Анотація
Розглянуто питання зміни вимог до конкурентоспроможності промислових підприємств під час переходу від традиційної до цифрової економіки. Конкурентоспроможність підприємства буде залежати від рівня співвідношення його інформаційного та матеріального капіталу. Інфологістичні технології є ланкою, яка поєднує капітал знань із виробничим капіталом підприємств. Запропоновано програмні продукти для формування осередку інфологістичних технологій підприємства.
Ключові слова
Цифрова економіка, конкурентоспроможність, інфологістичні технології.
Зараз у кожного промислового підприємства є актуальна задача успішно конкурувати в умовах концепції глобального виробництва та домінування IT-технологій. Відбуваються швидкі зміни у парадигмі конкурентної боротьби. В результаті дослідження динаміки таких показників конкурентоспроможності як обсяг виробництва, витрати, задоволеність споживачів, швидкість насиченості ринків можна зробити висновок, що задля досягнення оптимально високого рівня цих показників необхідно постійно збільшувати долю інформації в матеріальній складовій продукції [1-2]. Базуючись на принципах формування форм виробничих підприємств за умов переходу до цифрової економіки відповідно до наступного етапу розвитку конкурентоспроможності можна виділити наступні рівні накопичення капіталу:
- капітал знань
- капітал управління
- інфологістичний капітал
- виробничий капітал.
Кожен рівень накопичення капіталу визначає ступінь важливості та рівень вимог щодо досягнення балансу між інформаційною та матеріальною складовою ресурсів у загальній діяльності підприємств.
За умовами цифрової економіки головна функція розвитку форм виробничих підприємств має належати інфологістичним технологіям, які є невід’ємною ланкою, що поєдную систему менеджменту з капіталами виробництва та знань. Відповідно до такого підходу головна роль виробничого капіталу є у матеріалізації заданої інформації, яка відбуваються із застосуванням адитивних технологій задля максимального задоволення існуючого попиту. Інфологістичні технології являють собою сукупність матеріальних, інформаційних, фінансових потоків, які мають забезпечувати життєздатність підприємств у світовій цифровій інфраструктурі, максимізуючи бізнес потенціал підприємств [3].
Задля підвищення рівня конкурентоспроможності підприємства на базі вищезазначених принципів варто виділити програмні продукти, які доцільно використовувати для формування осередку капіталу інфологістичних технологій. Під час вибору програмних продуктів варто звертати увагу на фактори економічної безпеки (відповідність вимогам кібербезпеки, проходження державного ліцензування), технологічної зручності (наявність підтримуючих продукт компаній, центрів з навчання, розповсюдженість та доступність мови програмування), можливостей уніфікації та інтеграції таких продуктів (кількість та рівень інтеграції програмних продуктів на підприємстві).
Можна візуалізувати осередок інфологістичних технологій наступним прикладом:
Рис. 1 Осередок інфологістичних технологій підприємства в умовах міграції до цифрові економіки
Формування осередку інфологістичних технологій підприємства базуючись на відповідності вищезгаданих умов забезпечує можливість створення ефективної структури інформаційних, матеріальних, фінансових потоків задля досягнення стійкої конкурентоспроможності підприємства в умовах переходу до цифрової економіки.
Список використаних джерел:
1. Єленєва Ю.Я., Єленєв К.С., Андрієв В.Н. Виробничий капітал підприємства: природа формування та аналіз в рамках ресурсного підходу до управління // Журнал досліджень по управлінню. 2016. Т. 2. № 12. С. 5.
2. Харин О.О. Управління інноваційними процесами: підручик / О.О. Харин, И.Л. Коленський, та інш. – М.-Берлин: Директ-Медиа, 2016. – 472 с.
3. Сосенушкін С.Є. Нові стандарти адаптивного управління мережевою інфраструктурою // ІТ-Стандарт. 2016. № 2 (7). С. 6–10.
__________________________
Науковий керівник: Федорченко Андрій Васильович, доктор економічних наук, професор, ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
|