В умовах глобальної конкуренції за ресурси розвиток інформаційно-комунікаційних технологій відіграє вагому роль у фінансово-економічних процесах щодо їх формування та використання, змінює глобальний вектор взаємовідносин між його учасниками. До основних переваг використання інфокомунікаційних технологій можна віднести: економію коштів та часу; використання сучасних методів та управлінських рішень; зміну системи ієрархічної комунікації на більш демократичну, оптимізацію процедури створення інфокомунікаційного простіру рівноцінними не залежними один від одного учасниками та ін. Цілком логічним є те, що ці зміни відображаються на процесі пошуку інвестицій та створюють нові підходи щодо оптимізації зазначеного процесу.
Раніше, коли обмін інформацією був значно повільніший, пошук інвестицій був тісно пов’язаний з географічним положенням підприємця. У наш час, технологічний прогрес відкриває нові методи для співпраці організацій та підприємств, нівелюючи географічні обмеження. До таких нових методів залучення інвестицій можна віднести те, що вже більшість інвест-програм реалізуються з використанням інтернет-порталів, де відбувається збір заявок від підприємців, що претендують на фінанси інвесторів.
Розглянемо вплив інфокомунікаційних технологій на класичні види інвестування, які були розповсюджені ще до його виникнення, а також нові види, що виникли завдяки його розвитку.
Отримання інвестицій від бізнес - інвесторів з виникненням інтернет мереж стає більш розповсюдженим явищем в інтернаціональних відносинах. Створені мережі, де інвестори з усього світу розміщують інформацію щодо типу інвестицій з якими вони працюють, а також контактні дані та загальну інформацію. Одними з найпопулярніших таких ресурсів є Funded.com, Angel Capital Association (angelcapitalassociation.org), Angel Investment Network (angelinvestmentnetwork.us). Такі ресурси дозволяють підприємцям та інвесторам контактувати та співпрацювати навіть якщо вони розташовані на різних материках. Головною перевагою таких мереж є легкість пошуку інвесторів підприємцями та навпаки. До виникнення таких ресурсів підприємцям було значно важче вийти на контакт з інвестором, та й навіть дізнатись про їх існування. З розвитком Інтернету ці процеси стали простими та доступними.
Утворюються Інтернет-платформи, які допомагають запустити різноманітні стартапи. Вони містять корисну інформацію та поради як втілити в життя проект, а також об’єднують підприємців з різних куточків світу. Такі портали також містять інформацію щодо контактів з можливими інвесторами. Найвідомішими платформами є sturtups.co та gust.com. Вони є прикладом того, як інформаційна революція спрощує процес реалізації ідеї в бізнес-проект.
Аналогічні платформи створені для бізнес-інкубаторів та акселераторів. Такі організації пропонують допомогти підприємцю в реалізації його ідеї. За означені послуги вони отримують відповідну частку акцій або прибутку створеної компанії. Серед таких платформ найбільш відомими є 500Startups, TechStars, Ycombinator.
Найбільшим специфічним інтернет - методом пошуку інвестицій є краудфандинг. Це механізм фінансування проектів, коли кожна окрема зацікавлена людина може внести певну кількість коштів, отримавши натомість певну винагороду. Таке явище могло мати місце і до розвитку інфокомунікаційних технологій, але не було можливості зібрати великі кошти, оскільки не було масового та глобального механізму розповсюдження інформації про проект та пропозицій вкласти в нього гроші. Зібрати кошти на реалізацію своєї ідеї можна за допомогою відповідних інтернет-порталів, найвідомішим з яких є Kickstarter. Таке “фінансування натовпом” можливе тільки завдяки глобальній мережі, де підприємці можуть запропонувати вкласти кошти в свій проект величезній кількості окремих користувачів мережі.
Поряд із зазначеними змінами можна відмітити, що не змінилися алгоритми отримання фінансів для розвитку підприємства з банків. У цьому випадку технології лише роблять процес дещо зручнішим, завдяки електронним фінансовим транзакціям та зберіганню фінансів в віртуальному, електронному вигляді.
Отже, на розглянутих прикладах було висвітлено яким чином розвиток інфокомунікаційних технологій впливає на методи пошуку інвестицій, які нові методи з’явилися та на яких ресурсах вони представлені. Показано, наскільки більше можливостей з’явилося у підприємців для реалізації своєї ідеї та наскільки зручнішими та доступнішими стали наявні механізми. Такий розвиток зумовлений глобальністю мережі інтернет, а також його швидкістю передачі інформації.
Список використаних джерел:
1. Де збирати гроші: Kickstarter vs Indiegogo? [Електронний ресурс]: Журнал “Forbes Україна” . – Режим доступу: http://forbes.net.ua/opinions/1398348-gde-sobirat-dengi-kickstarter-vs-indiegogo
2. Ньюлендс М. 10 способів пошуку інвесторів для Вашого стартапу [Електронний ресурс]: Журнал „Forbes”.- Режим доступу: http://www.forbes.com/sites/mnewlands/2015/07/06/10-way-to-find-investors-for-your-startup/#6f45d367295e
3. Rouben Indjikian, Donald S. Siegel The Impact of Investment in IT on Economic Performance: Implications for Developing Countries// World Development. -2005. - vol.33, issue 5, pp.681-850.
|