Маркетинг виник на початку ХХ ст. в США, однак він швидко завоював міцні позиції у всьому світі, де функціонувала ринкова економіка. Сьогодні жодне підприємство не може існувати без маркетингу.
Компанії продовжують покладатися на традиційні та цифрові маркетингові стратегії, щоб збільшити продажі та розвивати свій бізнес. Дивлячись на тенденції 2018 року, можна побачити, що більшість пов'язані з збільшенням використання мобільних пристроїв та персоналізованим підходом до цільової аудиторії. Для просування бренду все більш активно використовуються соціальні мережі, а телебачення, радіо, періодика відходять на другий план.
Щодо основних тенденцій розвитку інтернет-маркетингу, то у 2018 році можна виділити наступні:
1. Маркетинг впливу.
З популярністю соціальних мереж бренди шукають так званий важливий голос, який впливатиме на цільову аудиторію компанії. Блогери, знаменитості, спеціалісти в конкретній галузі можуть мати позитивний вплив на певну марку чи продукт, коли вони дають чесний, позитивний огляд цього товару. Деякі компанії контактують з топовими лідерами думок і пропонують їм такий вид реклами. Від такого засобу комунікації дуже часто спостерігається підвищення впізнаваності бренду та збільшення кількості продажів.
2. Цілеспрямований маркетинг.
Компанії, що фокусують свою маркетингову діяльність на тому, що вони роблять, а не на тому для чого вони це роблять приречені на поразку. Спостерігається тенденція, що споживачі все менше і менше цікавляться деталями товару, а більше керуються емоціями або особистими перевагами, які вони відчувають та отримують при покупці продукту саме цього бренду.
3. Мобільний маркетинг.
У 2017- 2018 роках 71% українських абонентів регулярно заходять в інтернет за допомогою мобільних пристроїв. Кількість користувачів мобільних пристроїв в 2018 році в Україні перевищила кількість користувачів персональних комп'ютерів. Такі дані наводяться в дослідженні агентства мобільного маркетингу LEAD9 [1]. Так, згідно з дослідженням, більше 51% українських користувачів у віці 18-55 користуються смартфонами, а 71% абонентів регулярно заходять в інтернет за допомогою мобільних пристроїв і встановлюють на них мобільні додатки. В цілому, щорічно протягом останніх п'яти років продажі смартфонів в країні зростають на 30% в рік [2].
SMS-повідомлення, обмін повідомленнями через додаток, оптимізовані веб-сайти для мобільних пристроїв, мобільні реклами та інші форми маркетингу, орієнтовані на мобільний зв'язок, є важливими для того, щоб привернути увагу користувачів. Оскільки все більше і більше користувачів проводять вільний час на своїх мобільних телефонах, компанії повинні переконатися, що вони присутні на конкретних платформах пристроїв, доступних для реклами, обміну повідомленнями тощо.
4. Реклама в соціальних мережах.
Інтернет-реклама продовжує зростати. Соціальні мережі - це платформа, де багато користувачів витрачають свій час. Реклама в соцмережах може враховувати різні типи та специфікації користувачів, щоб рекламувати лише визначеній групі користувачів потрібні товари чи послуги компанії.
5. Персоналізація веб-сайту.
Споживачі очікують, що їх розглядатимуть як особистості, а не просто як обличчя у натовпі. Все більше і більше з’являється компаній, що зосереджують свої зусилля на розумній маркетинговій тактиці, яка використовує великі бази даних для реклами клієнтам на індивідуальній основі. Компанії повинні використовувати будь-яку можливість, щоб зібрати дані про свою цільову аудиторію для подання рекламного повідомлення, яке базуватиметься на індивідуальних характеристиках споживача.
Список використаних джерел:
1. Інформаційний портал Економічна правда [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.epravda.com.ua/news/2016/09/12/605197/
2. Інформаційний портал РБК Україна [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.rbc.ua/ukr/news/kolichestvo-polzovateley-mobilnyh-ustroystv-1489488909.html
_____________________
Науковий керівник: Бортнік Надія Василівна, доцент кафедри маркетингу, Львівський національний університет ім. І. Франка
|