Сучасна стадія розвитку глобальної економіки супроводжується лібералізацією міжнародних взаємодій, підвищенням інтернаціонального інформаційного трансферу, нівелюванням або мінімізацією перепон для міжнаціонального товарообігу, трансферу послуг, капіталів, праці. Найшвидше проходять процеси глобалізації фінансових ринків, що розуміє під собою безперервний рух капіталу між країнами, метанаціональний контроль міжнародних фінансових ресурсів, створення та впровадження глобальних стратегій міжнаціональних корпорацій, розвиток міжнародної фінансової інтеграції тощо.
Розвиток державних економік значно пришвидшується на базі новітніх здобутків, коли поєднуються в єдине явище технології, техніка, наука, виробництво, управління та економіка для формування нових послуг та товарів. Це підтримує зростання економіки через практичне впровадження наукових інновацій. Інноваційна модель розвитку практично доводить свою дієвість. Ріст економіки у державах, що вибрали цю модель, все менше залежить від кількості і виду природних ресурсів та робочої сили, а значно більшою мірою обумовлюється розвитком інноваційної сфери, креативною імплементацією її досягнень у виробництво конкурентоспроможної на світових товарних ринках продукції [2]. Обов’язковість нагального переходу до інноваційного економічного розвитку на основі високих технологій обумовлена тим, що екстенсивні фактори зростання економіки майже повністю себе вичерпали. Тому, базовим завданням для України має стати перехід до нової моделі розвитку економіки, якою є система, функціонування якої здійснюватиметься під впливом направленої підтримки інноваційно-інвестиційної перебудови економіки через створення та розвиток загальнодержавного інноваційного хабу [1].
Аспектом, що відрізняє хаби від інших видів підприємницьких об'єднань (ліг, спілок, фондів) полягає у встановленні ділових та партнерських відносин між підприємцями та представниками інфраструктурних установ в рамках здійснення спільних проектів учасниками кластера. Крім маркетингових та комерційних планів, хаб в якості об’єднання підприємців в свою чергу здійснює лобістські функції. Особливістю хабу також є тісний взаємозв’язок наукових установ та закладів освіти з комерційними установами на основі взаємної вигоди, а також їх взаємовплив на державні структури з метою розв’язання актуальних проблем регіонального розвитку.
Реально дієва робота механізму співробітництва закладає базу для створення технологічної сингулярності у процесі інноваційної глобалізації в рамках інноваційно потужних макрорегіонів. По ходу збільшення доступності ринків та кордонів проходить не просто «розмивання» попередньої, державно-центричної організаційної системи, а цілковита заміна її метатрендами (глобальними тенденціями, що відзначаються довготривалими явищами, включають увесь світ та обумовлюють стан та суть «нового суспільства», яке має інноваційну культуру та спосіб мислення).
Список використаних джерел:
1. Гусєв В. Система пріоритетів державної інноваційної політики: зб. наук. праць Української академії державного управління при Президентові України / за заг. ред. В.І. Лугового, В.М. Князєва. - К.: Вид-во УАДУ, 2002. - Вип. 2. - 496 с.
2. Медведкін Т.С. Науково-технологічна компонента світової інноваційної системи. Вісник донецького національного університету, СЕР. В: Економіка і право, 2015. Вип. 1. с. 480-492.
___________________
Науковий керівник: Котлубай Олексій Михайлович, доктор економічних наук, професор, Інститут проблем ринку та економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України
|