Сучасні світові готельні мережі мають всі можливості для надання високоякісного сервісну, які визначено у її статутах обслуговування. Враховуючи конкуренцію на готельному ринку та зростання очікувань гостей закладу готельного господарства, керівники готелів, зосереджують свою увагу не тільки на розробці заходів з підтримки конкурентоспроможного стану готельної інфраструктури, а й на оперативному управлінні самим виробництвом, адже і від цього залежить ефективність успішного бізнесу [1].
Впровадження в систему управління готелями моделей, які відповідають світовим стандартам, є великою проблемою, яка зумовлена політикою розвитку готельного господарства. Вихід готельних мереж на український ринок, зумовив необхідність розвитку своєї організаційної культури. Кожна країна має свою унікальну культуру. Саме тому не варто повністю переймати модель закордонних країн. Для створення своєї ефективної моделі достатньо запозичити деякі структури й механізми зв'язків корпоративних проектів.
Організаційна культура – це модель ключових цінностей, вірувань і норм, спільних для всіх членів колективу, які передають новим членам колективу як істинні та єдино правильні. Це своєрідна аура організації, що об’єднує всі підрозділи й всіх членів колективу в єдиний організм, який злагоджено функціонує за визначеними правилами та процедурами й по суті спрямований на досягнення спільної мети [2].
Міжнародна готельна мережа – це довгострокове взаємовигідне об'єднання готельних підприємств, а також фірм супутніх галузей в єдину структуру і систему стратегічного співробітництва з метою створення спільних відмінних компетенцій [3].
Організаційна міжнародна готельна мережа – це об’єднання готельних підприємств та фірм супутніх галузей в єдину структуру, з різними моделями ключових цінностей, вірувань і норм, з метою обміну досвіду та створенню єдиної організаційної культури.
Готель Reikartz є прикладом організаційної культури, що обслуговує специфічне коло споживачів та не має потреби до швидких змін. Його культура формувалася протягом довгого періоду і на сьогоднішній день є ідеальним зразком для інших компаній, які тільки розпочинають свій шлях в індустрії гостинності. Особлива модель організаційної культури готелю Reikartz базується на моделі Е. Шейна. Вона складається з шести процесів, що забезпечують внутрішню інтеграцію членів колективу. На основі моделі Е. Шейна охарактеризуємо унікальну модель організаційної культури готельної мережі Reikartz (див.табл.1)[4]:
Таблиця 1
Модель організаційної культури готельної мережі Reikartz
Підводячи підсумки можна зазначити, що правильна модель організаційної культури – це досить таки важливо, оскільки саме чіткість управління впливає на роботу персоналу, а саме на конкурентоспроможність готелю. Саме тому потрібно формувати і розвивати в готельному комплексі таку модель організаційної культури, яка сприятиме покращенню взаємовідносин між директором і підлеглими, завдяки чому персонал і власник будуть задоволенні ефективною роботою готелю. З метою здійснення стратегічних завдань, керівництву готелю варто детально вивчати особливості галузі та специфіку своїх людських ресурсів. Визначити індивідуальність своїх співробітників і галузі, досягти вміння ефективно використовувати кожного окремого співробітника, ось головне завдання керівника. Саме таким способом можна досягти зростання ефективності функціонування готельного комплексу, формування позитивного його іміджу в очах клієнтів, а відповідно, і посилення його конкурентоспроможності.
Список використаних джерел:
1. Кулакова Н.Г. Актуальные проблемы формирования организационной культуры гостиничного комплекса //Вестник СПбГУ. сер 5. 2006. Вып. 4. с.43.
2. Кальницька М.О., Вплив організаційної культури на інноваційний потенціал підприємства / М.О.Кальніцька // Вісник Дніпропетровського університету. Серія «МЕНЕДЖМЕНТ ІННОВАЦІЙ», 2015. Випуск 5.
3. Катькало В.С. Международные гостиничные сети: специфика организации и типология стратегий развития. Часть 3 / В.С. Катькало, В.Н. Мукба [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://tourlib.net/statti_tourism/katkalo.htm.
4. Сагдєєва Д.Р., Кальницька М.О., Організаційна культура підприємств гостинності на прикладі готелю Reikartz / Д.Р.Сагдєєва, М.О.Кальніцька // Стратегія економічного розвитку країн в умовах глобалізації: зб. наук. праць VII Міжнар. наук. – практ. конф. молодих учених та студентів, 12 січ. 2017 р.: у 2 т. – Дніпро: Біла К.О.,2017 – 67 с.
|