В даний час спеціальність «Ресторанне і готельне обслуговування» є однією з найбільш затребуваних спеціальностей в ресторанному та готельному секторі. Ця індустрія найбільш динамічно розвинута і є високорентабельною галуззю економіки. Ростуть готельні та ресторанні мережі, відкриваються нові заклади і для їх успішного функціонування потрібні професійні кадри. Об'єднуюча риса даних видів бізнесу - орієнтація на потреби клієнта. Тому кожен, хто, відноситься до готельного, ресторанного бізнесу, повинен досконало володіти мистецтвом залучення і утримання клієнтів.
Грамотний керівник сьогодні - це той, хто йде в ногу з часом, вміє вчасно змінити напрямок і скористатися передовим досвідом своїх конкурентів. Тому так важливо оволодіти майстерністю взаємодії ведення переговорів з партнерами, мистецтвом створення власного іміджу.
Так як конкуренція в ресторанному бізнесі передбачає, в основному, боротьбу за клієнтів, то для їх залучення використовують, в першу чергу, зниження цін, цей захід спровокований появою нових учасників. Деякі заклади намагаються зацікавити відвідувачів проведенням цікавих тематичних заходів.
Одні вважають за краще традиційні українські страви, інші китайську кухню, треті захоплюються кулінарними шедеврами французької кухні. Проте, найбільш активна конкуренція зараз розгортається між закладами японської та італійської кухні. Ця конкуренція настільки активна, що деякі ресторани поєднують обидві кухні і пропонують відвідувачам на вибір японське і італійське меню. Японську кухню характеризують застосуванням натуральних, мінімально оброблених продуктів і морепродуктів, специфічні правила оформлення і сервіровки, характерні японські страви, такі як суші, сашимі, салати, традиційні супи. Італійська кухня завоювала серця своїх шанувальників, в першу чергу, завдяки піці і спагеті. Її основна відмінність - велика кількість свіжих продуктів середземноморського регіону. Серед типових інгредієнтів: овочі, італійські сири, макаронні вироби, оливки і оливкова олія, рис, риба, яловичина, приправи, вина.
Глобалізація ресторанного і готельного бізнесу виявляються в створенні готельних мереж. Такий підхід дозволяє ресторанним і готельним підприємствам перегрупуватися й залучити додаткові ресурси для розвитку свого бізнесу, проводити спільні маркетингові програми, вести дослідницьку діяльність, формувати єдину систему підготовки та перепідготовки кадрів.
Виникає конкурентне середовище у всіх галузях економіки, це вносить адекватні зміни в систему управління фірмами незалежно від їх розмірів і профілю діяльності.
Ресторанна і готельна індустрія сьогодні є галуззю зі зростаючим рівнем конкуренції на ринку послуг. Незважаючи на важке становлення ринкових відносин за останні роки відкрилося чимало готелів і в Кривому Розі: «Accord Hotel Business», «Saksagan Hotel», «Cottage», «Reikartz Aurora», «Accord Hotel Delux», «Druzhba», «Ukrainochka Hotel».
Нові підприємства створюються, але через деякий час частина з них не витримує конкуренції і виходить з бізнесу. Конкуренція - сильний стимул для поліпшення роботи готелів і ресторанів.
Основними тенденціями розвитку готельного та ресторанного бізнесу є:
поширення сфери інтересів готельного і ресторанного бізнесу на продукти і послуги, раніше надані підприємствами інших галузей, розвиток демократизації готельної та ресторанної індустрії, що сприяє підвищенню: доступності готельних і ресторанних послуг для масового споживача, посилення спеціалізації готельного та ресторанного бізнесу, що дозволяє більш чітко орієнтуватися на певні сегменти споживачів з урахуванням різних ознак, повна концентрація на потреби клієнтів, широке впровадження нових засобів комунікації та інформаційних технологій, що дозволяє проводити глибоку і системну економічну діагностику, впровадження нових технологій в ділову стратегію готельних і ресторанних підприємств.
Основними завданнями в сфері готельного та ресторанного бізнесу стають створення конкурентних переваг і підвищення конкурентоспроможності, створення стабільної клієнтури через уміння знайти свого клієнта, пошук нових шляхів розвитку, постійне оновлення власної політики з урахуванням динамічного розвивитку послуг.
Проблеми підвищення конкурентоспроможності готельного і ресторанного бізнесу можна поділити на такі: проведення досліджень по формуванню принципів управління бізнесом в ринкових умовах, застосування до менеджменту і розробки управлінських рішень основних наукових підходів, орієнтація розвитку готельного та ресторанного бізнесу переважно на інноваційний шлях розвитку.
Ресторанний сегмент росте швидше і більше за інших, в першу чергу, тому, що на ринку виникла ситуація коли співпало два сприятливих фактора: пропозиція і попит.
Існує значна кількість проблем, вирішення яких дозволяє сподіватися на докорінну зміну в забезпеченні широких верств населення та іноземців доступним і якісним обслуговуванням. Головна роль в цьому процесі повинна належати державі. Правильна і узгоджена державна політика підтримки туристичних та ресторанних підприємств, з урахуванням специфіки їх функціонування, може дати можливість подолати кризові явища і створити найбільш сприятливі умови для розвитку цих галузей.
Список використаних джерел:
1. Скобкин С.С. - Економіка готельного, ресторанного та туристичного підприємства.
2. Журнал «Готельний та ресторанний бізнес» №2,3- 2013р.
3. Журнал «Отельер і ресторатор» №4-2013г.
Інтернет ресурси:
1. http://prohotelia.com.ua/.
|