Концептуальні засади реформування середньої освіти «Нова школа. Простір освітніх можливостей» [1] формують ідеологію змін, які буде реалізовувати підготовлений до прийняття Верховною Радою у другому читанні Закон «Про освіту» [2]. Одне з головних завдань реформування – стимулювання та розвиток інноваційних процесів в освіті. Але впровадження в освітній простір України тьюторних технологій вимагає уважного аналітичного підходу до перших результатів їх застосування за науково-дослідною роботою «Тьюторська технологія як засіб реалізації принципу індивідуалізації в освіті» [3]. На мікрорівні освітня установа є суб'єктом різних видів діяльності — як освітньої, так і не освітньої [4, с. 34]. До останньої відносяться такі її види, як наукова, управлінська, фінансова, зростає маркетингова складова залучення інших фінансових джерел розвитку школи. Л. Бойко-Бойчук, Ю. Буй соціальну складову відзначають в якості стратегічної перспективи розвитку організацій [6, 7]. Це визначення можна застосувати до використання тьюторних технологій, що дають поштовх розвитку українських навчальних закладів - учасників експерименту та ініціативних прихильників цього напрямку. Ризики незабезпечення інноваційного проекту «Тьюторська технологія як засіб реалізації принципу індивідуалізації в освіті» достатнім рівнем фінансування включають в себе: ризик неотримання коштів, необхідних для розробки інноваційного проекту; ризик неотримання фінансових коштів в результаті неправильно обраного методу фінансування. Останнє означає, що орієнтація лише на бюджетне фінансування, відмова від участі у відповідних грантових, волонтерських, благодійних програмах може ускладнити виконання науково дослідної роботи. Тому алгоритм спільного фінансування інноваційного освітнього процесу на території, наприклад, об`єднаної територіальної громади має бути вибудуваний на договірних засадах, адже одним із шляхів подолання кризових процесів в освітній галузі є забезпечення саме інноваційного характеру української освіти.
Список використаних джерел:
1. Концепція «Нова школа. Простір освітніх можливостей». - 21 серпня 2016 р. - [Електронний ресурс] - Режим доступу: mon.gov.ua/Новини%202016/08/21/2016-08-17-3-.pdf
2. Проект Закону «Про освіту» № 3491від 4.04.2016 р. - [Електронний ресурс] - Режим доступу: w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=58639
3. Тьюторська технологія як засіб реалізації принципу індивідуалізації в освіті - [Електронний ресурс] - Режим доступу: https://sites.google.com/.../tutorskatehnologiaak
4. Заблоцький Б.Ф. Економіка й організація інноваційної діяльності : навч. посіб. / Б. Ф. Заблоцький. – Львів: Новий світ, 2007. – 456 с.
5. Про затвердження Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності. - Наказ МОН України від 7.11.2000 р. № 522 зі змінами та доповненнями . - [Електронний ресурс] - Режим доступу: zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0946-00
6. Бойко-Бойчук Л. В. Поняття «соціальна інновація»: типи визначень, приклади застосування / Л. В. Бойко-Бойчук // Наука та інновації, 2009. –Т. 5. – № 3. – С. 94–99.
7. Буй Ю.В. Соціальні інновації: сутність та класифікація [Електронний ресурс] / Ю.В. Буй, Л.Д. Мельниченко. – Режим доступу: http://Conference.SPKNEU.ORG
|