Будь-яка діяльність, передусім виробнича, потребує витрат ресурсів. Від рівня операційних витрат істотно залежать ефективність функціонування підприємства та його конкурентоспроможність. Тому управління витратами є важливою функцією економічного механізму кожного підприємства.
Важливою умовою успішної діяльності підприємства є досягнення оптимального рівня витрат на виробництво, внаслідок чого зросте конкурентоспроможність продукції та стане реальним досягнення довгострокового економічного процвітання компанії. При управлінні підприємством украй важливим є управління витратами – їх контроль і регулювання.
Управління витратами – це процес цілеспрямованого формування витрат щодо їхніх видів, місць та носіїв за постійного контролю рівня витрат і стимулювання їхнього зниження.
Управління витратами містить три основні напрями роботи:
1. Визначення дійсних витрат за місцем їх утворення.
2. Аналіз витрат, який полягає у визначенні розходження фактичних витрат від планових і виявленні причин відхилення.
3. Контроль витрат, спрямований на їх зменшення, що починається розробкою нормативів і завершується практичним здійсненням витрат.
Управління витратами передбачає їх цілеспрямоване формування за місцями виникнення. Відповідно до сучасних тенденцій організаційного менеджменту організаційну структуру підприємства можна розглядати як пов’язану сукупність центрів відповідальності - сегментів діяльності, в межах яких встановлено персональну відповідальність певних осіб за дотримання встановлених показників здійснення робіт за цими сегментами із делегуванням їм відповідних повноважень.
Поточні витрати підприємства — це витрати, які здійснюються регулярно в кожному операційному циклі.
Проаналізувавши систему управління витратами на різних підприємствах можна говорити про такі шляхи покращення управління витратами :
1. Оптимізація центрів фінансової відповідальності. Необхідно щоб рішення про фінансові витрати приймалися ближче до тих рівнів, на яких вони будуть здійснюватися.
2. Здійснення контролінгу на підприємстві.
3. Головними задачами контролінгу є: формування цілей підприємства; пошук альтернативних рішень на основі інформації, що є у розпорядженні; аналіз економічної ефективності; координація розробки оперативних і планових кошторисів; порівняння планових показників із фактичними та розробка можливих методів усунення відхилень.
4. Оптимізація логістичної діяльності в області розподільчої логістики, яка б забезпечила чіткий та найбільш вигідний процес фізичного просування продукції до споживача і формування ефективного логістичного сервісу.
Список використаної літератури
1. «Управління витратами та цінами»: Навч. посіб. для студ. вищ. Навч.закл./ Г.І. Філіна. – К.:ДП Видавничий дім «Персонал», 2008.- 240с.
|