Сучасні тенденції розвитку ринку вимагають постійної зміни підходів до споживача, тобто необхідно враховувати всі фактори, що впливають на вибір споживача.
З розвитком економіки, з появою нових технологій, з автоматизацією і, як наслідок, полегшенням випуску товарів, з'являється все більше виробників на ринку. В результаті цього посилюється конкуренція і розширюється ринкова пропозиція, а це, в свою чергу, провокує виробників на випуск більш якісних продуктів і на надання більш якісних послуг.
Маркетологи успішних американських компаній вважають за необхідне точне знання свого споживача за допомогою засобів зворотного зв'язку. Кейсі Келлер (виконавчий директор в H.J. Heinz Co.) сказав: «Якщо ви не проводите хоча б один день на тиждень, спілкуючись зі своїми споживачами, намагаючись зрозуміти, хто вони і що роблять, - ви просто не робите свою роботу» [1].
Серед нововведень слід відзначити використання таких понять як «традиційний маркетинг» і «новий маркетинг». Перший спрямований на збільшення продажів і прибутку, а «новий маркетинг» має на увазі збільшення вартості бізнесу.
До того ж з'являються нові і псевдонові напрямки маркетингу. Так, в ужиток економістів входить:
Вертикальний маркетинг - використання нових напрямків для старих ідей. Наприклад, до нього відносяться такі методи: модуляція; варіювання розмірами; спрощення форм оплати покупок та ін [3].
Вторинний маркетинг заснований на використанні нових ідей. Найчастіше, це комбінація 2-х ідей для створення однієї. Наприклад, інтернет-кафе, кіндер-сюрприз тощо. Вторинний маркетинг зараз користується найбільшою популярністю, так як вертикальний веде до фрагментації ринку.
Вірусний маркетинг. Інформація про той чи інший продукт передається при особистій зустрічі або ж через Інтернет. Але ж це давно забутий прийом «з вуст в уста».
Маркетинг розваг. Ідея запрошення ключових клієнтів на спортивні заходи, в ресторани з метою передачі їм емоційних вражень, створення у них почуття причетності до даного способу життя. Сюди ж відноситься надання в літаку пасажирам незвичайних послуг: масажу, манікюру, казино, що дають нові враження [2].
На закінчення, виходячи з тенденцій розвитку маркетингу, хотілося б сформувати основні вимоги до маркетологів:
1. Маркетологи повинні бути творцями, одержимими духом підприємництва. Вони повинні постійно виробляти нові ідеї, щоб їх підприємство було конкурентоспроможним.
2. Маркетологи повинні бути в певному сенсі психологами, щоб краще розуміти споживача. Вони повинні бути досить комунікабельними, щоб знаходити спільну мову з людьми різних світоглядів, звичок і характерів.
Список використаних джерел:
1. Албитов А. CRM [Електронний ресурс] / А. Албитов, Е. Соломатин – Режим доступу до ресурсу: http://www.cfin.ru/itm/crmreview.shtml.
2. Голубков Е. П. Основы маркетинга. / Е. П. Голубков, 2014. – (Учебник. 2-е изд.).
3. Котлер Ф. Основы маркетинга. / Ф. Котлер. – СПб: Вивиан, 2014.
|