В сучасній політико-економічній дійсності діючі чинники вимагають певних змін в цілях і підходах до маркетингу підприємств, які здійснюють дрібні вантажоперевезення. В даному контексті одним із актуальних способів посилення їх конкурентної позиції на ринку стає комплекс маркетингових інструментів оптимізації взаємодії зі споживачем, пошуку нових форм надання послуги, керування цільовим сегментом ринку з метою виявлення нових галузевих тенденцій і способів реагування на них.
Пошук найбільш раціональної форми ведення діалогу із споживачем через сучасні інструменти комунікації, постійний аналіз результатів пошуку і виконання замовлень, підвищення ефективності комплексу розподілу є основними складовими маркетингових досліджень в діяльності підприємства при здійсненні дрібних перевезень.
Введення новітніх маркетингових елементів у спілкування з замовником транспортних послуг дозволить точніше зрозуміти його потреби і можливості надання йому більш ціннісної пропозиції [1]. Це надасть змогу визначити оптимальну для обох сторін ціну та умови виконання перевезення. Наприклад, пропонуючи максимальну ціну зазначати обов`язкові для нього умови під час здійснення замовлення, що дозволить підвищити впевненість замовника в гарантіях реального виконання роботи в повній відповідності до вимог. Для підприємства в цій ситуації важливим буде збільшення відсотку реалізації замовлень.
Використання існуючих додатків мобільного зв`язку як засобу маркетингової комунікації для прийому замовлень і розміщення оголошень спрощує і прискорює процес контакту з потенційним клієнтом. Удосконалення інтерфейсу і його логічна зрозумілість не створює замовнику психологічних труднощів і залишає позитивні спогади про співпрацю. Це сприяє фіксації інформації про перевізника і впливає на вибір при повторному зверненні за послугою дрібних перевезень [2].
Намагання зрозуміти свого потенційного клієнта і відвертий діалог з ним надає підприємству додаткової переваги на ринку транспортних послуг. Практична реалізація передбачає нешаблонність підходу і вміння швидко оцінювати зміни на ринку і реагувати на них відповідними маркетинговими інструментами. Вирішальним фактором успіху діяльності буде тільки максимальне пристосування до потреб клієнта і закріплення в ньому довіри до підприємства.
Управління маркетингом в системі загального менеджменту підприємства передбачає постійний контроль надходження інформації, пов`язаної з його діяльністю, реагування на неї, швидке і достовірне донесення до працівників прийнятих рішень [3]. Тому аналіз виконання замовлень стає джерелом необхідної інформації про вірні рішення і прорахунки. Використання доступного програмного забезпечення дозволить при невеликих затратах отримати можливість швидкого порівняння витрат і надходжень за різними статтями через визначені проміжки часу.
Постійний маркетинговий моніторинг пропозиції і попиту на ринку надає змогу швидко виявити появу нових послуг, їх комбінацій та відмову від деяких. Також дозволить зрозуміти маркетингові дії конкурентів, спростити прогнози їх поведінки, покаже нові напрямки роботи з клієнтами, вплине на своєчасність зміни кількісного і якісного складу транспортних засобів, а також асортименту послуг. Саме в сегменті дрібних перевезень край необхідно постійно відслідковувати появу нових потенційних клієнтів [2].
Аналіз зміни попиту за категоріями споживачів дозволить швидко переорієнтуватися на інші напрямки та удосконалити перелік послуг. Неперервність моніторингу є ключовим моментом для підприємств при здійсненні дрібних перевезень і головною передумовою отримання необхідної маркетингової інформації для прийняття управлінських рішень.
Для таких підприємств, за звичай, характерним є відсутність коштів на проведення широкої маркетингової рекламної кампанії. Тому з`являється велика залежність від вдалого розміщення інформації про себе на найбільш відвідуваних сайтах, в популярних довідниках, на засобах зовнішньої реклами.
Правильне позиціонування підприємства в рекламі дозволить швидше знайти клієнтів на запропоновані послуги, тому вимоги до рекламного тексту мають бути дуже високі, його складання потребує особливої уваги і чіткого визначення цільової аудиторії. Проте, самою успішною рекламою буде бездоганне обслуговування споживача, задоволення його потреб в якості наданих послуг, що створить стійку позитивну репутацію підприємства, яка краще всіх плакатів забезпечить поширення потрібної інформації [3].
Отже, застосування маркетингового підходу примушує по особливому подивитися на місію транспорту. Специфічні умови здійсненні дрібних перевезень обумовлюють особливості використання інструментів комплексу маркетингу в діяльності підприємства.
Список використаних джерел:
1. Крикавський Є. В. Інтеграція маркетингу і логістики в системі менеджменту / Є. В. Крикавський // Вісник Державного університету «Львівська політехніка». – 2015. – № 316. – С. 52–62.
2. Окландер М.А., Жарська І.О. Маркетингові аспекти реформування транспортного маркетингу. – Одеса. – Астропринт. – 2016. – 236 с.
2. Тєлєтов О. С. Маркетинговий аспект в інноваційній діяльності виробників / О. С. Тєлєтов // Маркетинг: теорія і практика: зб. наук. праць. – Луганськ, 2014. – С. 208–215.
|