Реклама є найважливішим елементом маркетингових комунікацій, але сучасний ринок відрізняється великою кількістю конкурентів, тому, зазвичай, однієї реклами недостатньо для успіху. Сучасний споживач в умовах жорсткої конкуренції досить вимогливий. А це означає, що бренд перетворюється на центр рекламної кампанії будь-якого підприємства. Завдяки йому налагоджуються відносини – виробник-потенційний споживач. Кожен бренд на ринку має своє унікальне місце. Їх можна:
• купувати;
• продавати;
• брати або здавати в оренду;
• захищати на національному і глобальному рівні.
Бренд має свою індивідуальну цінність для кожного споживача товарів та послуг, адже він – рушійна сила ринку сучасності.
Головна мета теперішнього бізнесу – це зміна пріоритетів та глобалізація. Національні товаровиробники звичайно програють світовим корпораціям. Конкуренція з кожним днем стає все більш і більш жорсткою. Вона діє вже не між новими товарами та послугами, а між альтернативними моделями бізнесу. Зміни стосуються сутності організацій, а саме:
• невтримних витрат на маркетинг;
• створення брендів, злиття та поглинання яких супроводжуються скороченням вкладень у виробництво.
Роль сучасного маркетингу трансформується – лідером може стати лише та компанія, яка миттєво буде реагувати на зміни у зовнішньому середовищі. Більшість брендів - це не конкретне матеріальне виробництво, а лише штат управлінських працівників і нематеріальний актив, вибудований завдяки маркетинговій діяльності. Підприємства користуються «джерелами» товарів, так само як видобувні підприємства – джерелами природних ресурсів. Тому постає питання: «Завдяки чому ж зростає привабливість бренду?», щоб відповісти на це питання, необхідно зрозуміти, що робить бренд цікавим та привабливим для споживача. А відповідь лежить на поверхні – це достовірна інформація та чесна рекламна кампанія, збіг думок, слів і вчинків продавця та покупця, харизма, переконливість, заповзятливість, надійність, оригінальність. Це і є секрет привабливості брендів. Найкращі бренди надихають і заспокоюють споживача, допомагають зростати, додають впевненості тощо.
Так, наприклад, у розвинених країнах світу все більшої популярності набирають бренди використання органічної і біологічної упаковки, що розкладається. Розробкою упаковки та пластику, що стовідсотково розкладається займаються у всьому світі. Найбільших успіхів досягли компанії: Eastman Chemical, Bayer, BASF, DuPont, Metabolix, Environmental Polymers Group, Cargill Dow.
Але на сьогоднішній день це не є стовідсотковим вирішенням екологічних проблем. Крім використання еко-упаковки, ще одним вдалим рішенням може виявитися вихід для утилізації самої упаковки. Наприклад, вчені в Японії вже вивели бактерію, яка їсть пластмасу.
Сучасний споживач прагне купувати продукцію, яка не шкодить навколишньому середовищу. Тому, наступним значущим еко-трендом стало відкриття магазинів без упаковки. Плюси очевидні – це безпечно та економно.
У сфері виробництва постає питання відмови від масового виробництва, на зміну якому повинен прийти новий тип виробництва, що докорінно змінить мету самого процесу. На перший план виходить завдання виготовлення виробу, який буде потрібен лише конкретному споживачеві, і в тій кількості, яка йому потрібна.
На сучасному етапі розвитку ринкових відносин відбулося зміщення пріоритетів від «функціональних» до «інноваційних» продуктів. Інноваційні продукти - це останнє слово техніки або моди, попит на які дуже важко передбачити. Їх життєвий цикл значно коротше. Це дає виробнику можливість отримати відносну свободу від конкуренції, а тим самим підвищити рівень рентабельності. Сучасні телекомунікаційні засоби (наприклад, Інтернет) дозволяють налагодити індивідуальний контакт з клієнтом. Сучасний маркетинг – це маркетинг взаємовідносин.
Отже, сучасні бренди зможуть досягти успіху лише тоді, коли докорінно трансформуються. У протилежному випадку вони просто зникнуть з ринку, тому що сучасний маркетинг - це:
• творчість;
• чітка організація і управління;
• використання інноваційних маркетингових технологій.
Успішні компанії завжди повинні:
• проводити моніторинг тенденцій;
• розробляти сценарії розвитку подій;
• враховувати зміни та планувати відповідні заходи.
Підприємствам сьогодення необхідно на постійній основі освоювати нові навички, серед яких на перший план виходять:
• створення бренду;
• управління взаємовідносинами з клієнтами;
• пошук інформації з використанням баз даних;
• маркетинг вражень;
• аналіз прибутковості окремого товару;
• аналіз прибутковості сегмента ринку.
Література:
1. Балабанова Л.В. Стратегічний маркетинг: підручник для вузів/ Л.В. Балабанова, В.В. Холод, І.В. Балабанова. - К.: ЦУЛ, 2012. - 631 с.
2. Котлер, Ф. Основы маркетинга. 5-е изд./ Ф. Котлер, А. Гари. - М.: Вильямс, 2016. - 752 c.
3. Морозов Ю.В. Основы маркетинга: Учебное пособие, 8-е изд/ Ю.В. Морозов. - М.: Дашков, 2016. - 148 c.
|