На підприємствах готельно-ресторанного господарства велике значення мають стандарти, які визначають основні вимоги до процесу обслуговування клієнтів закладу. Цей процес нерозривно пов'язаний з управлінням найважливішими економічними показниками діяльності підприємства, та суттєво впливає на економічний стан. Саме тому, оцінка ефективності управління поведінкою персоналу потребує особливої уваги.
Оцінка роботи персоналу через фактори впливу внутрішнього середовища є найважливішим інструментом управління в будь-якій сучасній організації, так як кожен керівник хоче знати, наскільки ефективно працює його співробітники та як можна підвищити цю ефективність.
Під оцінюванням персоналу розуміють процедуру, за допомогою якої виявляється ступінь відповідності якостей працівника, його трудової поведінки, результатів діяльності певним вимогам [1].
З огляду на це, нами запропоновано алгоритм методики визначення стратегічної позиції підприємства в управлінні поведінкою персоналу, який представлено у вигляді матриці на рис.1. Зазначена матриця має чотири поля: "квадрат успішності", "квадрат функціональної невизначеності", "квадрат стратегічної невизначеності" і "квадрат виживання", що дозволяє проаналізувати, наскільки оптимальною є управлінська позиція в плануванні, координації, контролі при визначенні поведінкових подій.
Оцінку якості стратегічного мислення було здійснено за такими критеріями: концептуальність, комплексність, мислення з урахуванням часу розгортання стратегії, системна перспектива.
Оцінку поведінкових подій було проаналізовано за напрямками: рівня взаємодії на рівні груп у колективі; на рівні управління у системі "керівник-колектив"; на рівні бізнес-поведінки підприємства.
Для одержання результатів щодо підсумку критеріїв, автором був застосований метод зважених оцінок.
Отже, запропонований алгоритм методики визначення стратегічної позиції підприємства в управлінні поведінкою персоналу дозволяє своєчасно проводити діагностику планування, координацію та контроль поведінкових подій, що надає можливість своєчасно регулювати поведінку персоналу на підприємстві, сприяє створенню стратегічних векторів розвитку та забезпечує відповідні конкурентні переваги підприємству.
Список використаної літератури:
1.Головатий М. Ф. Управлінські аспекти соціальної роботи. Курс лекцій / М.Ф. Головатий , М. П. Лукашевич, Г. А. Дмитренко та ін. — К.: МАУП, 2004. — 368 с.
|