:: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ МАРКЕТИНГОВИХ СТРАТЕГІЙ ПІДПРИЄМСТВ ХАРЧОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ :: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ МАРКЕТИНГОВИХ СТРАТЕГІЙ ПІДПРИЄМСТВ ХАРЧОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ
:: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ МАРКЕТИНГОВИХ СТРАТЕГІЙ ПІДПРИЄМСТВ ХАРЧОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОСОБЛИВОСТІ МАРКЕТИНГОВИХ СТРАТЕГІЙ ПІДПРИЄМСТВ ХАРЧОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ

 
23.12.2016 14:05
Автор: Романенко Ольга Олександрівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту і маркетингу, Київський національний лінгвістичний університет, м. Київ, Україна
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;]

Досягнення конкурентних переваг потребує від підприємств харчової промисловості здійснити аналіз власних внутрішніх конкурентних переваг. Це дозволить досягти необхідного рівня конкурентоспроможності підприємства і сформувати базову маркетингову стратегію. 

При формуванні базової маркетингової стратегії харчового підприємства доцільно виділити такі етапи (рис.1.)




Рис.1. Етапи базової маркетингової стратегії підприємств харчової промисловості.

До особливостей розвитку харчової промисловості України можна віднести такі: наявність великої сировинної бази, широкий асортимент виробленої продукції, гостра конкуренція, високий ступінь інтегрованості з сільським господарством, насиченість ринку продуктами харчування.

Враховуючи специфіку підприємств харчової промисловості, можна виділити маркетингові стратегії, які мають особливу актуальність на цьому ринку. [1,2,3]

«Стратегія слідкування за  лідером» - застосовується на підприємствах, які копіюють у продуктовій політиці конкурентів. Ця стратегія орієнтована на використання низьких цін. Її ефективно використовувати у тому випадку, якщо продукція є однорідною, а витрати на маркетинг – низькими. У харчові й промисловості ця стратегія поширена серед підприємств, що випускають бакалійні вироби.

«Стратегія захисту ринкових позицій» використовується підприємствами харчової промисловості, які випускають також однорідну продукцію і знаходяться у зоні високих цін. Використання маркетингових інструментів у цій стратегії обмежене. Основною стратегічною метою підприємства стає збереження ринкової частки. Цю стратегію використовують, як правило, підприємства цукрової, борошномельної та консервної промисловості. 

«Стратегія проникнення на ринок» використовується підприємствами, які прагнуть використати свої цінові конкурентні переваги за рахунок зниження витрат. Ця стратегія широко застосовується в м’ясній, ковбасній і молочній промисловості.

«Стратегія створення інноваційних продуктів» орієнтована на вдосконалення якості продукції, яка виробляється, та її диференціації. Підприємства харчової промисловості, що використовують цю стратегію, витрачають значні кошти на маркетинг і просування нових товарів. Ця стратегія також застосовується на ринку м’ясної і ковбасної продукції, дуже популярна на ринку напоїв і пива, а також її використовують лідери молочнопереробних підприємств. 

«Стратегія створення інноваційних продуктів» припускає формування конкурентних переваг за рахунок створення принципово нових продуктів або технологій, яких не мають конкуренти, – використання мережі Інтернет та інноваційно-комунікаційних технологій. Підприємства, що використовують цю стратегію, мають можливість отримання надприбутків, оскільки впровадження інновацій завжди несе за собою високу рентабельність внаслідок унікальності продукту.

Вибір стратегії для харчового підприємства залежить від рівня конкуренції в галузі, динаміки попиту, займаної ринкової частки, життєвого циклу продукції та рівня впровадження інновацій. Специфіка функціонування підприємств харчової промисловості дозволяє виділити особливості, які впливають на формування маркетингової стратегії:

- сезонність у роботі галузей, які переробляють сільськогосподарську сировину, що позначається на завантаженості виробничих потужностей;

- високий рівень витрат матеріальних ресурсів. При цьому велике значення має якість початкової сировини і матеріалів на кінцевий продукт;

- обмежені терміни придатності і швидке псування продукції.

Для підтримки попиту і згладжування сезонних коливань у попиті на продукти харчування необхідно випускати інноваційні продукти та забезпечити високу мотивацію і кваліфікацію персоналу, що працює на підприємствах харчової промисловості. При формуванні маркетингової стратегії підприємств харчової промисловості необхідно зважати на специфіку функціонування галузі в сучасному інформаційному суспільстві.




Список використаних джерел:

1. Покрашинская Н.В. Особенности формирования стратегий развития предприятия пищевой промышленности [ Електронний ресурс] / Н.В. Покрашинская // НИУИТМТО. Серия экономика и экологический менеджмент. – 2014. - №1. – Режим доступу: http: // economics. ihbt. ifmo.ru / ru / article / 11095 / osobennosti_formirovaniya_strategiy_razvitiya _predpriyatiy

_pischevoy_ promyshlennosti. htm

2. Скопенко Н.С. Перспективы развития пищевой промышленности Украины на основе формирования интегрированных структур. ( Бізнес-інформ. – 2014. №4. – С. 130–135). [Електронний ресурс] / Н.С.Скопенко. // Scient – Режим доступу: http: // www. swold. com. ua / index. php / ru / economy / business-sectors-oftheeconomy / 2015-skopenko-ua.

3. Романенко О.О. Специфіка маркетингової стратегії підприємств харчової промисловості. / О. Романенко // Вісник Хмельницького Національного університету. – Хмельницький, 2014. - №3, Т. 1 (212). – С. 78-86. – Режим доступу: http: // epifanova. Vk. Vntu. Edu. Ua / filecdb74c1eee6017a1436308a7dd49de0f.pdf

________________________

Науковий керівник: Решетнікова Ірина Леонідівна, доктор економічних наук, професор, професор кафедри маркетингу ДВНЗ «Київський національний економічний університет ім. В. Гетьмана»



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
МАРКЕТИНГОВІ КОМУНІКАЦІЇ ЯК ІНСТРУМЕНТ ДИФЕРЕНЦІАЦІЇ ТОВАРУ НА ПРИКЛАДІ ТМ «ROSHEN»
29.11.2016 18:08
ОЦІНКА РІВНЯ ІННОВАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БУДІВЕЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ РЕГІОНІВ УКРАЇНИ
18.12.2016 12:03
НАПРЯМИ ВПРОВАДЖЕННЯ СИСТЕМИ АДРЕСНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ПІДТРИМКИ НАСЕЛЕННЯ В УКРАЇНІ
18.12.2016 12:01
ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВ ПРОМИСЛОВОСТІ РЕГІОНУ
18.12.2016 11:59
УПРАВЛІННЯ ЕКОНОМІЧНИМ РОЗВИТКОМ РЕГІОНІВ УКРАЇНИ
18.12.2016 11:46
СТИМУЛЮВАННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ БУДІВЕЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ РЕГІОНУ
18.12.2016 11:39
НАПРЯМИ РОЗВИТКУ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА РЕГІОНУ
18.12.2016 11:34
ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ БУДІВЕЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ РЕГІОНІВ УКРАЇНИ В УМОВАХ КРИЗИ
18.12.2016 11:30
МЕХАНІЗМ ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-РЕСУРСНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МАШИНОБУДІВНОГО КОМПЛЕКСУ УКРАЇНИ
18.12.2016 11:26
ФОРМУВАННЯ ВІТЧИЗНЯНОГО РИНКУ МЕДИЧНОГО СТРАХУВАННЯ В УКРАЇНІ
18.12.2016 11:20




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.205 сек. / Mysql: 1599 (0.159 сек.)