:: ECONOMY :: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ: ІСТОРИЧНИЙ РОЗВИТОК ТА СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ФУНКЦІОНУВАННЯ :: ECONOMY :: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ: ІСТОРИЧНИЙ РОЗВИТОК ТА СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ФУНКЦІОНУВАННЯ
:: ECONOMY :: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ: ІСТОРИЧНИЙ РОЗВИТОК ТА СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ФУНКЦІОНУВАННЯ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ: ІСТОРИЧНИЙ РОЗВИТОК ТА СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ФУНКЦІОНУВАННЯ

 
14.12.2016 18:14
Автор: Шевчук Олена Дмитрівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри аудиту та державного контролю, Вінницький національний аграрний університет; Поліщук Віта Віталіївна, магістрант, Вінницький національний аграрний університет
[Секція 3. Облік, статистика і аудит;]

Державний аудит відноситься до інтелектуальної діяльності, яка складається із дослідження фінансово-господарської діяльності підконтрольного об’єкту з метою сприяння удосконалення системи управління та підвищення прибутковості такої діяльності. Аудит дає змогу зменшити кількість проблемних питань, пов’язаних з діяльністю органів державного і комунального сектору. З метою вдосконалення системи державного управління, необхідно постійно проводити оцінку ефективності державного аудиту для приведення його у відповідність з потребами сьогодення [1].

Аудит має багатовіковий період розвитку. Розвиток державного аудиту в Україні відбувався в такій послідовності: створення перших аудиторських структур (1987-1992 рр.); формування нормативно-правової бази аудиту в Україні (1993-1998 рр.); проведення аудиту та посилення монопольного середовища представників провідних іноземних аудиторських послуг в Україні (1999-2005 рр.); вивчення можливостей використання аудиту в державному секторі [2].

У 2010 р. відповідно до Указу Президента України Головне контрольно-ревізійне управління України було реорганізовано у Державну фінансову інспекцію України. У подальшому в 2015 р. постановою Кабінету Міністрів України Держфінінспекцію реорганізовано шляхом перетворення у Держаудитслужбу [3].

Державна аудиторська служба України є центральним органом, що  реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, а також вносить пропозицій щодо її формування. Органи Державної аудиторської служби України здійснюють незалежний державний фінансовий контроль від імені Уряду, їх діяльність регламентується такими основними нормативно-правовими актами, як  Бюджетний кодекс України, Закон України та постанова Кабінету Міністрів України.

На даний час в системі державного аудиту України існують наступні проблеми: 

- не здійснюється незалежний фінансовий аудит  ефективності реалізації економічних і соціальних проектів, що підтримуються міжнародними фінансовими організаціями.

- законодавство України не передбачає належного відшкодування втрачених державних фінансів та належної відповідальності посадових осіб за порушення фінансової дисципліни, строків зберігання або знищення фінансових документів, протидію контрольним діям.

- система державного внутрішнього фінансового аудиту в Україні не має достатнього наукового, інформаційно-технічного та кадрового забезпечення в частині впровадження в практику сучасного вітчизняного та зарубіжного досвіду, розроблення та реалізації новітніх інформаційно-програмних проектів, задоволення потреб у підготовці кадрів та підвищенні їх кваліфікації[3].

Основними стратегічними напрямами розвитку державного аудиту в Україні є: 

- створення сучасної системи державного фінансового аудиту, що  потребує врахування традицій країни у сфері державного управління, державного та адміністративно-територіального устрою і процесу його удосконалення, узгодження із загальними принципами та пріоритетами фінансової (зокрема в бюджетному процесі) і майнової політики, а також з процесом реформ, що проводяться у цій сфері;

- проведення обговорень та консультацій за участю представників органів державної влади та громадськості для забезпечення належного сприйняття, розуміння та відповідального ставлення до подальшого розвитку системи державного фінансового аудиту;

- реалізація в окремих міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади пілотних проектів із запровадження нової моделі системи внутрішнього аудиту та внутрішнього контролю;

- забезпечення відкритості і прозорості діяльності усіх суб’єктів державного фінансового аудиту, посилення їх взаємодії з громадськістю та засобами масової інформації.

Слід відзначити, що в умовах спрямованості України на відповідність стандартам Європейського Союзу, Держаудит служба України здійснює реалізацією реформи державного фінансового аудиту за трьома основними напрямами: нормативно-правове та методологічне забезпечення; підготовка кадрів та інформаційне забезпечення; організаційно-структурні зміни[3].

З огляду на зазначене та з урахуванням принципу ефективності бюджетної системи, державний фінансовий аудит слід розвивати у комплексі з проведенням адміністративної реформи та реформи адміністративно-територіального устрою на демократичних засадах. Реформувати систему державного фінансового аудиту слід з урахуванням досвіду країн - кандидатів у члени ЄС.




Список використаних джерел:

1. Дікань Л.В. Державний аудит: навчальний посібник / Л. В. Дікань, Ю. О. Голуб, Н. В. Синюгіна. – К.: Знання, 2011. – 503 с.

2. Загородній А.Г. Аудит: теорія і практика: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / А.Г. Загородній, М.В. Корягін, А.В. Єлісєєв та ін.; Нац. ун-т "Львів. політехніка". – 2-е вид., перероб. і допов. – Львів, 2010. – 453 с.

3. Державна аудиторська служба України [Електронний ресурс]. – 2016. – Режим доступу до ресурсу: http://www.dkrs.gov.ua/kru/uk/index.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
СИСТЕМА ПОКАЗНИКІВ КОНТРОЛЮ ЗА ЕКОЛОГІЧНИМИ ВИТРАТАМИ
19.12.2016 12:29
МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ СТАТИСТИЧНОГО АНАЛІЗУ ЕКОНОМІЧНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ МАШИНОБУДІВНОГО ПІДПРИЄМСТВА
17.12.2016 21:18
АУДИТ РОЗРАХУНКІВ З ПОКУПЦЯМИ І ЗАМОВНИКАМИ В УПРАВЛІННІ ПІДПРИЄМСТВОМ
17.12.2016 17:16
ЕКОНОМІЧНА СУТНІСТЬ БЕЗГОТІВКОВИХ РОЗРАХУНКІВ
16.12.2016 19:37
АУДИТ ФІНАНСОВИХ РЕЗУЛЬТАТІВ
16.12.2016 19:20
БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК ОРЕНДНИХ ОПЕРАЦІЙ ЗГІДНО НАЦІОНАЛЬНИХ ТА МІЖНАРОДНИХ СТАНДАРТІВ БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ
16.12.2016 17:19
СУТНІСТЬ ІНТЕГРОВАНОГО БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ
16.12.2016 17:13
ГОТОВА ПРОДУКЦІЯ ЯК ОБЛІКОВО-ЕКОНОМІЧНА КАТЕГОРІЯ
16.12.2016 15:51
ПОДАТОК НА ДОХОДИ ФІЗИЧНИХ ОСІБ У КОНТЕКСТІ ЗМІН ЗАКОНОДАВСТВА
15.12.2016 20:16
ПОДАТКОВІ НАДХОДЖЕННЯ В РОЗРІЗІ РЕГІОНІВ
15.12.2016 17:54




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.512 сек. / Mysql: 1599 (0.431 сек.)