Індустрія громадського харчування поєднує в собі послуги виробництва, реалізації та організації дозвілля населення При цьому воно виконує дві основні функції: відтворення людини, його фізичних можливостей; та соціалізація індивідуумів за допомогою різних систем громадського харчування [2].
В даний час структура підприємств громадського харчування дуже різноманітна і представлена наступними сегментами: корпоративне харчування; швидке обслуговування; соціальне харчування та інші види.
Послуги громадського харчування є особливими за важливістю і масштабом. Вони займають визначальне місце на галузевому ринку надання споживчих послуг. Саме послуги громадського харчування формують ефективний механізм задоволення населення в індивідуальних, персоніфікованих потребах споживачів не тільки в послугах з організації харчування, а й по організації дозвілля. Послуги громадського харчування на ринку споживчих послуг - категорія історично розвивається, змінюється. На тому чи іншому етапі економічного розвитку нашої країни одні послуги міцно входять в життя, стають традиційними, інші тільки зароджуються.
В сучасних умовах доцільно виділити наступні тенденції розвитку ринку громадського харчування:
1. Збереження слабкої насиченості ринку, оскільки він насичений не більш ніж на 50%. При цьому можемо спостерігати парадокс, оскільки Українці готові залишати в ресторанах, барах і кафе мінімум $ 4,5 млрд в рік. Але вітчизняний бізнес чомусь не помічає цієї цифри - за підрахунками рестораторів, ринок громадського харчування насичений не більш ніж на 50% .
2. Збереження інвестиційної привабливості галузі в цілому. Зростання обсягів вкладення інвестиційних ресурсів можливе за умови наявності у закладів громадського харчування позитивних відгуків, смачної кухні, що є своєрідною презентацією і важливим елементом фірмового стилю. Проте нестабільна економічна ситуація і високий рівень корупції підвищують інвестиційні ризики, знижуючи привабливість країни для входу зарубіжних інвесторів.
3. Розвиток подальшої консолідації ринку громадського харчування, тобто всі ціни на регіональному ринку повинні бути приблизно в однакових межах.
4. Збільшення частки мережевих підприємств характеризується можливістю їх розширення та зацікавленістю споживачів у послугах закладів громадського харчування.
5. Зростання ринку за рахунок сегмента «швидкого харчування» відбувається з таких причин: природне зростання ринку громадського харчування, перерозподіл часток ринку за рахунок його консолідації та відходу більш слабких гравців, а також приходу в країну великих міжнародних мереж, який вже розпочався [1].
6. Наявність передумов для розвитку регіонального ринку послуг громадського харчування, серед яких на особливу увагу заслуговують географічний чинник, кліматичні умови, традиції, що існують у даній місцевості і т.д. Крім того регіональний характер ринку характеризується тим, що послуги задовольняються переважно за місцем проживання чи за місцем роботи.
Список використаних джерел:
1. Електронний ресурс. – Режим доступу: https://tsn.ua/groshi/v-ukrayinu-nezabarom-hlinut-svitovi-brendi-fastfudu-eksperti-287263.html
2. Чернов Г.Е. Управление системой общественного питания / Чернов Г.Е. - СПб.: Изд-во СПбГУЭиФ, 2000 . – 132с.
|