІДПРИЄМСТВА
27.11.2018 20:27
ГЕНЕЗИС ПОНЯТТЯ ОРГАНІЗАЦІЇ
27.11.2018 20:10
ВПЛИВ МОРАТОРІЮ НА УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ
27.11.2018 14:20
EXCHANGE RATE AS A COMPONENT OF ENHANCING EXPORTS COMPETITIVENESS
27.11.2018 12:55
РОЗВИТОК РЕСТОРАННОЇ СПРАВИ В УКРАЇНІ
27.11.2018 12:42
НАПРЯМИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ВИРОБНИКІВ КОМБІКОРМІВ
26.11.2018 20:06




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.350 сек. / Mysql: 1570 (0.283 сек.)