В умовах сьогодення digital-маркетинг є частиною повсякденного життя. Це відбувається завдяки тому часу, який користувачі проводять в мережі Інтернет. Ми бачимо безліч різних проявів маркетингу ̶ бачимо рекламу і або користуємося нею, або не звертаємо уваги. Для зниження другого збігу обставин необхідно вивчати цільову аудиторію. Доцільно спілкуватися з потенційними покупцями, встановити контакт і розвивати свою продукцію виходячи з їх попиту і переваг. Напрямок digital-маркетингу розвивається, з'являються нові можливості та технології для взаємодії з цільовою аудиторією. Даний вид маркетингу є одним з найбільш перспективних на сьогоднішній день інструментів просування товару.
Важливими показниками ефективності використання можливостей digital-маркетингу є метрики, за допомогою яких можна розрахувати значимі аспекти маркетингового відділу. До найбільш важливих з них відносяться: order gap analysis, net promoter score, cost per click, revenue per click, cost of sale.
Розглянемо докладніше дані метрики digital-маркетингу, визначимо їх значення і виділемо основні переваги.
1. Order gap analysis (OGA) ̶ показник, що відображає середній час, який проходить між двома послідовними покупками користувачів. Дана метрика часто використовується при побудові стратегії розвитку і функціонування email-маркетингу. Інформація, яка надається при розрахунку OGA, впливає на своєчасну взаємодію з аудиторією [1].
2. Net promoter score (NPS) ̶ показник, що відображає відсоток користувачів, які після здійснення покупки готові рекомендувати продукцію компанії іншим людям. Net promoter score ̶ індекс лояльності, який використовується в якості визначення задоволеності споживачів товаром, сервісом або брендом. Важливо усвідомлювати, що негативний досвід поширюється швидше, що зумовить наявність ряду проблем із залученням покупців.
3. Cost per click (CPC) ̶ показник, що відображає вартість одного кліка на будь-якій рекламній платформі. CPC дає чітке уявлення про те, наскільки доцільно вкладати гроші в різні рекламні канали.
4. Revenue per click (RPC) ̶ показник, що відображає середній дохід з кожного кліка по рекламі вашої продукції. Порівняння двох метрик digital-маркетингу CPC і RPC дасть уявлення про співвідношення витрат і виручки з одного кліка. У разі, коли RPC трохи перевищує CPC, необхідно провести аналіз компанії на предмет недостатнього прибутку і виявлення методів його підвищення.
5. Cost of sale (COS) ̶ показник, що відображає середню вартість продажу через відношення між витратами і прибутком. Даний показник визначає необхідність змін рекламної кампанії. COS можна обчислювати як по всій рекламній кампанії для розуміння загальної картини, так і для кожного оголошення, щоб виявити найбільш ефективні з них [2].
Необхідність досягнення оптимального рівня значень за всіма показниками digital-маркетингу дозволить компаніям визначитися зі стратегічними цілями, оскільки буде зрозумілий шлях розвитку компанії.
Список використаної літератури:
1. Анісімов А. Ю. E - mail маркетинг: переваги і недоліки. / А. Ю. Анісімов, А. С. Краснов. // Збірник статей за підсумками Міжнародної науково – практичної конференції: Сучасні проблеми та перспективні напрямки інноваційного розвитку науки. – 2017. – С. 44 – 46.
2. 33 метрики digital-маркетингу, які завжди актуальні. [Електронний ресурс]. – 2017. – Режим доступу до ресурсу: https://blog.ingate.ru/detail/33-metriki-digital-marketinga-kotorye-vsegda-aktualny.
|