:: ECONOMY :: НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОБЛІКУ ОСНОВНИХ ЗАСОБІВ У ДЕРЖАВНОМУ СЕКТОРІ :: ECONOMY :: НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОБЛІКУ ОСНОВНИХ ЗАСОБІВ У ДЕРЖАВНОМУ СЕКТОРІ
:: ECONOMY :: НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОБЛІКУ ОСНОВНИХ ЗАСОБІВ У ДЕРЖАВНОМУ СЕКТОРІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОБЛІКУ ОСНОВНИХ ЗАСОБІВ У ДЕРЖАВНОМУ СЕКТОРІ

 
18.11.2018 18:45
Автор: Пінчук Тетяна Анатоліївна, кандидат економічних наук, доцент, Херсонський національний технічний університет; Терлецька Крістіна Олександрівна, магістр, Херсонський національний технічний університет
[Секція 3. Облік, статистика і аудит;]

Бюджетні установи, як і інші суб’єкти господарювання, мають характерні особливості – їх діяльність відбувається у сфері надання послуг соціально-культурного, наукового та іншого характеру. Однією з важливих передумов високоякісного, своєчасного надання цих послуг є забезпеченість бюджетних установ засобами праці, які становлять самостійний об’єкт бухгалтерського обліку зазначених суб’єктів господарювання – необоротні активи та, зокрема, основні засоби.

Останніми роками нормативна база бухгалтерського обліку у державному секторі суттєво оновлена. З урахуванням всіх змін, наразі для бюджетних установ основними нормативно-правовими актами, які визначають порядок формування та відображення в бухгалтерському обліку, розкриття у фінансовій звітності інформації про основні засоби, є:

- НП(С)БОДС 121 «Основні засоби» [1];

- Методрекомендації № 11 [2];

- План рахунків бухобліку в державному секторі № 1203 [3];

- Порядок № 1219 [4];

- Типова кореспонденція субрахунків бухобліку № 1219 [5];

- Порядок № 818 [6];

- Положення про інвентаризацію № 879 [7];

- Наказ № 572 [8].

Як передбачено ч. 2 ст. 56 БКУ [9], бюджетні установи ведуть бухгалтерський облік відповідно до НП(С)БОДС та інших нормативно-правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку в порядку, установленому Міністерством фінансів України. 

Основними нормативними документами, які регулюють порядок формування та застосування облікової політики суб’єктами господарювання – бюджетними установами, є Закон № 996 та НП(С)БОДС. До цих нормативно-правових актів додається також бюджетне законодавство, яке є пріоритетним перед іншими, виходячи з норм ч. 2 ст. 4 БКУ. Такий вплив бюджетного законодавства знаходить своє вираження в різних повноваженнях розпорядників бюджетних коштів щодо формування ними облікової політики залежно від їх статусу в бюджетному процесі, і відрізняє їх від інших суб’єктів господарювання: вони повинні дотримуватися як загального законодавства з питань бухгалтерського обліку та фінансової звітності, так і бюджетного.

Розробка та затвердження облікової політики керівником бюджетної установи, її наповнення змістом залежить від наявності юридичних документів вищого рівня. Міністерством фінансів як регулятором у цій сфері у розроблених Методрекомендаціях № 11 [10] установлено вимоги щодо забезпечення єдиного підходу до облікової політики в межах головного розпорядника бюджетних коштів (п. 4 Методрекомендацій № 11), що може бути реалізовано безпосередньо ним, або шляхом надання дозволу на погодження (п. 2 Методрекомендацій № 11) розпорядчих документів про облікову політику установам нижчого рівня за їх відомчою підпорядкованістю відповідальним виконавцям (розпорядникам бюджетних коштів вищого рівня) шляхом делегування відповідних повноважень і відповідальності, які слід оформити розпорядчим документом [11, с. 29].

Отже, в умовах модернізації системи державних фінансів питання організації бухгалтерського обліку в бюджетних установах в цілому, та, зокрема, обліку основних засобів, набуває особливої актуальності.

Список використаної літератури:

1. Національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку в державному секторі 121 «Основні засоби», затв. наказом МФУ від 12.10.2010 р. № 1202;

2. Методичні рекомендації з бухгалтерського обліку основних засобів суб’єктів державного сектора, затв. наказом МФУ від 23.01.2015 р. № 11;

3. План рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затв. наказом МФУ від 31.12.2013 р. № 1203;

4. Порядок застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затв. наказом МФУ від 29.12.2015 р. № 1219;

5. Типова кореспонденція субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з активами, капіталом та зобов’язаннями розпорядниками бюджетних коштів та державними цільовими фондами, затв. наказом МФУ від 29.12.2015 р. № 1219;

6. Порядок складання типових форм з обліку та списання основних засобів суб’єктами державного сектору, затв. наказом МФУ від 13.09.2016 р. № 818;

7. Положення про інвентаризацію активів і зобов’язань, затв. наказом МФУ від 02.09.2014 р. № 879;

8. Наказ МФУ «Про затвердження типових форм для відображення бюджетними установами результатів інвентаризації» від 17.06.2015 р. № 572.

9. Бюджетний кодекс України від 08.07.2010 р. № 2456-VI.

10. Методичні рекомендації щодо облікової політики суб'єкта державного сектору, затв. наказом МФУ від 23.01.2015 р. № 11.

11. Третьякова А.В. Визначення єдиних підходів до формування облікової політики в держсекторі / А.В. Третьякова // Баланс - бюджет. - 2016. - № 41. - С. 29-39.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ОБЛІКОВО-АНАЛІТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УПРАВЛІННЯ ЕКОНОМІЧНОЮ БЕЗПЕКОЮ ПІДПРИЄМСТВА
27.11.2018 19:50
ОСОБЛИВОСТІ ОБЛІКУ ДОХОДІВ ОСББ
27.11.2018 19:41
ОБЛІКОВО-АНАЛІТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КРЕДИТНИХ ОПЕРАЦІЙ МЕТАЛУРГІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА
27.11.2018 13:32
ОБЛІКОВІ АСПЕКТИ ДОБРОВІЛЬНОГО МЕДИЧНОГО СТРАХУВАННЯ
26.11.2018 19:57
ОГЛЯД МЕТОДІВ ОБЛІКУ ВИТРАТ І КАЛЬКУЛЮВАННЯ СОБІВАРТОСТІ ПРОДУКЦІЇ: ПЕРЕВАГИ І НЕДОЛІКИ
26.11.2018 18:40
ОСОБЛИВОСТІ РОЗПОДІЛУ ДОХОДІВ ТА ВИДАТКІВ БЮДЖЕТНИХ УСТАНОВ ЗА СПЕЦІАЛЬНИМ ФОНДОМ
23.11.2018 13:31
СУЧАСНІ ЗАСОБИ АВТОМАТИЗАЦІЇ БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ: ПРОБЛЕМА ВИБОРУ
04.11.2018 13:44




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.579 сек. / Mysql: 1570 (0.487 сек.)