Сьогодні світове господарство постає як неподільне глобальне ціле, якому притаманні різнопланові та різноякісні процеси. Транснаціональні корпорації, що є рушійною силою глобалізаційних явищ, змінили політику сепаратності на політику співпраці й реалізації економічних проектів. Останніми роками спостерігався прискорений розвиток світової туристичної індустрії, яка стала глобальною за масовістю, формами і технологіями організації відпочинку. У міжнародному туризмі процеси глобалізації найкраще простежуються на прикладі сектору розміщення туристів, де швидкими темпами відбувається розширення та розвиток готельних мереж. Готельна індустрія є однією із найдинамічніших у світі. Тільки протягом другої половини ХХ ст. у цій царині відбулися кардинальні зрушення, що змінили розуміння готелю як тільки місця для ночівлі та вивели готельний сегмент на провідні позиції серед складових туристичної галузі [1]. Щодо перспективних напрямків і тенденцій розвитку ринку готельних послуг в Україні, необхідно відзначити, що саме сектор готелів «де-люкс» задає і визначає високу динаміку галузі в Україні. Така підвищена увага готельного бізнесу до вищої категорії готелів пояснюється тим, що у спадок Україні не дісталося жодного готелю, яка могла б претендувати на п'ятірку за системою зірок, вживаною в європейських країнах, а попит на послуги екстра-класу зростав унаслідок процесів перерозподілу капіталу в країні і різкого збільшення кількості іноземних туристів. Найбільш прибутковий сьогодні ринок готелів екстра-класу наближається до насичення, вже найближчим часом в полі інтересів багатьох операторів з'явиться ринок середніх і малих готелів з помірним набором послуг, що надаються. Слід зауважити, що найбільш адекватною стратегією укрупнення на ринку готельних послуг є поява готелів з рівнями 2-3 зірки. Цільовий сегмент підприємств цього сектора - представники внутрішнього туризму (відпочиваючі та ділові люди у відрядженні). В умовах відсутності конкуренції представники цього сегмента готельної галузі воліють недооцінювати потребу своїх клієнтів у високому рівні обслуговування [3]. Створення єдиної мережі готелів з універсальним набором послуг і високим рівнем обслуговування за допомогою покупки і реконструкції існуючого готельного фонду малої і середньої категорій може принести компанії не тільки статус національного оператора, але й переваги пов'язані з домінуванням на ринку. Розширення ринку готельних послуг і незворотність інтеграційних процесів, збільшення витрат на маркетинг, скорочення життєвого циклу товарів й самих організацій, необхідність постійного оновлення власного продукту, формування категорії комерційної таємниці, впровадження ноу-хау – усе це вимагає об’єднання зусиль організацій та створення системи кооперованих зв’язків у різних їхніх проявах і видах [2]. Перелік додаткових послуг залежить від категорії готелю. Не у всіх готелях є можливість організувати побутове обслуговування гостей та надавати їм повний перелік послуг. Але всюди повинні прагнути до того, щоб набір послуг повністю відповідав запитам гостей. Вся робота по організації послуг повинна бути добре продумана і організована. Підприємства, які надають послуги, повинні розміщуватися в доступному місці (найчастіше на першому поверсі). У вестибюлі, на поверхах, у номерах повинна бути інформація про те, як і де, отримати послуги, години роботи повинні бути зручними для гостей. Спостерігаються найбільш поширені і найчастіше використовуються: екскурсійне обслуговування; замовлення послуг гідів-перекладачів, організація продажу квитків на всі види транспорту; організація продажу квитків на культурно-масові заходи; замовлення автотранспорту за заявкою гостей; виклик таксі; прокат автомобілів; замовлення місць у ресторанах міста; покупка і доставка квітів; продаж сувенірів, листівок та іншої друкованої продукції; ремонт взуття, ремонт і прасування одягу; прання та хімчистка одягу; користування сауною; послуги перукарні; послуги буфетів, барів і ресторанів; оренда конференц -залу, залів переговорів; послуги бізнес-центру [3].
Розвиток готельних послуг відповідно передбачає і нові посади в готелях, наприклад в зарубіжних країнах світу вже функціонують: менеджер по загару, готель Ritz-Carlton South Beach, Маямі, США, психолог для тварин, готель deLuxe, Портленд, США, масажист в гондолі, Loews Coronado Bay Resort, Сан-Дієго, США, гурме-меню для тварин, Lowell, Нью-Йорк, США, дворецький по запахам, Rosewood Hotel Georgia, Ванкувер, Канада, чайний сомельє, Lanesborough, Лондон, Великобританія, мильний консьєрж, Viceroy Riviera Maya, Мексика. [4].
Враховуючи вищевикладене слід зробити наступний висновок - ринок готельних послуг перебуває в постійному розвитку, більшість готелів не відповідають стандартам галузі, спостерігається дефіцит пропозиції готельних послуг практично у всіх цінових категоріях. До цих проблем додаються проблеми законодавства, проблеми підготовки персоналу, стандартизації готельної діяльності. Незважаючи на це, інтерес до готельного будівництва продовжує рости.; Сутність надання послуги розміщення полягає в тому, що, з одного боку, в користування надаються спеціальні приміщення (готельні номери), з іншого боку, надаються послуги, що виконуються безпосередньо персоналом готелю; Сервіс може бути дуже різним - від швидкого професійного оформлення службою прийому до бездоганної роботи сантехнічного обладнання. Кожна ланка в ланцюзі дуже важливо. Надаючи будь-які послуги персонал повинен проявляти такт та коректність. Сервіс потрібно будувати не тільки за принципом попиту (що хоче гість), але за принципом пропозиції (готель пропонує все нові і нові послуги, які може надати, а гість вибирає, треба йому це чи ні). Успіх і процвітання готелю залежить від набагато більшого, ніж просто будівля обладнання всередині нього. Вже зараз існує безліч готелів, але лише деякі з них пропонують обслуговування, яке відповідає міжнародним стандартам якості.
При оцінці якості готельних послуг споживач порівнює те, що йому надали, з тим, що він бажав отримати. Домогтися від персоналу вміння і бажання надавати послуги і гарантувати їх високу якість - далеко не таке просте завдання, як це може здатися на перший погляд. При наданні готельних послуг необхідно враховувати, що може викликати невдоволення гостя. Таким чином, в обслуговуванні не повинно бути дрібниць, які роблять перебування гостя неприємним.
Список використаних джерел:
1. Волков Ю.Ф. Введення в готельний та туристичний бізнес (2-е вид.) / Серія «Вища професійна освіта». - Ростов н / Д: «Фенікс», 2004. - 352 с. [C.136-162].
2. Медлік С. Готельний бізнес: Підручник для студентів вузів, які навчаються за спеціальностями сервісу (23000) / С. Медлік, Х. Інграм; [пер. з англ. А.В. Павлов]. - 2017р .
3. http://prohotelia.com.ua/2017/01/12-events-and-trends-of-2017/
4. http://www.premier-international.net/about/our-values/
______________________
Науковий керівник: Бойко Маргарита Григорівна, доктор економічних наук, професор, Київський національний торговельно-економічний університет
|