:: ECONOMY :: КРЕАТИВНИЙ ПОТЕНЦІАЛ: СУТНІСТЬ І ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ :: ECONOMY :: КРЕАТИВНИЙ ПОТЕНЦІАЛ: СУТНІСТЬ І ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ
:: ECONOMY :: КРЕАТИВНИЙ ПОТЕНЦІАЛ: СУТНІСТЬ І ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

КРЕАТИВНИЙ ПОТЕНЦІАЛ: СУТНІСТЬ І ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ

 
23.01.2018 13:08
Автор: Федорчук Яна Миколаївна, магістр, Університет економіки та права «КРОК», м. Київ
[Секція 1. Економіка та підприємництво;]

Для підприємств, які здійснюють свою діяльність у складному як соціальному, так і економічному середовищі, необхідно постійно розробляти та втілювати у життя різні інновації, які б допомогли цим підприємствам ефективно функціонувати в ринковій економіці. Організація яка має в наявності креативний потенціал має можливості для того, щоб вирішувати свої виробничо-господарські проблеми шляхом виходу підприємства на якісно новий рівень пропозиції продукції, а не шляхом конкурентної боротьби.

Метою статті є розкриття сутності та особливостей управління креативним потенціалом підприємства.

Сутність та особливості управління креативним потенціалом підприємства досліджувались у роботах багатьох авторів, а саме: Бокія В. І., Кальніченка Ю. Б., Карпова Д. В., Ковбатюка М. В., Кузьміна І. О., Просовича О. Б.,  Процака К. В.. Савіцької Н. В., Свидрука І. І. та інших.

Термін «креативність» означає створення чогось нового. Креативність походить від англійського «creativity» (творчість), який в свою чергу походить від латинського слова «creatio» (створення)[1, c. 187].

Метою креативного менеджменту є генерація нових ідей і пошук нових рішень для досягнення успіху країни, фірми та організації в різних областях. Креативний менеджмент направлений на детальне висвітлення творчих здібностей працівників, тоді як традиційне адміністрування засноване на досягненні співробітниками визначених правил і не направлене на знаходження ними ініціативи і виявлення всіх своїх здібностей.

У науковій літературі дослідники виділяють дуже багато різноманітних підходів до виявлення сутності «креативний менеджмент» [2. c. 89].

Креативний менеджмент є підсистемою інноваційного менеджменту, що задовольняє можливість суб’єктів управління просувати та здійснювати розвиток нових ідей, які здобувають форми технологічної та наукової інформації.

Креативний менеджмент є також однією з функцій менеджменту, яка направлення на задоволення можливості суб’єктів управління просувати та здійснювати розвиток нових ідей, які набирають форми наукової, технологічної інформації та акумулювання нових ідей.

Креативний менеджмент це певна кількість, пов’язаних між собою сприятливих умов, які формуються керівниками підприємства для творчого розвитку трудового колективу й окремих працівників, мета цих умов полягає в акумулюванні креативних ідей, які покликані вирішити, як виробничі, так і господарські проблеми, а також подолати їх наслідки.

Сутність «креативний менеджмент» багато науковців розглядають з таких підходів, як: системний, ситуаційний, поведінковий, функціональний, адміністративний. 

Системний підхід розкриває креативний менеджмент як систему, яка містить дві позиції. Перша представляє систему управління як сукупність керуючої і керованої підсистем управління, які взаємодіють між собою. Друга представляє систему управління, як сукупність підсистем управління, які також пов’язані між собою  і вони є конкретними функціями менеджменту.

Креативний потенціал компанії можна визначити як можливості підприємства до прийняття і втілення в життя креативних управлінських рішень, що допомагають у досягненні поставлених організацією цілей і побудові унікальних конкурентних переваг за рахунок використання власних і залучених ресурсів.

На відміну від інших видів потенціалів (виробничий, технологічний, комунікаційний) підприємства, носіями креативного потенціалу є лише суб’єкти управління. Саме вони здатні проявляти творчість, саморозвиватись, удосконалюватись, генерувати ідеї, аналізувати їх тощо [3, c. 302].

Можливості суб’єктів управління є складовими частинами креативного потенціалу, які полягають в: генерації ідей і формуванні гіпотез, аналізі інформації та формулюванні адекватних висновків, моделюванні інноваційних продуктів і технологій. 

Для реалізації цих можливостей необхідно дотримуватись низки принципів, а саме: регулярного підвищення рівня кваліфікації працівників; впровадження ієрархізованої системи генерування і аналізування креативних ідей; відстеження змін потреб суб’єктів креативної діяльності і своєчасного застосування адекватних методів впливу на них; досягнення очікуваних результатів у визначені терміни. 

Дотримання цих принципів керівниками підприємств під час формування і використання креативного потенціалу сприятиме прискоренню креативного розвитку організації, досягненню приросту креативного потенціалу, раціоналізації зусиль керівників підприємств у розв’язанні виробничо-господарських проблем нетрадиційними методами.

