Розкрито суть та значення малого бізнесу в умовах ринкової економіки, надані рекомендації щодо перспектив розвитку малого підприємництва у сфері інноваційної діяльності (енергозбереження, освоєння альтернативної енергетики, виробництва конкурентоспроможних товарів та послуг, імпортозаміщення).
Малий бізнес є важливою рисою будь-якої ринкової системи, без чого така економіка і суспільство в цілому не можуть не тільки розвиватися, але навіть й існувати. Великий капітал, безумовно, визначає рівень науково-технічного і виробничого потенціалу, але основою розвитку країн з ринковою системою господарювання є мале підприємництво як найбільш масова, динамічна та гнучка форма ділового життя. Саме в секторі малого підприємництва створюється і функціонує чимала маса національних ресурсів, яка є важелем середовищем для середнього та великого підприємництва. В сучасній науковій літературі розвитку малого бізнесу в кризовій ситуації приділяють науковці значну увагу. Теоретичні та методичні аспекти проблеми, що досліджується, висвітлили в працях такі вчені-економісти: Андрющенко Г.О., Буряк П.Ю., Варналій З.С., Микитюк О.І., Соломенко О.Є., Подольна В.В. та ін. Враховуючи існуючі дослідження з цієї проблематики, слід зазначити, що питання формування дієвого механізму забезпечення інвестиційних процесів Малого бізнесу недостатньо висвітлено у вітчизняній науковій літературі. малого бізнесу є самостійна, систематична господарська діяльність малих підприємств будь-якої форми власності та громадян- підприємців (фізичних осіб), яка проводиться на власний ризик з метою отримання прибутку. Практично, це будь-яка діяльність (виробнича, комерційна, фінансова, страхова тощо) зазначених суб’єктів господарювання, що спрямована на реалізацію власного економічного інтересу [1]. Пріоритетного значення на регіональному (місцевому) рівні має отримати стимулювання малого підприємництва до розвитку інноваційної діяльності (у т. ч. у сфері енергозбереження, освоєння альтернативної енергетики, виробництва конкурентоспроможних товарів та послуг, імпортозаміщення). Тому роль та функції малого бізнесу з загальноекономічних позицій полягають не тільки у тому, що вони є одними з найважливіших дійових факторів економічного розвитку суспільства, яке опирається на ринкові методи господарювання. Його важливою функцією є сприяння соціально-політичній стабільності суспільства, тобто він відкриває простір вільному вибору шляхів і методів роботи на користь суспільства та забезпечення власного добробуту.
Список використаних джерел:
1. Балабанов, И. Т. Основы финансового менеджмента / И. Т. Балабанов. – М. : Финансы и статистика, 2010. – 340 с.
2. Андрющенко, Г. О. Малі підприємства: критерії визначення / Г. О. Андрющенко // Формування ринкових відносин. – 2012. – № 10. – С. 14–19.
3. Біловус, Г. Мале підприємництво в Україні: сучасний стан та проблеми розвитку / Г. Біловус // Регіональна економіка. – 2015. – №4. – С. 86–92.
_______________________________
Науковий керівник: Соболєва Ірина Валеріївна, викладач кафедри обліку і оподаткування, Миколаївський національній університет імені В.О. Сухоминського
|