Розвиток методів управління проектною діяльністю в Україні, останнім часом дозволило досягти істотних результатів у діяльності як окремих структурних одиниць, так і міжнародних компаній. При цьому намітився революційний відрив сучасних методів таких як гнучкі методології управління, від класичних підходів в управлінні проектами. Все більше компаній використовують методології, які прийшли з ІТ сектора такі як AGILE SCRUM і знаходять їх досить ефективними як для великих проектів, так і для повсякденних бізнес-процесів.
Основна ціль цієї тези розкрити основні визначення Agile Scrum методології в управлянням проектів та розуміти цю методу.
Сьогодні в сучасному динамічному і конкурентному середовищі вимоги клієнтів до управління проектами і продукту, дуже високі. І тому методологія AGILE SCRUM виходить на перше місце в різного роду проектах, оскільки дозволяє фокусується на продукт і власника продукту.
SCRUM - це фреймворк, який використовується для комплексного управління процесом розробки продукту з початку 90-х років. SCRUM не є процесом або технікою розробки продуктів; це фреймворк, в рамках якого можливе застосування різноманітних процесів і технік. SCRUM показує відносну ефективність управління продуктом і практик розробки, за допомогою SCRUM можна постійно їх покращувати. Гнучка розробка проектів частіше сприймається як методологія, але вона фактично представляє структуру управління процесом у проекті. SCRUM ґрунтується на теорії управління емпіричними процесами або емпіризму. Емпіризм стверджує, що знання приходить з досвідом, рішення приймаються на підставі того, що є відомим. SCRUM використовує ітеративне-інкрементальний підхід для оптимізації прогнозованості та управління ризиками.
SCRUM має чотири етапи для інспекції та адаптації:
• Планування Спринту;
• Щоденне SCRUM збори;
• Огляд Спринту;
• Ретроспектива Спринту.
Для реалізації методики необхідно зібрати Scrum команду яка складається з:
1. «Власник продукту» - володіє баченням того, що необхідно створити або досягти.
2. «Команда» - персонал, що володіє навичками і знаннями, які допоможуть втілити ідею «власника продукту» в життя і які безпосередньо виконують роботу.
3. «Scrum-майстер» - стежить за ходом реалізації проекту, забезпечує проведення коротких зборів і допомагає команді усувати перешкоди на шляху досягнення мети.
Приступаючи до роботи, потрібно створити «Backlog продукту» - це максимально повний список всіх вимог, що пред'являються до продукту або проекту. Пункти цього списку повинні бути розставлені по пріоритету. Він може розвиватися і змінюватися протягом усього терміну реалізації проекту. Учасники команди повинні оцінити по своїй системі оцінок кожен пункт на предмет складності і витрат, які будуть потрібні для його виконання. Після чого Scrum команда (SCRUM - майстер, власник продукту, команда) повинні провести перше Scrum - збори, на якому вони запланують спринт - певний час для виконання частини завдань. Тривалість спринту не повинна перевищувати один місяць. За кожен спринт команда напрацьовує певну кількість балів. Команда повинна постійно прагнути до того, щоб перевершити в новому спринті кількість напрацьованих балів за попередній спринт, тобто її мета - постійно перевершувати свої власні результати - «нарощувати динаміку продуктивності»
Щоб всі учасники були в змозі моніторити прогрес проекту, необхідно створити SCRUM - дошку з трьома колонками:
• «Потрібно зробити, або Backlog»;
• "В роботі";
• «Зроблено»
На дошку учасники клеять стікери із завданнями, які в процесі роботи по черзі переміщаються з колонки «Backlog» в колонку «в роботі», а потім в «зроблено». Щодня проводиться SCRUM - збори, де розбирається результат. По завершенні спринту команда робить його огляд - проводить зустріч, на якій учасники розповідають, що зроблено за спринт. Після показу результатів роботи за спринт учасники проводять ретроспективне збори, на якому обговорюють, що команда робила добре, що можна зробити краще, що можна поліпшити прямо зараз. Тому так важливо принести в роботу можливість змін, відкриттів і реалізації нових ідей, що і відбувається на Scrum - зборах.
Висновок
Застосовуючи цю методику, можна на самому ранньому етапі усунути помилки, так як в Scrum, робота ведеться короткими циклами - спринтами, а також підтримувати постійний зв'язок із замовником, що виключає створення непотрібного йому продукту. Тому ця методика значно заощаджує ресурси у проектному менеджменті, та дозволяє фокусуватися на результаті.
Литература:
1. Джефф Сазерленд «Scrum. Революционный метод управления проектами» Манн, Иванов и Фербер; Москва; 2016 р.-288 с
2. Роман Пихлер «Управление продуктом в Scrum. Agile-методы для вашего бизнеса», Манн, Иванов и Фербер, 2017 р. — 240 с.
|