Реклама в готельному бізнесі є цілеспрямованим поширенням інформації про готельний продукт з метою інформативного впливу на споживача для просування й продажу готельного продукту, сприяючого появі в покупця заінтересованості та бажання купити даний готельний продукт [1].
Для реклами готельних послуг характерні всі риси, властиві рекламі, проте вона має ряд специфічних рис, які засновані на особливостях самих послуг і особливостях готельного бізнесу [1]. Готельну рекламу характеризують інформаційна повнота і відповідальність за достовірність наданої інформації, вона відрізняється емоційністю і переконливістю. Цільова аудиторія готельної реклами роз'єднана географічно, у зв'язку з чим в рекламі поєднуються національні особливості приймаючої країни і інтернаціональний характер реклами. Не можна також не відзначити, що на ринку готельних послуг реклама як маркетинговий інструмент відіграє значну більшу роль, ніж на товарному ринку. Для того, щоб провести ефективну рекламну кампанію в готелі, необхідно враховувати особливості його роботи, а також загальні закономірності готельного бізнесу [4].
Успіх рекламної діяльності готелю доволі простий: для того, щоб заробляти більше потрібно давати своїм гостям більше, створювати їм свято, генерувати позитив й організовувати події, тобто готель повинен стати «фабрикою емоцій». Варто наголосити, що у місті де розташований готель, повинно активно й ефективно працювати програма маркетингу дестинації, а окремі івент-агенції повинні займатись організацією фестивалів, чемпіонатів та інших подій, які можна зробити самотужки командою.
Розвиток технологій, а, особливо, всесвітня мережа Internet дає змогу представити свої послуги ширше, оскільки, через Internet найлегше отримати інформацію з будь-якої точки земної кулі. Рекламувати своє готельне підприємство можна за допомогою таких інструментів як [2; 3]:
- реклама в Yandex, Google, портали;
- контекстна реклама, яка дасть точні відповіді на запити відвідувачів, що шукають послуги конкретного готелю;
- соціальні мережі (Facebook, Twitter, Instagram, You Tube).
Сьогодні соціальні мережі перетворюються в повноцінний канал продажів, і це, безумовно, змінить світ реклами. В той час, коли конкуренти борються ціною за клік в контекстній рекламі, можна отримувати десятки клієнтів щодня практично безкоштовно. Користувачі такої соціальної мережі, як Facebook є платоспроможною частиною населення, яка є основним споживачем готельних послуг, тому можна за допомогою постів поширювати інформацію про компанію. Алгоритм Facebook побудований таким чином, що чим більше «Like» та «Share» збирає пост, тим більша кількість друзів його побачать, оскільки в середньому 15-30% друзів бачать опубліковані матеріали [3].
Для того, щоб збільшити активність на сторінці у Facebook підприємства, слід розміщувати протягом дня мінімум чотири записи, на наступні теми:
- інформація про місто (наприклад, «Доброго ранку усім!» + фото з краєвидом міста);
- реклама (наприклад, «А ви вже відчули справжній комфорт? Ні? Так завітайте в готель»);
- анекдоти, цікавинки (смішні фото та цікаві побажання); цитати або факти про готель, фільми;
- акції (наприклад, «При проживанні 5 днів + 1 день в подарунок»); конкурси (наприклад, «Розмісти фото з тегом готелю, та отримай подарунок»); розіграші (наприклад, «Поділись записом та отримай шанс виграти вихідні у місті з проживанням у нас»);
- інформація про події, фестивалі міста (допоможе зацікавити користувачів відвідати місто);
- оголошення додаткових послуг: ресторану, бару, сауни, салону краси (додавши фото-звіт);
- фото персоналу, інтер'єру та номерів;
- привітання учасників сторінки з державним чи церковним святом;
- інформація про візити знаменитостей або поважних осіб (дозволить готелю підтримати образ бренду та підсилити його привабливість);
- опитування (залучить користувачів до активності сторінки готелю);
- обмін постами з іншими офіційними сторінками соціальної мережі;
- стимулювання користувачів, зацікавлюючи скільки у день/місяць/рік було відвідувачів (наприклад, «А Ви знаєте, що сьогодні у нас було найбільше відвідувачів у місяць?»);
- доступ для відвідувачів сторінки, щоб могли ділитись враженнями, а також фото;
- розміщення анонси івентів, які проходять, тобто розмістити попереднє коротке повідомлення, узагальнення про проведення окремої широкомасштабної акції, яка має відбутися найближчим часом, зі стислим викладом змісту;
- відео-відгуки клієнтів (Дозволить викликати більше довіри, ніж тексти невідомого походження. До того ж, клієнти самі будуть поширювати такі ролики. Це стосується не лише соціальної мережі Facebook, а також – You Tube);
- смайли та хеш-теги. Використання хеш-тегів зробить публікації доступними всім, кому цікавий пост, оскільки, пост стає доступний людям з такими ж інтересами, навіть якщо вони не підписані на оновлення сторінки готельного підприємства. Якщо правильно підібрати хеш-теги, вдасться залучити тисячі потенційних користувачів, «шанувальників» та клієнтів.
Отже, просування готельного продукту в мережі Інтернет загалом та через соціальні мережі, зокрема, є досить перспективним інструментом на сьогодні, що дає великі можливості для розвитку бізнесу.
Список використаних джерел:
1. Іванченко Р. Г. Реклама: Словник термінів / Всеукраїнський фонд сприяння розвитку книго-видання та преси / Р. Г. Іванченко. – Київ: Б.в., 1998. – 205 с.
2. Литовченко І. Л. Інтернет-маркетинг. Навчальний посібник – К.: Центр учбової літератури, 2011. – 332 с.
3. Ляхорская Татьяна. Интернет-маркетинг и социальные сети: [Електрон. ресурс]. – Режим доступу: http://propel.ru/pub/135.php
4. Миронов Ю.Б. Маркетинг в туризмі //Ю.Б. Миронов/: Опорний конспект лекцій.: Дрогобич: ДДПУ, 2005.
______________________
Науковий керівник: Бортнік Надія Василівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу, Львівський національний університет імені Івана Франка
|