На сьогоднішній день в Україні завдяки економічним реформам покращився бізнес клімат у багатьох сферах діяльності бізнесу. Завдяки чому різноманітні підприємства готові інвестувати та розбудовувати свої потужності та впроваджувати нові технології за для забезпечення конкуренто-спроможності на ринку. Відразу у керівництва підприємств виникає необхідність в розумінні як зробити ці зміни найбільш ефективно у стислі строки та з визначеном бюджетом. На допомогу цього рішення виникла самостійна дисципліна як «Управління Проектами».
Основна ціль цієї тези розкрити основні визначення в Управлянням Проектів та розуміти основні фази проекту.
Проект являє собою сукупність взаємопов'язаних заходів, зазвичай за участю групи людей, які працюють разом для досягнення спільної мети протягом певного періоду часу. Наприклад, особи з різних підрозділів у вашій компанії співпрацюють у розробці, створенні, тестуванні та модифікації нового продукту. Після того, як новий продукт перейде у виробництво, проект закінчується проектно-конструкторською групою. Але проект продовжується, відповідаючи за виробництво, маркетинг, продаж та обслуговування продукту, переміщуючись у відповідні бізнес-підрозділи, коли це необхідно.
Проекти можуть бути різноманітними:
• проведені на найнижчому ієрархічному рівні в організації або найвищому рівні
• вимагати зусиль однієї людини або багатьох тисяч людей
• тривати тиждень або кілька років
• включати в себе як один так і багато других департаментів в організації.
З огляду на визначення проекту, необхідно враховувати, що означає управління проектами. Управління проектом це планування, планування та організація діяльності проекту для досягнення цілей протягом певного періоду часу. Управління проектами вимагає навичок:
• організації
• складання бюджету
• підбору та управлінням персоналом для проекту
• моніторингу та комунікації
Які основні переваги здобуваються при ефективному керуванні проектами для підприємства або організації:
• досягнення стратегічних цілей компанії
• проект буде зроблено вчасно та бюджетно, а це насамперед підвищує передбачуваність роботи організації
• мінімізуєте витрати, шукаючи шляхи досягнення цілей протягом розумних періодів часу
Як привило щоб керувати проектом необхідно виконати 4 етапи
Планування:
• Визначення проблеми
• Визначення зацікавлених сторін
• Визначте цілі проекту
Збірка проекту:
• Скласти проектну команду
• Розробити загальний план
Реалізація проекту:
• Моніторинг та контроль процесу
• Звіт про прогрес
Фаза випуску у життя:
• Підготовка проекту до закриття, та передача проекту у бізнес підрозділи
• Визначення наступних кроків
Найбільш важливі та чутливі заходи , що проводяться під час процесу управління проектом, включають:
• Визначення масштабів і завдань проекту
• Розробка графіка
• Створення бюджету
• Створення проектної команди
• Моніторинг прогресу проекту
• Спілкування з зацікавленими сторонами проекту
• Управління ризиками проекту
Також в період процесу управління проектами виникає ситуації коли різни активності проекту перетинаються між собою та основними видами діяльності. Крім того, вони ітеративні - можливо, доведеться кілька разів повернутися до деяких із цих заходів протягом усього періоду проекту. Насправді, чим проект більш складний, тим більше ітерацій може пройти у кожній фази проекту. Повернення до діяльності попередньої фази не означає, що це рух назад чи втрачається основа. Це просто означає, що у наступній ітерації доповнюються нові знання, досвід та інформацію в загальний план проекту яка була здобута у попередньої ітерації тим сам ви удосконалюєте свій результат на кожної фази проекту.
Висновок.
Здебільшого організації використовують максимально системний підхід до реалізації проектів та орієнтуються на фази проекту наповнюючи необхідним активностями задля досягання проектом стратегічної мети яку поставила організація. Виходячи з мети проекту та досвіду проектної команди підбирається необхідний підхід щодо управляння проектами но фази проекту залишаються не змінні. Щодо підходу управляння проектами то більш лінійний або традиційний підхід до управління проектами добре працює з проектами, які знайомі на підприємстві або організації та спрямовані на вирішення відносно простих проблем. Такі проекти мають чітко визначений, стабільний обсяг задач, добре зрозуміла технологічна інфраструктура, низькі ризики і досвідчені команди проекту. Але в сучасному складному та швидкозмінному світі бізнесу багато проектів не потрапляють до цієї категорії. Замість цього проблеми, які прагнуть вирішити у кожній організації, є критичними і не мають відомих рішень.
Литература:
1. І.Ю.Єрфорт, О.Ю.Єрфорт, Методичний посібник «УПРАВЛІННЯ ПРОЕКТАМИ» ДДМА, Краматорськ, 2009. – 193 с.
2. С.Д. Бушуев, Н.С. Бушуева, Управління проектами та розвиток виробництва. Зб.наук.пр. – Луганськ: вид-во СНУ ім. В.Даля, 2003. – № 4(8). – C.5-12.
3. Мазур И. И., Шапиро В. Д., Ольдерогге Н. Г., «Управление проектами» Москва «Экономика» 2001. – 371 с.
|