:: ECONOMY :: УПРАВЛІННЯ ЕКОНОМІЧНИМ ПОТЕНЦІАЛОМ ПІДПРИЄМСТВА ТОРГІВЛІ :: ECONOMY :: УПРАВЛІННЯ ЕКОНОМІЧНИМ ПОТЕНЦІАЛОМ ПІДПРИЄМСТВА ТОРГІВЛІ
:: ECONOMY :: УПРАВЛІННЯ ЕКОНОМІЧНИМ ПОТЕНЦІАЛОМ ПІДПРИЄМСТВА ТОРГІВЛІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

УПРАВЛІННЯ ЕКОНОМІЧНИМ ПОТЕНЦІАЛОМ ПІДПРИЄМСТВА ТОРГІВЛІ

 
07.02.2018 11:58
Автор: Жувагіна Ірина Олександрівна, кандидат економічних наук, доцент, Первомайська філія Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова
[Секція 1. Економіка та підприємництво;]

У сучасній літературі спостерігається недостатність досліджень щодо висвітлення та формалізації процесу управління економічним потенціалом підприємства. Найбільш часто науковці розглядають схеми у яких система управління потенціалом підприємства представлена у узагальненому вигляді та входить до складу загальної системи управління підприємством. Прикладом цього є інтегрована система управління потенціалом підприємства [1] у якій виділено корпоративний та функціональний рівні управління підприємства, що здійснюють стратегічне та поточне керівництво підприємства. Паралельно функціонує інтегрована система управління потенціалом підприємства, що представлена єдиною інформаційною системою управління потенціалом, яка на основі моніторингу зовнішнього та внутрішнього середовища генерує інформацію щодо результатів аналізу й оцінки потенціалу підприємства і зовнішнього середовища та здійснює координацію процесів управління потенціалом підприємства. Інформація з блоку інтегрованої системи управління потенціалом підприємства здійснює вплив на здійснення стратегічного та поточного управління підприємством.

Недоліком цієї моделі вважаємо її значну формалізацію, що знижує її прикладне значення. 

На наш погляд, основними властивостями ефективного управління економічним потенціалом підприємств торгівлі повинна бути наявність інтеграції стратегічного й оперативного управління, що забезпечує взаємозв’язок стратегічного та тактичного управління, передбачає можливості трансформації цілей через проміжні параметри (бізнес процеси), що дозволяє досягти основної мети підприємства; логічна послідовність дій, що повинні бути здійснені, а також причинно-наслідкові зворотні зв’язки між окремими напрямами (блоками, етапами) роботи та підсистемами. 

Логіку й визначену структуру організаційно-економічного механізму управління використанням потенціалу підприємства торгівлі наведено на рис. 1. Схема даного виду управління містить такі головні складові:

- аналіз зовнішнього середовища й потенційних конкурентних переваг підприємства. Результати аналізу є базою для альтернативного вибору стратегії розвитку підприємства;




Рис. 1. – Організаційно-економічний механізм управління використанням потенціалу підприємства торгівлі 

- діагностика економічного потенціалу підприємства, яка здійснюється на основі комплексного аналізу поточного фінансово-економічного стану підприємства. Вибір методів і напрямів аналізу визначається необхідністю пошуку заходів підвищення ефективності діяльності підприємства; організація процесу стратегічного планування як впорядкування й узгодження всіх процесів, що відбуваються на підприємстві та їх орієнтація на досягнення стратегічної мети;

- забезпечення контролю у формі систематичного нагляду за виконанням запланованих заходів, своєчасна фіксація відхилень фактичних показників від планових для оперативного коректування;

 - забезпечення постійних зворотних зв’язків між поточним та стратегічним управлінням.

У підсумку представимо авторське визначення управління потенціалом підприємств торгівлі – це системне управління, яке спрямоване на створення та формування передумов та використання умов для розвитку підприємства, є складовою загальної системи управління підприємством, будується з використанням загальної методології науки управління та складається з ряду підсистем, відпові¬дно до складових потенціалу підприємства. 

Головними відмінностями управління потенціалом підприємств торгівлі є спрямованість на конкретне підприємство та нетривалість постійного використання. Моделі, що розроблені для підприємств торгівлі не завжди можна використовувати багаторазового. Це пов’язано з тим, що торгівля швидше, ніж виробництво змінюється та реагує на динаміку зовнішнього середовища, тобто на зміну кон’юнктури споживчого ринку. Управлінню потенціалом підприємств торгівлі притаманні високий рівень динамізму, що ураховує зміни зовнішнього середовища, ресурсного, організаційного потенціалу та інших параметрів функціонування.

Управлінню потенціалом підприємств торгівлі притаманні високий рівень динамізму, що ураховує зміни зовнішнього середовища, ресурсного, організаційного потенціалу та інших параметрів функціонування.




Список використаних джерел:

1. Давискіба К.В. Економічний потенціал регіону та його ефективне використання в умовах ринкової трансформації : Автореф. дис…канд. екон. наук: 08.10.01 / Харк. Нац. акад. міського господарства . – Харків, 2005. – 18 с.

2. Лапин Е.В. Оценка экономического потенциала предприятия: Монография. – Сумы: Университетская книга, 2004. – 360 с.

3. Лапин Е.В. Економічний потенціал підприємств промисловості: формування, оцінка, управління: Автореф. дис…док. екон. наук: 08.07.01 / Нац. техн.. ун-т «Харк. політехн. ін-т». – Харків, 2006. – 40 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЕКОНОМІЧНА ПРИРОДА ТА КЛАСИФІКАЦІЯ ПРИБУТКУ
29.01.2018 18:14
КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ АВІАБУДІВНИХ ПІДПРИЄМСТВ УКРАЇНИ
29.01.2018 17:55
ПОЛІПШЕННЯ МОТИВАЦІЇ ПРАЦІ ТА СУТЬ МАТЕРІАЛЬНОГО СТИМУЛЮВАННЯ
28.02.2018 15:44
СУЧАСНІ РЕАЛІЇ ФОРМУВАННЯ ТРАНСКОРДОННИХ КЛАСТЕРІВ В УКРАЇНІ
28.02.2018 12:01
КРЕАТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ НА ПІДПРИЄМСТВІ
27.02.2018 14:19
ХАРАКТЕРИСТИКА ІСНУЮЧИХ МЕТОДИК РОЗРАХУНКУ ІНДЕКСІВ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ
26.02.2018 16:48
ЗАГРОЗИ ЕКОНОМІЧНІЙ БЕЗПЕЦІ ДЕРЖАВИ В УМОВАХ ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ
26.02.2018 14:36
СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ СОЦІАЛЬНО – ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ МАЛОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА В УКРАЇНІ
26.02.2018 14:22
СУТНІСТЬ КАТЕГОРІЙ «ІНВЕСТИЦІЇ», «ІНВЕСТИЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ», «ІНВЕСТИЦІЙНА ПОЛІТИКА»
26.01.2018 21:11
АКТУАЛЬНІСТЬ ДОСЛІДЖЕННЯ КАТЕГОРІЙ «ІНВЕСТИЦІЇ», «ІНВЕСТИЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ», «ІНВЕСТИЦІЙНА ПОЛІТИКА»
26.01.2018 18:50




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.251 сек. / Mysql: 1570 (0.199 сек.)