Футбол вже давно не просто гра! На сьогодні це справжній бізнес і для людей, які розуміються на цьому бізнесі він вже давно приносить непогані прибутки. Український футбол на сьогодні не є прибутковим. Винятком можуть бути декілька клубів, які неодмінно беруть участь у Єврокубкових змаганнях, але інші клуби Української прем’єр ліги (УПЛ) навіть рентабельними назвати не можна. Ця ситуація свідчить про те, що в Українському футболі потрібен більш професійний підхід. В першу чергу, потрібні професіонали, які піднімуть рівень самої футбольної ліги України – УПЛ, вже після цього і самім власникам футбольних клубів України набагато простіше буде отримати прибутки.
Щоб заробляти на футбольних клубах їх господарі повинні бути не просто гарними бізнесменами, вони неодмінно повинні бути закоханими у футбол, у свій клуб і розуміти, що потрібно команді і вболівальникам! У футболі існує доволі багато нюансів, які будуть зрозумілі лише справжнім прихильникам цієї гри! Далеко не всі власники, президенти і взагалі люди, які працюють в структурі футбольних клубів України розуміються на футболі і це є найголовнішою помилкою, адже в умовах ринкової економіки навколо футболу дуже велике значення відіграє маркетинг, а щоб прийняти вдалі маркетингові рішення неодмінно потрібно розуміти, що таке футбол. В Українському футболі питанням маркетингу приділяють дуже мало уваги, далеко не кожен розуміє, що потрібно робити, чого не вистачає, від чого потрібно відштовхуватись для популяризації клубів і футболу взагалі. Ціль маркетингу будь-якого футбольного клубу полягає в тому, щоб створити умови і атмосферу, сприятливу для інвестування, залучити глядачів на стадіон, залучити спонсорів та ЗМІ до співпраці і змусити полюбити команду мешканців міста та навіть країни. Щоб досягнути гарних маркетингових результатів керівництво клубу повинно чітко проаналізувати ситуацію навколо клубу та визначити основні напрямки маркетингової діяльності, або маркетингової стратегії. Звичайно в кожному клубі ці напрямки будуть різні, та спробую навести декілька загальних прикладів:
- підписання контракту з відомим футболістом, який вже у віці і планує завершувати кар’єру, заробітна плата такого футболіста вже не буде величезною, а для клубу це дасть можливість залучити більшу кількість глядачів на стадіон, продати велику кількість атрибутики з ім’ям чи фото цього футболіста і привернути не аби яку увагу з боку ЗМІ;
- постійне створення приводів для залучення ЗМІ в життя клубу, що дасть можливість бути постійним об’єктом уваги вболівальників потенційних спонсорів та інвесторів;
- залучення до клубу відомого спонсора та створення асоціативного зв’язку між брендом спонсора та футбольним клубом, що приверне увагу до клубу і прихильників бренду спонсора.
Кожен з наведених прикладів міг би принести свої плоди будь-якому футбольному клубу і як що провести маркетингові дослідження всередині кожного клубу України, то неодмінно знайдуться немало цікавих заходів, які допоможуть клубу стати рентабельним, а потім і прибутковим.
На кінець ще раз хочу звернути увагу, що в першу чергу було б дуже добре підняти рівень Українського футболу взагалі. Потрібно робити УПЛ більш цікавою та захоплюючою, тоді і клубам України буде легше знаходити шляхи отримання прибутків. Та поки, нажаль, УПЛ не хоче, чи не може, займатися маркетинговою діяльністю і підвищувати рівень Українського футболу.
Список використаних джерел:
1. http://www.management.com.ua
|