:: ECONOMY :: ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОМУНАЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ В УКРАЇНІ :: ECONOMY :: ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОМУНАЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ В УКРАЇНІ
:: ECONOMY :: ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОМУНАЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ В УКРАЇНІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОМУНАЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ В УКРАЇНІ

 
23.06.2017 18:00
Автор: Боднарчук Христина Юріївна, студентка Інституту економіки та управління в нафтогазовому комплексі Івано-Франківського національно технічного університету нафти і газу
[Секція 1. Економіка та підприємництво;]

Формування соціально-орієнтованої ринкової економіки в Україні можливе за умови комплексного, системного перетворення всіх її складових елементів, у тому числі й галузі комунального господарства. Пріоритетність перебудови галузі пояснюється її високою соціальною значущістю та істотним впливом на розвиток економічних взаємовідносин у державі. Тому дедалі більшого значення набуває створення оптимальних умов для функціонування підприємств комунального господарства, особливо в умовах реформування галузі та в процесі впровадження нових механізмів господарювання.

Об’єкти комунальної власності є основними ланками за допомогою яких місцеві органи влади мають змогу впливати на соціально-економічний розвиток території та забезпечити надання соціальних послуг [1, с. 237].

Враховуючи, що комунальні підприємства є складовою фінансового забезпечення стабільного розвитку території, економічною основою місцевого самоврядування, призначенні для вирішення житлово-комунальних проблем населення, проблеми їх існування залишаються актуальними.

Кризовий стан економіки не може забезпечити необхідного рівня фінансування комунальних підприємств, а в результаті підприємства не можуть виконувати свої основні завдання. Комунальні підприємства та організації потребують розроблення термінових заходів для виведення їх з кризового стану. 

Загалом, комунальне господарство включає: 

 санітарно-технічні підприємства (водопостачання, водовідведення та теплопостачання); 

 енергетичні (газопостачання, електропостачання, енергопостачання); 

 санітарно-гігієнічні (благоустрій, освітлення, санітарне очищення домоволодінь).

Фінансування діяльності комунальних підприємств може здійснюватись за рахунок власних (амортизаційні відрахування, частина прибутку суб’єктів господарської діяльності, спрямованої на розвиток виробництва та заощаджень трудового колективу); позикових (кредити банків та інших фінансово-кредитних установ, цільові державні кредити, кошти, отримані у формі кредитів від іноземних інвесторів, випуск боргових цінних паперів); залучених (коштів від продажу інвестиційних цінних паперів, пайових та інших внесків фізичних і юридичних осіб, лізинг). 

На сучасному етапі для виконання своїх прямих завдань комунальні підприємства потребують залучення додаткового фінансування, яке зможе стабілізувати їх діяльність, покращити стан технічної бази, оновити виробничі засоби.

Удосконалити фінансування таких підприємств можливо декількома способами. 

Насамперед необхідно внести зміни у процес надання бюджетної підтримки, так як зовсім відмовитися від дотацій з бюджету не можливо, враховуючи ту економічну ситуацію, в якій опинилася наша держава. При цьому необхідно, щоб бюджетна підтримка була чітко визначена в часі, стимулювала залучення інвестицій та мала програмний та цільовий характер.

Важливою також є зацікавленість підприємств у самофінансуванні, намагання залучати додаткові фінансові ресурси шляхом співпраці з інвесторами [2, с. 131 ].

Необхідно провести переобладнання підприємств комунальної форми власності, що сприятиме підвищенню ефективності їх роботи і відповідно збільшенню фінансових надходжень необхідних для їх діяльності та розвитку. Цього можна досягти, здійснюючи інвестування підприємств комунальної форми власності за допомогою лізингу або ж за рахунок передачі комунального підприємства в концесію. 

Концесія є сучасним інструментом залучення інвестицій, за допомогою якого можна забезпечити вирішення багатьох соціальних проблем міста, змінюючи схему фінансування розвитку соціальної інфраструктури і модернізації основних фондів комунальних об’єктів [3, с. 9].

Важливо запровадити таку фінансову політику, яка б заохочувала б залучення фінансових ресурсів з усіх доступних джерел; гарантувала б захист фінансових інтересів підприємств та місцевих громад; підтримувала б процедуру співпраці учасників при визначенні стратегічних соціально-екологічних і фінансових цілей розвитку комунального господарства.

Отже, на сучасному етапі перед державою постає завдання щодо створення сприятливого середовища для залучення інвестицій в розвиток комунального господарства, а підприємства в свою чергу мають забезпечити оптимальне розподілення та раціональне використання фінансових ресурсів завдяки побудові ефективного фінансового менеджменту. Удосконалення фінансового управління підприємств комунального господарства є головним завданням стабілізації їх фінансового стану.




Список використаних джерел

1.Герасимчук О. Проблеми фінансування комунальних підприємств в Україні / О. Герасимчук. // Сучасні тенденції розвитку бухгалтерського обліку та оподаткування: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (25 листопада 2016 р., м. Житомир). – 2016. – С.  237.

2. Козинець, Г. Удосконалення фінансування підприємств комунальної форми власності / Г. Козинець, С. П. Попова // Наукові записки : зб. наук. пр. - Кіровоград : КНТУ, 2010. – Вип. 10, ч. 2.  С. 131-136.

3. Скворцов І,Б. Поняття концесії та її основна проблематика / І.Б. Скворцов, Х.В. Горбова, П.І. Віблий // НАУЧНЫЕ ТРУДЫ SWORLD.  Черігів, 2017. – Вип. 23, – С. 9-10.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ОБ’ЄКТИВНА НЕОБХІДНІСТЬ ІНТЕНСИФІКАЦІЇ АГРАРНОГО ВИРОБНИЦТВА
29.06.2017 12:56
ВПЛИВ ДИНАМІКИ ЕКСПОРТУ ЗЕРНА НА ДОХОДИ УКРАЇНСЬКИХ СІЛЬГОСПВИРОБНИКІВ
27.06.2017 19:05
МЕХАНІЗМ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ФІНАНСОВОЇ СТІЙКОСТІ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ РИНКОВОЇ НЕСТАБІЛЬНОСТІ
27.06.2017 18:44




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.206 сек. / Mysql: 1599 (0.163 сек.)