:: ECONOMY :: РОЛЬ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ У СТРУКТУРІ БЮДЖЕТНОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ :: ECONOMY :: РОЛЬ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ У СТРУКТУРІ БЮДЖЕТНОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ
:: ECONOMY :: РОЛЬ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ У СТРУКТУРІ БЮДЖЕТНОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

РОЛЬ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ У СТРУКТУРІ БЮДЖЕТНОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ

 
18.04.2018 14:12
Автор: Кулініч Анастасія Вікторівна, студентка, Університет митної справи та фінансів; Савва Ольга Олегівна, студентка, Університет митної справи та фінансів; Качула Світлана Валентинівна, доцент кафедри фінансів, Університет митної справи та фінансів
[Секція 6. Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі;]

Місцеві бюджети займають одне з центральних місць в економічній системі кожної держави, в них зосереджується значна частина державних фінансових ресурсів. Місцеві бюджети є також найбільш численною ланкою бюджетної системи країни. Вони безпосередньо впливають на задоволення різноманітних потреб населення, стан та якість надання державних послуг.

В Україні згідно з Бюджетним кодексом місцевимивизнаються бюджети Автономної Республіки Крим, обласні, районні бюджети  та бюджети місцевого самоврядування (бюджети територіальних громад сіл, їх об’єднань, селищ, міст ( у тому числі районів у містах) [1].

Місцевий бюджет є основним інструментом, за допомогою якого місцева влада може впливати на локальну активність, створювати умови для економічного та соціального піднесення території своєї юрисдикції [2].

Місцеві бюджети мають певні особливості, серед яких видаляють такі: 

  місцеві бюджети відображають чітко обмежену частину грошових відносин, які функціонують на певній території;

 вони забезпечують матеріальну незалежність органів місцевого самоврядування і безпосередньо їм підпорядковані;

 усі ланки місцевих бюджетів пов’язані не тільки між собою, але й з установами і підприємствами всіх форм власності, яку функціонують на території регіону.

 Роль місцевих бюджетів є різноманітною, адже вони виступають:

 важливим чинником економічного розвитку і фінансової стабільності;

 важелем здійснення перерозподільних процесів;

 інструментом реалізації державної регіональної політики;

 головним джерелом фінансових ресурсів для утримання і розвитку місцевого господарства, вирішення місцевих проблем.

За даними Державної казначейської служби до місцевих бюджетів ( без урахування міжбюджетних трансфертів) у 2016 році надійшло 170,747 млрд. грн, що на 50,261 млрд більше ніж у 2015 році та на 69,646 млрд грн. Частка доходів місцевих бюджетів у Зведеному бюджеті за 2016 рік становила 21,81 %, що на 3,33 % більше, ніж у 2015 році. У 2017 році частка місцевих доходів у Зведеному бюджеті становила 25,57%, що 3,76% більше, ніж у 2016 році [3]. 





Рисунок. Частка доходів державного та місцевих бюджетів у доходах Зведеного бюджету України за період 2014-2016 рр., %.

Серед проблем, які спостерігаються у формуванні доходів місцевих бюджетів виділяють наступні:

1. Відсутність реальних стимулів до підвищення рівня ефективності управління дохідною частиною місцевих бюджетів, що обумовлено невідповідністю сучасних тенденцій формування доходів місцевих бюджетів потребам зміцнення місцевого самоврядування;

2. Недосконалість системи короткострокового планування доходів місцевих бюджетів та нереалістичність плану доходів;

3. Забезпечення ефективності управління бюджетними ресурсами суттєво ускладнене наявністю проблем у самій структурі місцевих бюджетів, а також їх вертикальною та горизонтальної розбалансованістю.

4. Наявність обмеженого доступу місцевих бюджетів до ринку запозичень [4].

Отже, для того щоб відбулося реформування місцевих бюджетів необхідно здійснити певні заходи, серед яких доречними будуть:

1. Запровадження якісного контролю за сплатою місцевих податків і зборів, їх правильним розрахунком та своєчасним нарахуванням;

2. Збільшення впливу органів місцевого самоврядування на наповнення місцевих бюджетів;

3. Створення економічних стимулів для розвитку власного податкового потенціалу територій.

Список використаних джерел:

1. Бюджетний кодекс України. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2456-17

2. Про місцеве самоврядування в Україні // Закон України від 21.05.1997 № 280/97- ВР. Із змінами і доповненнями // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/280/97-%D0%B2%D1%80

3. Державна казначейська служба України. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.treasury.gov.ua/main/uk/doccatalog/list?currDir=146477

4. Управління фінансовими ресурсами місцевих бюджетів Львівщини: проблеми та напрями підвищення ефективності / [І. З. Сторонянська, М. А. Козоріз, С. А. Давимука, Г. В. Возняк та ін] ; НАН України. Інститут регіональних дослуджень ; за ред. д. е. н., проф. І. З .Сторонянської. – Львів. – 2013. – 93 с.




Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИДАТКІВ НА ОХОРОНУ ЗДОРОВ’Я ЗА РАХУНОК СУБВЕНЦІЙ
26.04.2018 09:54
ОСОБЛИВОСТІ ОПОДАТКУВАННЯ СТРАХОВИХ КОМПАНІЙ
25.04.2018 21:21




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.270 сек. / Mysql: 1599 (0.215 сек.)