:: ECONOMY :: ВИКОРИСТАННЯ EQ В УПРАВЛІННІ ЛЮДСЬКИМИ РЕСУРСАМИ :: ECONOMY :: ВИКОРИСТАННЯ EQ В УПРАВЛІННІ ЛЮДСЬКИМИ РЕСУРСАМИ
:: ECONOMY :: ВИКОРИСТАННЯ EQ В УПРАВЛІННІ ЛЮДСЬКИМИ РЕСУРСАМИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ВИКОРИСТАННЯ EQ В УПРАВЛІННІ ЛЮДСЬКИМИ РЕСУРСАМИ

 
27.06.2017 19:16
Автор: Довгань Людмила Євгеніївна, кандидат економічних наук, професор кафедри менеджменту, КПІ ім. І. Сікорського; Ведута Людмила Леонідівна, ст. викладач кафедри менеджменту, КПІ ім. І. Сікорського
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;]

Концепція емоційного інтелекту одержала широке поширення завдяки роботі Д. Гоулмана, який стверджує, що велика революція XXІ ст. полягає в реванші почуття над інтелектом. Якщо раніше мірилом здібностей людини до успіхів у професійній діяльності служив інтелектуальний коефіцієнт (ІQ), то сьогодні він поступається місцем емоційному коефіцієнту (EQ) [1,2].

Емоційний інтелект має значний вплив на ефективність діяльності працівників різних сфер діяльності. Наведемо факти, що були отримані у процесі дослідження впливу емоційного інтелекту на продуктивність робітників західних компаній. Компанія L'Oreal виявила, що менеджери з продажу, відібрані за допомогою EQ-тестування, значно перевищують персональні обсяги продажів, ніж їхні колеги, найняті за іншою системою. У пілотному проекті PepsiCo, керівники, відібрані за рівнем їх емоційної компетенції, демонструють більшу продуктивність праці (на 10%), нижчу плинності кадрів (на 87%), створення додаткової економічної вартості і високі показники окупності інвестицій  [3].

Дослідження показали, що коефіцієнт інтелекту впливає на успішність людини від 4% до 25%. Для того, на приклад, щоб стати менеджером, необхідно мати певний рівень коефіцієнта інтелекту, а щоб стати успішним менеджером, необхідно додатково володіти ще й здібностями іншого роду, а саме здібностями, пов’язаними з розумінням і керуванням емоціями. На 85% - це «заслуга» розвиненого емоційного інтелекту EQ [5]. Основою емоційного інтелекту є певні групи здібностей людини: когнітивних, емоційних, адаптаційних і соціальних. Саме такі здібності формують лідерські навички, сприяють створенню позитивного клімату в колективі та запобігають виникненню в ньому організаційних конфліктів. Тому професійний менеджер повинен розвивати в себе ці здібності.

Для лідерства, заснованого на емоційному інтелекті, надзвичайно важлива соціальна чуйність, або вміння переживати. Така емоційна підстроювання дає можливість лідеру розпізнати колективні цінності і пріоритети групи, орієнтуватися в подіях організаційної життя, створювати структури для вироблення рішень. У соціальної обізнаності є ще одна особливість - сервісна орієнтація, тобто здатність усвідомлювати потреби клієнтів і вчасно їх задовольняти.

Емоційне лідерство – це здатність формувати колектив і вести його до намічених цілей на основі, по-перше, індивідуальних якостей (рівня інтелекту не нижче за середній, високого рівня емоційного інтелекту, рівня креативності не нижче за середній), по-друге, особливого емоційного профілю: здатності викликати повагу, довіру, певною мірою викликати емоції симпатії, дружби, інтересу та радості, не викликати сором, зніяковілість, сум та відразу.

Емоційне лідерство вимагає наявності певних рис вдачі (уміння слухати, співпереживати, розуміти). Якщо вони не властиві керівникові від природи, то потрібно проходити певні тренінги. Саме там можна усвідомити необхідність розвитку у себе емоційного інтелекту і зробити перші кроки на шляху управління своїми емоціями та розуміння емоцій інших людей. За великим рахунком, емоційний інтелект розвивається впродовж всього життя людини, і це дуже важка робота. Але в українських реаліях вітчизняні компанії не готові витрачати значні кошти на таку підготовку керівників. Це також є негативним аспектом для розвитку емоційного лідерства в Україні.

Невисокий розвиток емоційного лідерства в Україні також зумовлений тими сферами бізнесу, в яких він знайшов застосування, в першу чергу це продажі, особливо дорогих, елітних товарів і послуг. Згідно дослідженням Forum Corporation, причиною втрати 70% покупців пов'язано з їх емоціями і лише 30% обумовлені якістю товарів [4].

У таких умовах значення емоційного інтелекту і емоційного лідерства стрімко зростає, оскільки всі вказані процеси пов'язані з колосальною кількістю як позитивних, так і негативних емоцій. Уміння скеровувати їх в потрібний напрямок, викликати у людей довіру, натхнення і ентузіазм в цих умовах перетворюється на реальну конкурентну перевагу самого лідера і очолюваної ним компанії. [4].




Список використаних джерел:

1.Бєлікова Ю. В. Становлення та переваги емоційного лідерства / Ю. В. Бєлікова [Електронний ресурс]. – Режим доступу: file:///C:/Users/%D0%9D%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%88%D0%B0/Downloads/Usoc_2012_2_3.pdf.

2.Рівні оцінки емоційного потенціалу працівників [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://dspace.tneu.edu.ua/bitstream/316497/20118/1/37-38.pdf.

3.Гриценко Д. О. Емоційний інтелект компанії: сутність та способи виміру / Д. О. Гриценко [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://kneu.edu.ua/ua/confere_nce/conf_social_dev_ukr_12/section1/tez8/.

4.Кошук А. А. Емоційна компетентність (EQ) в бізнесі: українські реалії / А. А. Кошук [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rusnauka.com/32_PWMN_2009/Economics/55204.doc.htm.

5.Хвостенко Т. Емоційний інтелект як передумова успішної кар’єри / Т. Хвостенко [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.empatia.pro/emotsijnyj-intelekt-yak-peredumova-usp/.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ДОСЛІДЖЕННЯ СИСТЕМИ МАРКЕТИНГУ ПАТ КБ «ПРИВАТБАНК»
30.06.2017 10:21
ЧИННИКИ ФОРМУВАННЯ ТА ДОТРИМАННЯ ЕТИЧНОЇ ПОВЕДІНКИ В БІЗНЕСІ
30.06.2017 10:01
МОЖЛИВОСТІ ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
28.06.2017 19:14
ПРЕИМУЩЕСТВА НОВЫХ ТЕХНОЛОГИЙ МЕНЕДЖМЕНТА
23.06.2017 18:18
ОРГАНІЗАЦІЯ ЗБУТОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
20.06.2017 07:24
ВИКОРИСТАННЯ МЕРЧАНДАЙЗИНГУ У МАРКЕТИНГОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ РОЗДРІБНОГО ПІДПРИЄМСТВА
19.06.2017 17:40
ВНУТРІШНІЙ МАРКЕТИНГ ЯК ОСНОВНА КОНЦЕПЦІЯ НА ПІДПРИЄМСТВАХ СФЕРИ ПОСЛУГ
19.06.2017 17:29
ДОСЛІДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙ В МОТИВАЦІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
01.07.2017 17:42




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.233 сек. / Mysql: 1570 (0.181 сек.)