Доходи створюють основу для розвитку підприємства, за умови, що їх розмір достатній для покриття витрат підприємства з реалізації туристичного продукту та послуг, виконання зобов’язань перед бюджетом та утворення чистого прибутку.
Доходи туристичного підприємства залежать від низки особливостей щодо джерел формування, структури, напрямків використання, тому потребують окремої уваги при визначенні політики щодо їх управління.
Ефективність управління процесом утворення доходів значною мірою залежить від якості аналізу, реальності виявлених нових надходжень збільшення доходів, економічного обґрунтування планів (прогнозів) формування доходів на майбутній період.
Ефективність управління доходами – найважливіша зі стратегічних цілей підприємства та один з об’єктів фінансового аналізу, що зумовлює актуальність даної теми дослідження. У сучасних умовах відбуваються зміни, що впливають на підходи до управління підприємством. Ці зміни відображають певну новизну доходів для діяльності підприємства. Для ефективного управління підприємством в цілому й таким важливим показником, як дохід, зокрема, необхідно вдосконалити існуючі інструменти управління, а також розробити нові, що відповідають сучасним економічним умовам діяльності туристичних операторів та агентів.
Одним із найважливіших завдань на підприємстві є оптимальне управління доходами. Ця політика покликана відображати вимоги загальної стратегії розвитку підприємства, забезпечувати підвищення його вартості на ринку, формувати необхідний обсяг фінансових ресурсів, задовольняти матеріальні інтереси власників і персоналу [1].
До основних завдань управління доходами підприємства необхідно віднести створення організаційних структур для забезпечення прийняття та реалізації управлінських рішень щодо формування та використання доходу на різних рівнях. У першу чергу це стосується формування ефективних інформаційних систем із обґрунтуванням альтернативних варіантів управлінських рішень. Функціонування даного механізму здійснюється в умовах постійної взаємодії внутрішнього та зовнішнього середовища [2].
Управління доходами спрямоване на створення економічних умов, що забезпечують відшкодування постійних витрат підприємства, покриття змінних витрат, які залежать від обсягу реалізації послуг, повної сплати всіх видів податків, платежів та забезпечення отримання цільового прибутку.
Процес управління туристичним підприємством здійснюється через виконання взаємопов'язаних функцій планування, організації, мотивації, які реалізуються при виконанні певних завдань.
Таким чином, управління доходами (та, як наслідок, витратами) туристичного підприємства передбачає:
- обґрунтування нових джерел отримання доходів;
- формування гнучкої цінової політики;
- обґрунтоване використання системи цінових знижок, своєчасність їх впровадження.
З впевненістю можна сказати, що ефективність управління залежить від прийняття рішень, необхідних на конкретній стадії туристичного підприємства.
Список використаних джерел:
1. Бідник Н. Б. Стратегія управління прибутком підприємства / Н. Б. Бідник // Економіка України. – 2009. – № 7. – С. 97–99., с. 97
2. Скибенко С.Т. Формування стратегії управління прибутком підприємства / С.Т. Скибенко, М.В. Чемерис // Економіка, організація і управління підприємством. – 2011. - № 6 (51). – С. 152-160
|