:: ECONOMY :: МЕТОД КОНФЕРЕНЦІЇ ІДЕЙ В ОЦІНЮВАННІ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ :: ECONOMY :: МЕТОД КОНФЕРЕНЦІЇ ІДЕЙ В ОЦІНЮВАННІ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ
:: ECONOMY :: МЕТОД КОНФЕРЕНЦІЇ ІДЕЙ В ОЦІНЮВАННІ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

МЕТОД КОНФЕРЕНЦІЇ ІДЕЙ В ОЦІНЮВАННІ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ

 
16.11.2016 11:58
Автор: Лобачева Ірина Федорівна, кандидат педагогічних наук, доцент, Вінницький торговельно-економічний інститут КНТЕУ; Цвігун Наталія Володимирівна, студентка, Вінницький торговельно-економічний інститут КНТЕУ
[Секція 4. Економічний аналіз. Економіко-математичне моделювання;]

Перехід України до ринкової економіки вимагає від підприємств підвищення ефективності виробництва, конкурентоспроможності продукції та послуг на основі впровадження досягнень науково-технічного прогресу, ефективних форм й управління виробництвом. Це зумовлює застосування різних методів економічного та фінансового аналізу для оцінки їхньої діяльності при прийнятті управлінських рішень. Саме в таких умовах набуває актуальності своєчасне виявлення на основі детальної та достовірної інформації певних ознак, які характеризують рівень розвитку підприємства.

Одним із поширених та використовуваних методів економічного аналізу діяльності підприємств є метод конференції ідей. Він відноситься до колективних експертних методів. Це методи, які забезпечують формування єдиної спільної думки в результаті взаємодії залучених фахівців-експертів.

Питання застосування колективних експертних методів, в тому числі і методу конференції ідей,  досліджували такі вчені-економісти: В. В. Вітлінський,  С. І. Наконечний, А. Б. Каменський, О. Л. Устенко, С. С. Осадець та інші. Авторами цього методу є В. Гільде та К. Штарк (1970 р.). 

Метод конференції ідей — метод пошуку нової підприємницької ідеї, який за своєю сутністю схожий на метод «мозкового штурму», але відрізняється від нього тим, що допускає доброзичливу критику, яка спрямовує висунуті ідеї в потрібному напрямку. Вважається, що така критика допоможе поліпшити ідею [3, c. 44].

Мета методу – звільнити думки і фантазію учасників від стримуючих факторів і направити їх на обговорення та пошук оптимального вирішення проблеми.

До конференції залучають керівників і рядових співробітників, які постійно мають справу з цією проблемою, а також новачків, оскільки вони вільні від стереотипів традиційних рішень і часто висувають свіжі ідеї. Не рекомендується запрошувати осіб, які скептично налаштовані щодо можливостей вирішення даної проблеми та так званих «всезнайок» – фахівців, яким нібито все відомо заздалегідь.

На конференції ідей її керівник веде себе як рівний серед рівних. До додаткової його функції належить обов'язок стежити за ходом конференції, підтримувати невимушену обстановку, допомагати висуненню ідей. В процесі «конференції ідей» дозволені тільки доброзичливі репліки або коментарі. Найбільший ефект досягається при числі учасників 8-12 чоловік і тривалості не більше 30-45 хв. В процесі конференції ідей можливе використання різних методів і прийомів колективної творчої роботи. 

Одним із таких прийомів є «Дискусія-66», сутність якого полягає в тому, що велике зібрання підрозділяють на групи по 6 чол., які незалежно один від одного виробляють рішення щодо поставленої проблеми чи позиції з певного питання. Групове обговорення триває приблизно 6 хв. Потім всі групи знову збираються на пленарне засідання, на якому спікери груп доповідають про висунуті ідеї, пропозиції і рішення. На цьому засіданні виробляють нове рішення щодо розглянутої проблеми [2, c. 136]. 

Перевага даного методу полягає насамперед у тому, що шляхом ділення кількості учасників на дрібні групи досягається ефект максимальної участі: кожен член групи активно бере участь у вирішенні проблеми. 

Метод «635»: шість чоловік висловлюють по три ідеї із заданого питання за п'ять хвилин. Потім за годинниковою стрілкою листки з їх думками передаються. За наступні п'ять хвилин кожен учасник повинен ознайомитися зі всіма пропозиціями свого сусіда і деталізувати їх. Так роблять до тих пір, поки кожен не попрацював над всіма ідеями групи. Через півгодини, як максимум, готові 18 розроблених пропозицій. Наступні півгодини даються на їх обговорення, доповнення і вибір як найкращих варіантів [4, c. 483].

Отже, дослідивши у роботі питання методу конференції ідей, можна зробити ряд висновків.  Серед основних, доцільно відзначити те, що метод конференції ідей є одним з поширених і використовуваних серед всіх методів економічного аналізу. Він подібний до методу мозкового штурму, але має і свої певні відмінності.  Основними перевагами методу є легкість освоєння і простота використання. Також те, що ефективність вища, ніж при застосуванні прямого мозкового штурму. Недоліками методу конференції ідей є те, що в організаторів немає гарантії знаходження сильних ідей. 

Сучасні методи економічного аналізу дають можливість вивчати основні закономірності розвитку народного господарства країни, а також окремих його галузей та підприємств. Роль методу конференції ідей полягає в оцінюванні діяльності господарюючих суб'єктів, виявленні невикористаних резервів, висуненні ідей та їх модифікації, пропозиції можливих варіантів рішень та прийнятті найбільш виправданих та найбільш доцільних рішень.

Список використаних джерел:

1. Грабовецький Б.Є. Економічний аналіз: навч. посібник / Б.Є. Грабовецький. – К. : Центр учбової літератури, 2009. – 256 с.

2. Дерій В.А. Економічний аналіз: зб. наук. праць / В.А. Дерій. – Т. : Видавничо-поліграфічний центр Тернопільського національного економічного університету «Економічна думка», 2015. – 248 с. 

3. Івахненко В.М. Теорія економічного аналізу: навч. посібник / В.М. Івахненко. – К. : Слово, 2010. - 352 с.

4. Мних Є.В. Економічний аналіз: підручник / Є.В. Мних. К. : Знання, 2011. – 630 с. 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.284 сек. / Mysql: 1570 (0.221 сек.)