Доктрина управління креативним потенціалом підприємства полягає в загальній теорії менеджменту, яка робить акцент на увагу суб’єктів управління, що в свою чергу акцентує їх на проблеми використання як творчого потенціалу організації, так і творчого потенціалу всіх її співробітників, які задіяні у розробці й прийнятті управлінських рішень, на завданнях підвищення їх кваліфікації, впровадження в процес управління сучасних методів креативного мислення і прийняття рішень, створення творчої атмосфери всередині колективу, стимулює розвиток процесу самореалізації та самовдосконалення співробітників [5, c. 273].

Методичними підходами до управління креативним потенціалом підприємств є: комплексний, системний і ситуаційний. 

Комплексний підхід передбачає, що креативні можливості створюються і застосовуються за частинами роботи та центрами відповідальності. Згідно з цим підходом управління креативним потенціалом здійснюється знизу вверх, або іншими словами, планування побудови і втілення креативного потенціалу не поєднуються в одну систему, вони направлені на удосконалення виробничих та господарських операцій і хід у певних частинах діяльності підприємства [4, c. 69]. 

Системний підхід використовують на основі побудови підсистеми управління, яка включає в себе всі підрозділи та види діяльності через взаємозалежність технологічних процесів на підприємстві. Ця підсистема направлена на забезпечення певних значень показників, які описують результативність діяльності підприємства в цілому. 

Ситуаційний підхід функціонує на основі показників, які забезпечує моніторинг виробничих та господарських проблем або креативних ініціатив, які були винайдені в ході цього моніторингу. Відповідно до цього підходу керуючий вплив на носіїв креативного потенціалу направлений на оперативне вирішення проблеми, яку було знайдено, або розвиток і втілення в життя ініціативи яку біло висунуто. Характерним є те, що керівники розглядають креативний потенціал як об’єкт управління тільки на період виявлення і вирішення проблеми, або на період виявлення креативної ініціативи та її розвитку. Коли проблему вирішено, а ідея відхилена/прийнята до реалізації, управління креативним потенціалом припиняється.

Отже, креативний потенціал є частиною економіко-управлінського потенціалу підприємства, носіями якого є суб'єкти управління. Забезпечення приросту і раціональної реалізації креативного потенціалу потребує від суб'єктів керувальної підсистеми управління впливу, який направлений на суб'єктів керованої підсистеми управління та який супроводжується забезпеченням таких умов на підприємстві, які сприяють саморозвитку носіїв креативного потенціалу.

Список використаних джерел:

1. Калініченко Ю.Б. Креативність як основа менеджменту організації / Ю.Б. Калініченко, Я.І. Смірнова // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – №4, Т. II. – С. 186-191.

2. Креативний менеджмент: навч. посіб. / О.Є. Кузьмін, С.В. Князь, І.В. Литвин, Д.К. Зінкевич. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2010. – 124 с.

3. Савіцька Н.В. Сутність креативного потенціалу підприємства / Н.В. Савіцька // Науковий вісник НЛТУ України. – №21.6. – 2011. – С. 301–308.

4. Продіус О. І. Креативний менеджмент як запорука сучасного ефективного управління / О. І. Продіус // Економіка: реалії часу. – 2012. – № 3/4. – С. 67-72.

5. Процак К.В. Креативність персоналу як важливий чинник інноваційного розвитку підприємства / К.В. Процак, О.П. Просович // Вісник Національного університету «Львівська політехніка». – 2011. – № 698. – С. 272- 276. 

_________________________________________

Науковий керівник: Андрєєва Віта Анатоліївна, кандидат економічних наук, доцент, Університет економіки та права «КРОК», м. Київ



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЕКОНОМІЧНА ПРИРОДА ТА КЛАСИФІКАЦІЯ ПРИБУТКУ
29.01.2018 18:14
КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ АВІАБУДІВНИХ ПІДПРИЄМСТВ УКРАЇНИ
29.01.2018 17:55
ПОЛІПШЕННЯ МОТИВАЦІЇ ПРАЦІ ТА СУТЬ МАТЕРІАЛЬНОГО СТИМУЛЮВАННЯ
28.02.2018 15:44
СУЧАСНІ РЕАЛІЇ ФОРМУВАННЯ ТРАНСКОРДОННИХ КЛАСТЕРІВ В УКРАЇНІ
28.02.2018 12:01
КРЕАТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ НА ПІДПРИЄМСТВІ
27.02.2018 14:19
ХАРАКТЕРИСТИКА ІСНУЮЧИХ МЕТОДИК РОЗРАХУНКУ ІНДЕКСІВ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ
26.02.2018 16:48
ЗАГРОЗИ ЕКОНОМІЧНІЙ БЕЗПЕЦІ ДЕРЖАВИ В УМОВАХ ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ
26.02.2018 14:36
СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ СОЦІАЛЬНО – ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ МАЛОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА В УКРАЇНІ
26.02.2018 14:22
СУТНІСТЬ КАТЕГОРІЙ «ІНВЕСТИЦІЇ», «ІНВЕСТИЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ», «ІНВЕСТИЦІЙНА ПОЛІТИКА»
26.01.2018 21:11
АКТУАЛЬНІСТЬ ДОСЛІДЖЕННЯ КАТЕГОРІЙ «ІНВЕСТИЦІЇ», «ІНВЕСТИЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ», «ІНВЕСТИЦІЙНА ПОЛІТИКА»
26.01.2018 18:50




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.451 сек. / Mysql: 1570 (0.366 сек.)