У системі охорони здоров'я сьогоденні вимоги до розвитку менеджменту, безпосередньо пов'язані з необхідністю прийняття нових організаційних цінностей, проведенням реформування і введення нового стилю управління та навичок. З'явилася гостра необхідність того, що менеджери різних рівнів повинні готуватися до нових ролей лідерів і «агентів змін»[1].
Метою запропонованого нами дослідження є визначення основних напрямків розвитку лідерських компетенцій для вдосконалення процесу управління медичним закладом та персоналом. Ці компетенції є необхідною основою для навчання та розвитку лідерів в галузі охорони здоров'я.
Подана піраміда компетенцій управлінців в сфері охорони здоров'я, до складу якої включені наступні компетенції: базові, функціональні, менеджерські, лідерські. Базові менеджерські компетенції визначені як пріоритетні для розвитку менеджерів.
Для побудови моделі оцінки, були сформульовані лідерські компетенції менеджерів в галузі охорони здоров'я, які були структуровані їх в 6 основних груп: самовдосконалення і розвиток особистісних якостей і навичок, особиста організаційна ефективність, лідерство на інших, управління змінами, інноваційність, орієнтація на результат.
Набір повноважень, визначених для конкретної позиції та місце в ієрархії організації можуть бути використані в якості окремого профілю оцінки / атестації.
Для кожної компетенції можуть бути отримані основні поведінкові показники (індикатори) для ступеня виявлення наявних знань і їх використання в діяльності, визначивши три рівні для оцінки компетентності:
1. Перший рівень: «компетентність у вимогах до позиції»:
- «0» балів – відсутня компетенція;
- «1» вкрай незадовільно ;
- «2» слабко розвинута.
2. Другий рівень: «компетенції щодо основних вимог до займаної посади»:
–«3» задовільно;
–«4» добре ;
– «5» дуже добре.
3. Третій рівень: «компетенції перевищують основні вимоги до займаної посади»:
–«6» відмінно;
–«7» винятково.
Три рівня відповідають істотним, якісним відмінностям в управлінні визначеними компетенціями, які можуть піддаватися моніторингу та оцінці щодо кількісної сукупності поведінкових показників, включених в опис кожної з компетенцій.
Представлений набір компетенцій є основою для впровадження професійних стандартів управління та керівництва в сфері охорони здоров'я. Запропонована модель може бути використана для визначення якості загального керівництва для установ та організацій охорони здоров'я.
Список використаних джерел:
1.Барскова Г. Н. Руководители здравоохранения о проблемах руководящих кадров / Г. Н. 1. Барскова, А. А. Князев, А. А. Смирнов // Социальные аспекты здоровья населения. — 2010. — № 15. — С. 9–16.
|