Формування та реалізація ефективної маркетингової цінової політики забезпечить посередницьким підприємствам зростання обсягу товарообігу, оптимізацію витрат обігу та збільшення чистого прибутку.
Проблемам дослідження цінової політики на підприємстві приділяють увагу закордонні та вітчизняні вчені: Абакумова О. Г., Тормоса Ю. Г., Єрухимович І. Л., Павленко А. Ф., Корінєв В. Л., Примак Т. О., Ж.-Ж. Ламбен, Дугіна С. І., Бєляєв В. І., Т. Амблер, Нікітін С. М., Салімжанов І. К., Шемятихіна Л. Ю., Волков О. І., Скляренко В. К., Балабанова Л.В., Власова Н. О.та ін.
Для кращого вивчення цієї проблеми було проведено дослідження цінової політики дистриб’юторів молока та молочної продукції в Криворізькому регіоні. Аналіз формування та реалізації маркетингової цінової політики фірм продемонстрував, що ціни та цінова політика виступають однією з головних складових їх маркетингової діяльності.
Основною метою ціноутворення більшості посередницьких підприємств на регіональному ринку є максимізація обсягів продажу. Результати проведеного дослідження свідчать про те, що основним недоліком у ціновій політиці фірм є слабкий рівень дослідження кон’юнктури регіонального ринку молока та молочної продукції.
Дослідження системи цінностей споживачів показали, що найбільшу важливість покупці молочної продукції надають таким параметрам, як: ціна, якість, фірма-виробник, відсутність у складі товару шкідливих речовин.
Для підвищення ефективності цінової політики пропонується переорієнтувати процес ціноутворення на маркетинговий – орієнтований на дослідження ринку й потреби.
Цінова політика посередницьких підприємств має постійно коригуватися у відповідності з поточними ринковими умовами. Процес ціноутворення дистриб’юторів має передбачати аналіз попиту, витрат, цін конкурентів, вибір методу ціноутворення і формування цінової стратегії.
Для розробки стратегічних маркетингових рішень з цін, які дозволять підвищити ефективність діяльності та одержати конкурентні переваги фірми на ринку необхідно проводити моніторинг цін конкурентів. Інформаційне забезпечення процесу дослідження цін конкурентів, як правило, має низький рівень та не відповідає вимогам.
При дослідженні маркетингової цінової політики основних конкурентів фірмам слід звернути увагу на загальне співвідношення ціни та собівартості, чи досліджується ціни на продукцію конкурентів, чи досліджується попит на товар, хто приймає рішення щодо методу ціноутворення, чи аналізується рівень загальних витрат, яким чином формується цінова стратегія та чи кореспондується вона із загальною маркетинговою стратегією посередника.
Список використаних джерел:
1. Балабанова Л.В. Цінова політика торговельного підприємства в умовах маркетингової орієнтації : монографія / Л.В. Балабанова, О.В.Сардак. – Донецьк : ДонДУЕТ ім. М.Туган-Барановського, 2003. – 149 с.
2. Власова Н. О. Формування ефективної цінової політики підприємств торгівлі на продовольчі товари [Текст] : монографія / Власова Н. О., Безгінова Л. І., Гросул В. А., Дядюк М. А., Зубков С. О., Кушнір Т. Б., Мелушова І. Ю., Мілаш І. В., Смольнякова Н. М., Сукачова С. М., Филипенко О. М., Чорна М. В. ; Харк. держ. ун-т харч. та торгівлі. – Х. : ХДУХТ 2012. – 376 с.
3. Тормоса Ю. Г. Ціни та цінова політика : навч.-метод. посіб. для самост. вивч. дисц. / Ю. Г. Тормоса. – К. : КНЕУ, 2013. – 91 с.
|