В сучасних умовах реформування системи державної служби в Україні, важливими питаннями є навчання і виховання державних службовців із стійкими моральними принципами: гуманне ставлення до людини, чесність, почуття справедливості, дотримання професійної таємниці. З метою актуальності даної проблеми пропонуємо узагальнену стратегію розвитку емоційного інтелекту державних службовців в Україні, що складається із таких етапів:
Етап 1. Планування розвитку емоційного інтелекту державного службовця в Україні.
При формуванні низки конкурсних етапів на різні посади державної служби України важливим є також оцінювання емоційного інтелекту, тобто вияснення такого основного питання, як: наявність чи відсутність у претендента усвідомлення своїх і чужих емоцій та можливість управляти ними. На основі розробки відповідних психологічних тестів державному службовцю необхідно вміти сприймати та ідентифікувати емоції іншої людини за мімікою, жестами, особливостями постави, умінням контролювати власні емоції.
Варто зазначити, що у державного службовця при розвиненому емоційному інтелекту, підвищується культура організації робочого місця, культура мови, культура підготовки і зберігання документів. Тому від емоційного стану державних службовців залежить і ефективність роботи.
Так, на відміну від успіху будувати соціальні зв’язки, досягати поставлених цілей, що свідчить про високий рівень інтелекту, низька самооцінка, агресія, відсутність гнучкої спроможності до конструктивного діалогу є свідченням низького рівня емоційного інтелекту.
Адже, державний службовець повинен розуміти причини прояву власних емоцій та приховані мотиви інших людей
Етап 2. Мотивування розвитку емоційного інтелекту державного службовця в Україні.
З метою розвитку емоційного інтелекту необхідна постійна мотивація і матеріальне стимулювання керівників для своїх працівників, а також проходження навчання, семінарів, тренінгів. Адже державний службовець з високим рівнем інтелекту вміло знаходить вихід зі складної ситуації, легко конструктивно вирішує складні завдання, доброзичливий, самодостатній, ініціативний.
Етап 3. Контролювання розвитку емоційного інтелекту державного службовця в Україні.
Важливим питання контролю розвитку емоційного інтелекту державного службовця в Україні зі сторони як керівника так і працівника, є не тільки професійне виконання своїх обов’язків, а також розвиток і налагодження психологічного клімату в колективі.
На основі проведеного аналізу з актуальності навчання та виховання емоційного інтелекту державних службовців в Україні, пропонуємо комплексний підхід для вивчення психологами, менеджерами, юристами, економістами, педагогами задля підвищення економічних, соціальних і культурних позицій України у світі.
|